Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Serpentbane skrev (13 minutter siden):

Du er heldig om du får 3600 tenker jeg. Mye fordi Elite 2 er dyr og Elite 1 ikke er rett fram å finne lenger.

Men da har jeg ikke slått av mye på xboxen. Et par hundre kroner avslag er kansje ikke nok. 

Ok, satt 2600kr jeg, men er usikker på tilstanden på Elite-kontrolleren. 

Muligens sette opp prisen litt da? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ray001 skrev (11 minutter siden):

Ok, satt 2600kr jeg, men er usikker på tilstanden på Elite-kontrolleren. 

Muligens sette opp prisen litt da? 

Nå tok jeg utgangspunkt i makspris og under forutsetning lite brukt, som i "strøken". Jeg slo av lite på xboxen fordi noen kan være interessert i kontrolleren, da må se være i bra stand, og du må treffe denne personen. 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
On 10/17/2021 at 12:31 AM, MacBain said:

Tja, tiden vil vise. Personlig tror jeg Xbox med sitt Game Pass kommer til å blir en stor vinner.
Fikk tak i en Series X til nevøen som er student etter lang tids leting og vips med Game Pass har han tilgang til ett massivt spill bibliotek til en billig månedspris.
Hadde han valgt PS5 ville han ikke hatt råd til spillene. Tror Sony sine 850,- + spill vil være ett dårlig valg for mange.

I tillegg har jo Microsoft nærmest ubegrensede midler i motsetning til Sony, så dette vil nok også gagne Xbox.

Når det kommer til dashbordet blir jo det en subjektiv sak, personlig syntes jeg Xbox sitt er best.

Nå har jo ikke jeg særlig innsikt i hverken PS5 eller Xbox X gui.

Men, sånn fra PS4 og Xbone verdenen, så synes jeg at Microsoft har et litt rotete oppsett. Man blir vel vant til det meste.

Lenke til kommentar
vidor skrev (På 16.10.2021 den 22.59):

Synes MS har gjort så mange grep på hardware-siden at de burde hatt bedret sin posisjon i markedet. Problemet deres er vel helst på software-siden enn så lenge. Sony har opparbeidet seg så mye goodwill helt fra første Playstation (med litt snubling på PS3) at de nok surfer litt på den bølgen.

Xbox har fortsatt en vei å gå når det gjelder spill ja. De tok grep i 2018-2020 med de nye studioene, men spillutvikling tar tid. Pluss at noen av spillene har vært bundet av ulike eksklusivitetsavtaler (f. eks Deathloop). Det er først til neste år at Xbox virkelig begynner å høste fruktene av satsingen. Inntil videre må de bare stå i det og støtte seg til gamle travere som Halo og Forza. Når vi kommer til 2023 vil det virkelig begynne å ta av. 

G skrev (4 timer siden):

Nå har jo ikke jeg særlig innsikt i hverken PS5 eller Xbox X gui.

Men, sånn fra PS4 og Xbone verdenen, så synes jeg at Microsoft har et litt rotete oppsett. Man blir vel vant til det meste.

Synes UI-et til Xbox har blitt brukbart nå i senere tid. Føler det har kommet til sin rett med SSD-en på Series X|S.

Tidlig på Xbox One var imidlertid UI-et mangelfullt og kaotisk. En helt bisarr u-sving etter 360-årene der de faktisk hadde to-tre vidt forskjellige men gode brukergrensesnitt.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

CPR står jo i en vanskelig situasjon. De burde kanskje splitte prosjektet opp i egne utgaver utgaver innholdsmessig istedet for la svake forrigegen-konsoller diktere for mye av retningen i en moderne tittel, men da blir det vel ramaskrik i forhold til hvor mye de har lovet. Glad jeg ikke er i den smørja de er i nå. De må bruke mye ressurser på ting som er for teknisk utdaterte i forhold til hva de trenger. 

Lenke til kommentar

Kjøpte Cyberpunk 2077 på release til PC. Etter all lesning og youtube-titting, så har jeg ikke orket å innstallere å prøve ut noe så uferdig og svakt spill. Er sikkert mye fint der også, står nok ikke på det, men likevel. Ønsker en smooth spillopplevelse når jeg først velger å ta i det. Snart gått 1 år nå etter release. Kunne sikkert bare ha utsatt kjøpet og fått det på et slags tilbud en eller annen gang. Men, spillet var jo hypet så hardt og jeg trodde ikke det ville bli et så ille og svakt utviklet spill. Men, klok av skade har man jo blitt da. Så det er godt for noe ihvertfall.

Regner med at jeg er avventende med å kjøpe GTA 6 når det kommer pga. en slik erfaring. Men, det er jo et annen spillutvikler da. Er ikke mye futt i Rockstar lengre. Er ikke som de en gang var:

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Ny dashboard/OS oppdatering:

  • 4K dashboard on Xbox Series X consoles – increased sharpness and text readability.
  • Xbox night mode – reduce and adjust light of your Xbox display, console, and controller.
  • Quick settings – easily switch settings to have a personalized experience.

October Xbox Update: 4K Dashboard, Xbox Night Mode, and More - Xbox Wire 

Nye SSD minnekort: 
512GB (139$) og 2TB (399$)

New 2TB and 512GB Seagate Storage Expansion Cards for Xbox Series X|S - Xbox Wire

Har lyst på det på 2TB, men 399$ er en stiv pris gitt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, Mr. Pants said:

Gratulerer! Velkommen til klubben. 😃 

Hvilket spill skal du spille på den først?

Det ble it takes two med fruen. 

 

Var forøvrig game pass som solgte meg på xbox over ps denne generasjonen. Og når jeg ser innholdet må jeg si det var en no brainer.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...