Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

kilimanjar0 skrev (På 25.4.2021 den 13.13):

Pleier å ha max 50-60 selv med 350mbit linje. Tror det er noe begrensing fra MS sin side. Litt rart siden de har ganske heftig infrastruktur med azure.

Kan være greit å dobbelsjekke at alle spill er helt avsluttet, har bommet på det et par ganger. Da går hastigheten opp hos meg hvert fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis en ser bort fra SSD-hastigheten på Series-serien så er faktisk Xbox One X fremdeles kapabel til grei 4K/HDR inntil det kommer mer spill som er designet og optimalisert for Series-serien. Driver å spiller Quantum Break på One X og det eneste som er kjipt med det er lastetidene.

Pass i alle fall på å ikke last ned noe mens du spiller med One. Spillene laster tregere og det du laster ned mens du spiller går på ca 1/3 av hastigheten vs når det er 100% dedikert.

Noe sier meg at Xbox One X kommer til å få grei støtte en tid fremover i.o.m at Series S er såpass lik. Det store problemet er vel mest at utvikling for den nye SSD-standarden på mange måter trekker spilldesign såpass mye fremover at støtten for One X blir en hemsko for utviklere og at den til slutt vil bli faset mer eller mindre ut selv om folk som bruker den måtte tolerere lastetidene. 

Endret av vidor
Lenke til kommentar
kilimanjar0 skrev (På 25.4.2021 den 13.13):

Pleier å ha max 50-60 selv med 350mbit linje. Tror det er noe begrensing fra MS sin side. Litt rart siden de har ganske heftig infrastruktur med azure.

Slet med det samme selv med en 500mbit linje fra Altibox. På samme tid fik jeg max utnyttelse av linja på PS5.

Endte opp med at jeg gjorde noen endringer på konfig av bromodus i hjemmesentralen. Etter det har det vært full fart på nedlastning. Trenger ikke være det som er årsaken hos deg, men om det er noen du kan gjøre endringer på kan det være verdt et forsøk. 

Lenke til kommentar

Å wow. Som førstegangsbruker av Xbox må jeg si jeg er dypt skuffet over at det ikke er mulig å spille offline. Virker som Microsoft Store har store problemer nå, og jeg får verken spilt mine kjøpte spill eller de jeg har fått via Game Pass eller Gold. Håpløst!

Lenke til kommentar
XE800 skrev (14 minutter siden):

Å wow. Som førstegangsbruker av Xbox må jeg si jeg er dypt skuffet over at det ikke er mulig å spille offline. Virker som Microsoft Store har store problemer nå, og jeg får verken spilt mine kjøpte spill eller de jeg har fått via Game Pass eller Gold. Håpløst!

Dette er det man kaller i-lands problemer.

Lenke til kommentar
Hammeren88 skrev (26 minutter siden):

Noen som har kjøpt Xbox wireless headsett og har gode erfaringer med dette? Tenker spesielt på den biten om at man kan ha discord på mobilen og lyd fra spillet. Fungerer dette smertefritt? 

Ja det lurer jeg og på.

Og så hvordan er blåtann mulighetene opp koblet til mobil eller PC ellers?

Lenke til kommentar
On 5/6/2021 at 8:08 PM, XE800 said:

Å wow. Som førstegangsbruker av Xbox må jeg si jeg er dypt skuffet over at det ikke er mulig å spille offline. Virker som Microsoft Store har store problemer nå, og jeg får verken spilt mine kjøpte spill eller de jeg har fått via Game Pass eller Gold. Håpløst!

Det skal fungere å spille offline, så lenge du har satt konsollen til å være hjemmekonsoll eller har en fysisk kopi av spillet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt xbox series x siden lanseringen, etter at jeg i utgangspunktet skulle kjøpe playstation 5. Dette er min første xbox siden en rekke defekte xbox 360-maskiner for snart 15 år siden. Jeg kjøpte over 2 år med gamepass for en billig penge, og det har virkelig vært helt rått. Jeg fråtser i spill og med quick resume, en ny lg c9 TV + bakoverkompabilitet bedre enn noen annen konsoll tidligere.... Jeg må si jeg liker denne maskina bedre enn jeg hadde forventet. Absolutt anbefalt :)

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...