Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

324 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      106
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

On 9/3/2021 at 8:29 PM, XtaZ said:

 

Se der ja! Da er det bare hive PS5-konsollen i e-waste bøtta hvor den hører hjemme å umiddelbart koble opp dette nydelige beistet på hedersplassen :D 

Jeg er litt sånn "torn" mellom to stoler. Har PS4 pga. Rockstar sine titler og det var jo "best i sin tid". Er en "late adopter" av GTO, selv om jeg har GTA 5 story mode erfaring. Så har nyt GTO i nesten hele 2021 til nå.

En dag så må jeg vel enten kjøpe meg en PS5 og slite med Sony. Eller gå for en Xbox X. Forsatt så spiller jeg kun på PS4 inntil videre pga. Rockstar titlene GTO og RDO. Kan jo kjøpe for begge leire, men det koster jo en del gryn. Er lei av å vente på det nyeste så har bare latt det bli lang venting før jeg bestemmer meg for ny konsoll. Da jeg fikk nok av venting på CPU + GPU til PC.

Jeg begynner å bli sånn rimelig god i GTO nå etterhvert. Selv om PvP battle royal type spilling ikke er favorittgaming. Så er det artig å nytte kjøretøy og småerte andre spillere litt på forskjellig vis i GTO-universet. Har blitt rimelig flink til å ta ut jagerfly med mk2 oppressor også :evil:

Tok ut en relativt dyktig Starling-pilot i går :devil:

Har tilgode å øve meg mye i jagerflyving da. Er en mer utfordrende kunst vil jeg tro. Så er langt i fra ferdig med denne tittelen. RDO er blitt så kjedelig at jeg nesten har lagt det på hylla. Er innom RDO mest for disse "pass'ene" nå. Har for høy level til at det er særlig gøy univers å forbli for ofte i, selv om spillet er flott, så er det for lite og blitt kjedelige ting å drive på med der.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (3 timer siden):

Jeg er litt sånn "torn" mellom to stoler. Har PS4 pga. Rockstar sine titler og det var jo "best i sin tid". Er en "late adopter" av GTO, selv om jeg har GTA 5 story mode erfaring. Så har nyt GTO i nesten hele 2021 til nå.

En dag så må jeg vel enten kjøpe meg en PS5 og slite med Sony. Eller gå for en Xbox X. Forsatt så spiller jeg kun på PS4 inntil videre pga. Rockstar titlene GTO og RDO. Kan jo kjøpe for begge leire, men det koster jo en del gryn. Er lei av å vente på det nyeste så har bare latt det bli lang venting før jeg bestemmer meg for ny konsoll. Da jeg fikk nok av venting på CPU + GPU til PC.

Jeg begynner å bli sånn rimelig god i GTO nå etterhvert. Selv om PvP battle royal type spilling ikke er favorittgaming. Så er det artig å nytte kjøretøy og småerte andre spillere litt på forskjellig vis i GTO-universet. Har blitt rimelig flink til å ta ut jagerfly med mk2 oppressor også :evil:

Tok ut en relativt dyktig Starling-pilot i går :devil:

Har tilgode å øve meg mye i jagerflyving da. Er en mer utfordrende kunst vil jeg tro. Så er langt i fra ferdig med denne tittelen. RDO er blitt så kjedelig at jeg nesten har lagt det på hylla. Er innom RDO mest for disse "pass'ene" nå. Har for høy level til at det er særlig gøy univers å forbli for ofte i, selv om spillet er flott, så er det for lite og blitt kjedelige ting å drive på med der.

Det du beskriver høres veldig ut som grinding for min del. Noen liker det, andre ikke. Jeg liker å spille ferdig spillene, utforske litt hvis det er mer åpenbare alternative ruter, men gidder ikke klokke inn flere hundre timer i gjentakende gameplay bare fordi. Og da tenker jeg ikke på gjentakende gameplay som naturlig kommer i en MP FPS Shooter. Nei, jeg går til neste spill. 

Gitt denne trådens navn så skal jeg ikke banne for mye i kirken eller få noen til å skifte religion, men jeg vil poengtere at jeg har både PS, Xbox og PC, og har eid alle konsollene så langt.

Men, OM du alerede er usikker og vurderer begge og fordi du "spør" kan jeg av erfaring si at man ikke skal undervurdere Gamepass. Nei, det er ikke en dårlig deal med mange gamle spill som noen påstår, nei man får ikke det samme med PSNow, og nei, det med å eie spillene er ikke noe motargument. 

Jeg har spilt veldig mange veldig gode spill jeg aldri ville ha prøvd og opplevd uten Gamepass. Jeg har spilt spill jeg ikke liker, og gått videre uten å føle på en tapt investering. Det er en helt ny måte å forholde seg til spillbiblioteket på. 

Og siden penger er en faktor, du betaler mindre enn tilsvarende tre spill per år. I praksis spiller jeg nesten ikke på PS mer, jeg kjøper bare ett og annet eksklusivt spill innimellom. Dette utgjør sikkert mindre enn 1å% av tiden frammom skjermen og synker. Jeg klarer ikke forsvare investeringen lenger. 

Her må Sony gå på plass et reelt alternativ om jeg skal bli på platformen. 

Jeg har ingen interesse av en lang diskusjonsrekke med PS fans som mener GP suger og bare må angripe innlegget for å forsvare PS. Det er som det er. 

Edit: Forsøkte å skrive det litt nyansert her, men det ble litt GP reklame av det. Det var men som et tåd basert på egen erfaring ikke kvalm, så ha litt takhøyde. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Ønsker å gi en støtte til Gamepass. 

Selv er jeg veldig opptatt av "hyllepynt" og kjøper spill for å ha cover i hylla. Liker godt det å "eie" spillet. 

Kjøpte Gamepass her før Series X, når det var gode tilbud og oppgradering. Og fy svarte for en god deal det er, synes jeg. Spesielt for de som ikke er like opptatt av å kjøpe fysisk. Selv jeg har kost meg veldig med noen titler her. 

Så ja, her har Xbox virkelig et "stort ess på bordet". 

Vil også nevne at jeg er "pro spill" og ikke tro til noen konsoll. Elsker dem alle :)

Lenke til kommentar
On 9/26/2021 at 8:18 AM, Serpentbane said:

Det du beskriver høres veldig ut som grinding for min del. Noen liker det, andre ikke. Jeg liker å spille ferdig spillene, utforske litt hvis det er mer åpenbare alternative ruter, men gidder ikke klokke inn flere hundre timer i gjentakende gameplay bare fordi. Og da tenker jeg ikke på gjentakende gameplay som naturlig kommer i en MP FPS Shooter. Nei, jeg går til neste spill. 

Gitt denne trådens navn så skal jeg ikke banne for mye i kirken eller få noen til å skifte religion, men jeg vil poengtere at jeg har både PS, Xbox og PC, og har eid alle konsollene så langt.

Men, OM du alerede er usikker og vurderer begge og fordi du "spør" kan jeg av erfaring si at man ikke skal undervurdere Gamepass. Nei, det er ikke en dårlig deal med mange gamle spill som noen påstår, nei man får ikke det samme med PSNow, og nei, det med å eie spillene er ikke noe motargument. 

Jeg har spilt veldig mange veldig gode spill jeg aldri ville ha prøvd og opplevd uten Gamepass. Jeg har spilt spill jeg ikke liker, og gått videre uten å føle på en tapt investering. Det er en helt ny måte å forholde seg til spillbiblioteket på. 

Og siden penger er en faktor, du betaler mindre enn tilsvarende tre spill per år. I praksis spiller jeg nesten ikke på PS mer, jeg kjøper bare ett og annet eksklusivt spill innimellom. Dette utgjør sikkert mindre enn 1å% av tiden frammom skjermen og synker. Jeg klarer ikke forsvare investeringen lenger. 

Her må Sony gå på plass et reelt alternativ om jeg skal bli på platformen. 

Jeg har ingen interesse av en lang diskusjonsrekke med PS fans som mener GP suger og bare må angripe innlegget for å forsvare PS. Det er som det er. 

Edit: Forsøkte å skrive det litt nyansert her, men det ble litt GP reklame av det. Det var men som et tåd basert på egen erfaring ikke kvalm, så ha litt takhøyde. 

Jeg tror ikke jeg har vær veldig festet til en bestemt leir, annet enn at det tok evigheter før jeg fikk min første konsoll (PS4), deretter en kr 1000-ish Xbox uten diskdrev på tampen av dens markedslevetid. For å få se hvordan Xbox er. Liker kontrolleren til PS4, men går sikkert å få alternative Xbox-kontrollere? Fikk sånn helsikkens gnagsår i venstre tommel av et fighting spill (sånn karate-kungfu-ish) av stock kontrolleren på Xbox One.

Synes begge leire har noen plusser. Men, sånn langtidsmessig så virker det nesten som om at Xbox blir en vinner. Selv om Sony har glans på sakene sine. Og det vil holde noen brukere på gamle meritter. Men, om de ikke åpner seg mer (Sony) så tror jeg Microsoft vinner kampen. Men, det blir ikke lett for Microsoft å få over alle spillere. Men, det er jo mange spillere som har alt av konsoller likevel. Kan hende at Microsoft ikke vinner det med denne konsollgenerasjonen. Men, tipper at de gir Sony hard kamp om valuta for pengene til spillerne.

Er så jævlig Rockstar-bound jeg her og nå. Men, så ditchet R* de gamle konsollene på GTO nylig. Og man kan undres om ikke det samme vil skje PS4, men covid og prosessormøllene i Asia holder igjen slik at folk ikke får fornyet seg slik som forventet. Så Rockstar kan ikke fase ut PS4 like raskt som de kanskje ønsket seg.

Tror RDO nesten er en død hest. Skjer jo omtrent ingenting store nyheter som gir mersmak. I GTO har man ihvertfall Cayo som har gitt så mye in-game valuta at man snart eier alt. Mens, i RDO så finnes det ingenting å kjøpe, og man får ikke incentiv til å grinde like hardt. RDO er et helvetes grinding-spill (er tålmodig jeg, men faen er snart nok nå, og heller ingen vits lengre når man ikke kan kjøpe noe fancy).

Det lureste er kanskje å forsøke å spille noe sjeldnere. Er helst coviden som har gitt meg lyst til å utforske GTO i år på tross av alle år jeg har latt være pga. å lese om griefers. Er nå helst et nybegynnerproblem disse grieferne.

Håper Microsoft er mer progressive enn Sony på å kverne ut et Pro-konsoll mye hurtigere. Men, det vet man jo ingenting om. Da hadde jeg nok garantert landet på Xbox (tror jeg). Selv om Xbox X høres spennende nok ut, så er det litt gårsdagens CPU inni den APU-en der da. En vet jo at DDR-5 er på trappene RAM-messig, og at på serverside så kan det tenkes at DDR5 kan fase ut SSD sånn delvis.

Endret av G
Lenke til kommentar
Mato skrev (På 26.9.2021 den 1.04):

jepp, det føltes jo som halo, bare mere flytende , føler det lite aim asist , og så virker ikke matchmaking halvparten av tiden... føler og at alle som spiller er ogre2 og bare steamroller men har nok noe med at de som har meldt seg på en lukket beta er over snittet halo intresert 

Fikk ikke prøvd matchmakingen. Jeg testet bare mot bots. Ga meg dog et greit nok inntrykk av hva jeg kan forvente av resten av spillet mtp. gameplay og grafikk. Grappleshoten var gøy. :) 

Har vært ute og reist denne helgen, så det var begrenset hvor mye gaming jeg fikk tid til.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 26.9.2021 den 9.51):

Bare det at FH5 kommer på gamepass er jo nok til at det vurderes av meg. Men det blir en "Lite" versjon?

Det kommer an på øyet som ser. Du får tilgang til hele spillet sånn som det blir lansert, men du må betale ekstra for utvidelsene og car passet.

Selv kommer jeg nok til å avvente kjøp av DLC/premium utgaven til det havner på salg. Jeg har uansett tenkt å kjøpe spillet før eller senere siden det kommer til å bli fjernet fra markedsplassen innen fire år (pga lisensiering).

Lenke til kommentar

Bra hvis noen satser på Dolby Vision. Personlig tror jeg de blir rimelig nedprioritert p.g.a lisenskostnadene. De må konkurrere mot flere gratis standarder som de fleste utstyrsprodusenter og innholdprodusenter foretrekker å bruke.

Spørsmålet er om innholdprodusentene som leverer til XSS og XSX tenker det samme og heller satser på et bredt marked og bare går for HDR10 som majoriteten kan benytte.

Lenke til kommentar
Whackedorange skrev (11 timer siden):

Viste att det vill komme på Gamepass men valgt å støtte utvikler ved å kjøpe ultimate editon men ser nå att man kan oppgradere basisspillet til ultimate mot ett vederlag.

 

Kjøp Forza Horizon 5 Premium Add-Ons Bundle – Microsoft Store nb-NO

Vil også nevne at det er lurt å kjøpe spillet før eller senere. PGA ulike lisensavtaler fjernes Forza-spillene vanligvis fra Xbox Store innen fire år. Jeg synes det er kjekt å ha tilgang til Horizon-spillene i tilfelle jeg får lyst til å besøke Colorado, Italia/Frankrike, Australia eller UK igjen. :) Spilte faktisk litt FH3 Hot Wheels nå her om dagen. 

Jeg avventer kjøp av FH5 selv, men jeg kommer til å kjøpe det når det havner på salg en gang ut på nyåret.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

I dag er gjerne det "fulle og hele spillet" en begrenset del av opplevelsen.  En stor del av innholdet kommer som forhåndslagde DLCer ol.

 

Dette stemmer vel ikke helt, spørs jo hvor hardcore Forza spiller du er. Siden Forza Horizon 4 kom ut er det sluppet to DLC'er, Lego Speed Champions og Fortune Island, samt flere bil pakker. For den jevne spiller er jo ikke disse nødvendig og begrenser ikke akkurat opplevelsen av spillet, selv faller jeg i kategorien "Hardcore Forza Fanatiker" og kjøper selvsagt Premium utgaven. 
Har tross alt alle achievement'ene i alle versjoner som er gitt ut siden Forza Motorsport 2 i 2007 😁.

472335234_Utennavn-3.jpg.f4a22e55bdfe54a513c41d2442bd71e5.jpg

Lenke til kommentar
9 hours ago, Theo343 said:

I dag er gjerne det "fulle og hele spillet" en begrenset del av opplevelsen.  En stor del av innholdet kommer som forhåndslagde DLCer ol.

 

Da er nå nesten alle spill en lite versjon hvis man går for standard utgaven. Helt avhengig hvilket spill man tenker på for min del. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...