Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

MistaPi skrev (På 23.4.2021 den 17.01):

Xbox Series X/S Sampler Feedback Streaming i action. Dette kan bli en bra hastighet boost for XBSX/SS og en god løsning for utviklerene å komme seg rundt minnebegrensingen til XBSS.

 

 

Vil tro at det er en av teknikkene som vil bli brukt i Flight Simulator for å oppnå god nok ytelse. Ser veldig lovende ut😃

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Synes Xbox Series X var lett å handle. Har sittet med den helt siden lanseringen men ikke hatt tid til å bruke den. Ingen titler som skriker "må sette den opp".

Titlene er en ting... Quick Resume er noe annet... Har både XSX og PS5 og skulle ønske sistnevnte hadde noe tilsvarende fordi Quick Resume er fantastisk behagelig om man skifter mellom spill. Underkommunisert feature av Xbox Series-konsollene.

Lenke til kommentar
13 minutes ago, CaZpeR said:

Titlene er en ting... Quick Resume er noe annet... Har både XSX og PS5 og skulle ønske sistnevnte hadde noe tilsvarende fordi Quick Resume er fantastisk behagelig om man skifter mellom spill. Underkommunisert feature av Xbox Series-konsollene.

Enig at QR er ganske stilig, men av egen erfaring er det omtrent litt 50-50 om det fungerer bra eller ikke. Flere av spillene jeg spiller får mange rare quirks (lyd som kutter, stutters, grafikk glitches) etter å ha brukt QR noen ganger, så det ender med at spillet enten kræsjer eller at jeg må restarte manuelt. Håper dette bedrer seg i fremtiden.

Lenke til kommentar
38 minutes ago, KirbyPoofer said:

Skulle gjerne hatt en selv, hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å få tak i en Xbox i Norge.

Elkjøp får inn partier i ny og ne. Jeg satt opp en sånn web-overvåkningsklient på produktsiden deres som sendte meg mail når det ble gjort en endring der - det holdt til at jeg klarte å karre til meg en.

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Theo343 said:

Synes Xbox Series X var lett å handle. Har sittet med den helt siden lanseringen men ikke hatt tid til å bruke den. Ingen titler som skriker "må sette den opp".

Trist at den ikke brukes da. Du kan jo alltids selge den for samme pris (eller mer) og skaffe deg en ny en når det kommer en ny og bedre revisjon + bedre titler :)

Lenke til kommentar
On 4/12/2021 at 2:28 PM, MindTooth said:

Hva ligger dere på i hastighet ved nedlasting?  Har ingen spill kjørende og 1 Gbit/s via kabel, men ligger fortsatt på rundt 50-60 Mbit/s under manage queue.  Før hadde jeg fort oppi 300-400 Mbit/s.

Pleier å ha max 50-60 selv med 350mbit linje. Tror det er noe begrensing fra MS sin side. Litt rart siden de har ganske heftig infrastruktur med azure.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, kilimanjar0 said:

Pleier å ha max 50-60 selv med 350mbit linje. Tror det er noe begrensing fra MS sin side. Litt rart siden de har ganske heftig infrastruktur med azure.

Noe må det være da det lå på rundt 400 - 500 Mbit/s rundt juletider.

8 minutes ago, Theo343 said:

Hvilke titler spiller dere på Xbox nå? Spiller selv litt Enlisted på PC.

Outriders med en kompis.  Evt. litt SnowRunner og Deep Rock Galactic. Skriver bachelor om dagen slik at det går ikke altfor mye tid.

Så også denne forleden.  Utrolig trist det er slik bruk og kast...  Spesielt når det er mange som kunne ønsket seg en.
 

 

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Synes Xbox Series X var lett å handle. Har sittet med den helt siden lanseringen men ikke hatt tid til å bruke den. Ingen titler som skriker "må sette den opp".

Haha, jeg gikk for taktikken av å vente litt fordi jeg tenkte spillene ikke kommer med det første. Tenkte å kjøpe den nye etter noen måneder på markedet, men hver gang jeg har sett har de vært utsolgt. 😕

Lenke til kommentar

Jeg var egentlig veldig hyped etter en Xbox Series X, men tror eneste spillet jeg har spilt sånn skikkelig er Outriders siden release. Er veldig enkelt å benytte seg av game pass på PC når man får 2-3 ganger høyere fps der. Men håper det kommer noe å kose seg med i fremtiden på konsollen. Pve spill siden jeg ikke liker pvp på kontroll 

Lenke til kommentar

Det som gjør meg fornøyd, er at jeg hadde den originale Xbone, og med XSX, har jeg steget i gradene.  Jeg var jeg ikke klar over hvor mye jeg hang bak.

De tingen som jeg virkelig setter pris på er en rask SSD, QR, 4K (dog kjører jeg på 1080p, så den blir downsampled), 60 Hz (120 Hz når pengene strekker til), og hvor stille den er.  Er liksom alt den gamle ikke var. 😛

Jeg er ikke en skikkelig ekslusive-person, så det er ingen spill som har veid fra eller til.  Men totalt sett, er jeg nok mer inne i Xbox-verdenen enn PlayStation.  Er ingenting der som skriker etter meg.  Og, jeg rocker en MacBook Pro til vanlig, så det blir lite med PC-spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...