Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måsadåtten skrev (22 timer siden):

Da er nok ikke microsoft ferdig med å kjøpe opp utviklere enda. Trives nok godt med alle spekulasjonene på nett. Er ikke akkurat små utviklere de ryktes mot etter kjøpet av Beteshda.

20201026_215138.jpg

Ja, skal vel ikke utelukke at det kan komme flere kjøp i fremtiden. Tror dog ikke at de blir like enorme som Zenimax/Bethesda-kjøpet.

Jeg er veldig enig i det Phil sa om at Xbox trenger flere familie/barnevennlige spill. Håper fortsatt at det kommer et nytt Banjo-Kazooie spill på Xbox etter hvert... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

The Touryst er et fint barnevennlig spill ( må kunne lese) som slapp fra Nintendo konsoller til Xbox og PC nå. Tipper Microsoft har vært litt i snakk der for å få det til å skje.

De har en del gode avtaler for indie- og tredjepartsspill gjennom Game Pass. Det er sant.

Jeg tenkte egentlig mer på 1st party spill. Nå har de Rare og Double Fine som kanskje eller kanskje ikke lager barnevennlige spill (avhengig av hva studioet ønsker å lage) og Mojang som lager Minecraft-spill. Skulle gjerne sett at de fant noen til å lage ett nytt Banjo-Kazooie, altså. 

Edit: Apropos førstepartstudioer. Her er en grei oversikt over de som jobber hos The Initiative nå:

Ut i fra de ansatte ved studioet skulle man tro at de arbeider med et filmatisk action-spill, men vi får bare vente og se. :)

Endret av Leflus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leflus skrev (9 minutter siden):

Ja, skal vel ikke utelukke at det kan komme flere kjøp i fremtiden. Tror dog ikke at de blir like enorme som Zenimax/Bethesda-kjøpet.

Jeg er veldig enig i det Phil sa om at Xbox trenger flere familie/barnevennlige spill. Håper fortsatt at det kommer et nytt Banjo-Kazooie spill på Xbox etter hvert... 

https://www.altchar.com/game-news/rumour-microsoft-to-announce-new-acquisition-at-xbox-series-x-pre-launch-event-aSzSm5u0hfpq

 

Et rykte jeg forøvrig har lite tro på. Denne typen kunngjøringer gjøres ikke på slike events. Dessuten skal de vel gjennom en formell suppe før de er i mål. Beteshda f.eks må vel gjennom konkurransetilsyn o.l før det er klart, selv om de har advokater som har jobbet igjennom løsningene først så det skal mye til for at det blir stoppet.

 

Sega hadde forøvrig vært en våt drøm! 

Lenke til kommentar
Måsadåtten skrev (3 minutter siden):

https://www.altchar.com/game-news/rumour-microsoft-to-announce-new-acquisition-at-xbox-series-x-pre-launch-event-aSzSm5u0hfpq

 

Et rykte jeg forøvrig har lite tro på. Denne typen kunngjøringer gjøres ikke på slike events. Dessuten skal de vel gjennom en formell suppe før de er i mål. Beteshda f.eks må vel gjennom konkurransetilsyn o.l før det er klart, selv om de har advokater som har jobbet igjennom løsningene først så det skal mye til for at det blir stoppet.

 

Sega hadde forøvrig vært en våt drøm! 

Blir fort skeptisk til folk som forsøker å få insider kred ved å gi vage hint til kommende "annonseringer". Det er maaaange av dem på Twitter nå i forkant av Series X/S og PS5-lanseringene.

Sega hadde slått mange fluer i en smekk ja. Da hadde porteføljen blitt særs god og avrundet.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Leflus skrev (3 minutter siden):

Blir fort skeptisk til folk som forsøker å få insider kred ved å gi vage hint til kommende "annonseringer". Det er maaaange av dem på Twitter nå i forkant av Series X/S og PS5-lanseringene.

Sega hadde slått mange fluer i en smekk ja. Da hadde porteføljen blitt særs god og avrundet.

Veldig enig. Samtidig så er jo rykter der av en grunn. Ikke fordi det nødvendigvis er "Ingen røyk uten ild," men fordi rykter er ustyrtelig moro. Spesielt nå når man venter på ny konsoll. Og Phil Spencer fyrer jo godt oppunder ryktebørsen, når han velger å holde ballen i lufta. Og den uttalte satsingen inn mot det japanske markedet krever faktisk nye ip'er som er interessante der. De kommer seg aldri inn med den porteføljen de har nå. Akkurat nå er et meget bra tidspunkt for oppkjøp, fordi det er nå den største kundegruppen står klar til å velge konsoll. Ps5 har den beste spillbasen, opp imot kjøpsgruppen fra før. En storhandel til kan dra med seg mange gamere

Lenke til kommentar

You can get 3 years of EA Play for around $60, this will convert to 1 year of Game Pass Ultimate on November 10th when EA Play gets added to Gamepass. This will save you around $100 on a year of Gamepass Ultimate.

 

A few notes:

  1. You must be a Gamepass Ultimate subscriber already to make use of the conversion.

  2. You can only have 3 years of GPU on your account, so you might not get any benefit form this if you are already topped up.

  3. You might have to use 3rd party sites to buy 12 month EA Play codes, rather than trying to buy 36 months on the Xbox store.

  4. People are worried about 3rd party site codes not converting over to GPU. I contacted MS Support about this and for the following response: "The system does not recognize the retailer you only need to have the subscription active on your account. It does not matter were you purchase it as long as it is active on your account"

Hentet fra reddit. For folk som ikke utnyttet Xbox Live måten fult. Vet ikke om det har blitt nevnt her, men poster det allikevel. 

Man får kjøpt 12 mnd EA Play/Access her i Norge for 199kr. Jeg kjøpte 2 stk fra Cdon(Kjøpte ene via Xboxen siden det gikk fortere).
Så 600kr for et år med GamePass. Er jo egentlig litt sykt at det er for prisen av et spill og billigere enn et PS5 spill. Hadde jeg kjøpt fra US Store så hadde det blitt billigere, men gadd ikke å gå gjennom det styret for å spare 60kr or so.

Lenke til kommentar

https://news.xbox.com/en-us/2020/10/28/a-closer-look-at-how-xbox-series-xs-integrates-full-amd-rdna-2-architecture/ 
 

"Xbox Series X|S are the only next-generation consoles with full hardware support for all the RDNA 2 capabilities AMD showcased today."

 

"In our quest to put gamers and developers first we chose to wait for the most advanced technology from our partners at AMD before finalizing our architecture"

 

Endret av psyckmark
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt nervøs av all usikkerheten nå. Ikke fått bekreftelsesmail av CDON, annet enn at de sa på mail at den kommer til release så lenge det ikke skjer noe uforutsett. 

Covid og transport, osv kan jo regnes som uforutsett. Men så mener jeg at jeg så en lagerdato 03.11.20 en plass også. Får bare være tålmodig og håpe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...