Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Kona og jeg spilte en times tid av RDR2 i dag. Virkelig en god start. Kånemor var veldig, veldig fornøyd, tross store problemer med å skyte/sikte. Jeg klarte av en eller annen grunn det bedre enn henne, men å skte på og skyte ulver samtidig som jeg styrte en hest i galopp var virkelig ikke enkelt. God atmosfære og drivende story så langt viser at dette blir det fortsettelse av dog. Så må jeg bare finne ut av å få tid til å spille Jedi Fallen Order også. 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, ray001 said:

Har hatt 3stk totalt, og relativt lite problemer med dem. Litt stick drift på den første .v1 kjøpte ny .v1

Når .v2 kom ut, kjøpte jeg den og er fortsatt SUPER fornøyd med Elite kontrollerene 🙂

Kommer det en v3 kjøper den jeg tvert

Ja, i mine øyne den suverent beste kontrolleren, sett bort i fra at man må regne med å bytte en gang i blant.
Nå skal det sies at supporten til Microsoft er upåklagelig, ringte dem og kontrolleren ble hentet av UPS 3 timer senere 👍(Kjøper som oftest direkte fra dem da det gjør servicen raskere).
 

Lenke til kommentar
On 1/5/2021 at 7:08 PM, fnwilborn said:

Kona og jeg spilte en times tid av RDR2 i dag. Virkelig en god start. Kånemor var veldig, veldig fornøyd, tross store problemer med å skyte/sikte. Jeg klarte av en eller annen grunn det bedre enn henne, men å skte på og skyte ulver samtidig som jeg styrte en hest i galopp var virkelig ikke enkelt. God atmosfære og drivende story så langt viser at dette blir det fortsettelse av dog. Så må jeg bare finne ut av å få tid til å spille Jedi Fallen Order også. 😛

Hagle er et greit våpen. Men du får ikke perfect pelt av det. Eller ri litt på avstand og skyt, om du ikke da faller av hesten først fordi den blir skremt. Eller ta dem til fots (har ikke øvd for mye på det).

Er visst en hest som jeg ikke husker rasen på i en av roles som gir en mindre lettskremt hest. Betaler du litt for en "nacogdoches saddle" til den hesten så blir stats ganske pene/brukendes. Har ikke testet dette ut selv. Da jeg har en annen hest jeg er rimelig fornøyd med, men den kaster meg av når jeg utsettes for ulv og andre rovdyr, nesten tverrt hver gang da. Får enten leve med det, eller kjøpe den andre typen hest da.

Fasit på å skyte farlige rovdyr uten å dø er visst:

Ability Card: Slow and Steady (rødt ability card)

Hest: Da kan du bruke hva hest du måtte ønske

Betingelse: At du aktiverer den Dead Eye modus med det ability-kortet aktivtert

Effekt: Hesten vil ikke kaste deg av inntil du går tom for Dead Eye

Forlenget effekt: Ved å spise Big Game Meat som er stekt med Thyme (timian), eller hva det er som gir gul litt varende Dead Eye-kjerne (ikke Dead Eye ytterring)

Edit2:

Hagle duger på Legendary animals. Tror at det eneste du må unngå med Legendary animals er altså å la være å bruke eksplosiv ammo. På vanlige dyr så vil hagle og sånn gi skadet pels. men ikke på Legendary animals. Men ability-kortet Slow and Steady fungerer like godt på Legendary animals som på vanlige dyr.

Tips 2:

Du kan Sedate Legandary animals (bedøve med Harriet sin ammunisjon). For deretter å drepe Legendary animal i steg 2. Du får ikke glede av å lage pels-plagg hos Gus med et slikt dyr som først har blitt bedøvet for derettter å ha blitt avlivet. Men du kan legge det i Trader wagon. For deretter å levere det til Cripps i din egen leir for gode poeng for å nå full trader goods hos Cripps.

Det finnes noen Legendary animals dette tipset ikke fungerer for synes jeg å erindre ( tror det er sånn). Alle dyr som må flås for å få Spesial pels-plaggene hos Gus. De kan du ikke få levert til Cripps når de også har vært Sedated først. Sånn som Crocodile, Bear med flere..

Tips 3:

Unngå Fast Travel med Legendary animals. Selv om dette av og til kan fungere, så risikerer du å miste de på veien. Bruk heller Trader Wagon om du vil hurtig forflytte det. Ved at du alene uten Legendary animal forflytter deg. For så å kalle til deg Trader Wagon (som du på forhånd har lagt dyret oppi før forflytningen) på det nye stedet du ønsker å nytte Legendary animal skrotten el. pelsen i de tilfeller der pelsen faktisk kan nyttes (som f.eks. urørt Legandary animal (ikke Sedated først))

Stikkord:

Tøff ammunisjon ala hagleskudd pros and cons.

Slow and Steady ability-kortet for å hanskes rovdyr

Trader Wagon sine fordeler, kan også nyttes som lagerplass for 5 store dyr el. 10 små dyr

Fast Travel, unngå med Legendary animal

Tips 4, hester og deres utstyr:

Alle de raske hestene er egentlig helt like. Du behøver ikke å eie mer enn 2-3 hester, alt ettersom hvor mange du ønsker å respawne i kampens hete PvP. Så lenge du nytter hoodet stirups på nacodoches saddle, så blir nesten alle de litt raskere hestene like i hastighet. Ingen hest er uredd rovdyr. Men med Slow and Steady så temmes hvilken som helst hest på dette kriteriet.

All prat fra enkelte youtubere, om at den hesten eller den hesten er sååå mye mindre uredd enn andre er en stoooooor bløff som er blitt grundig motbevist. Det er Slow and Steady-kortet og kun det som betyr noe her.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor store problemer har dere hatt med elitekontrollene deres? Min v2 har litt stick drift (ser det best på cursoren i kart o.l.) men syns ikke det er noe stort problem.

Har dog mistanke om at A-knappen er litt buggy da jeg har opplevd at jeg må trykke en ekstra gang i menyer. Usikker på om det er jeg som ikke trykka ordentlig første gangen eller om knappen er buggy. I spill bruker beg mest paddles til A så har ikke merket noe der.

Lenke til kommentar
7 hours ago, Mr. ve said:

Hvor store problemer har dere hatt med elitekontrollene deres? Min v2 har litt stick drift (ser det best på cursoren i kart o.l.) men syns ikke det er noe stort problem.

Har dog mistanke om at A-knappen er litt buggy da jeg har opplevd at jeg må trykke en ekstra gang i menyer. Usikker på om det er jeg som ikke trykka ordentlig første gangen eller om knappen er buggy. I spill bruker beg mest paddles til A så har ikke merket noe der.

Er den dobbeltsidige teipen på baksiden "skallet" av kontrolleren som gjør at A knappen blir "sticky". 
Ville ringt Microsoft og bestille service. Raskeste måten er å ringe Microsoft på 23 50 05 00 og velge salgsavdelingen og så be de sette deg over til Xbox hardware support (må gjøre det som nå som de har fjernet direktenummeret til Xbox support av en eller annen grunn)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

HDMI kabler 48 Gbps til Xbox series X. Trenger en 7 meter, men det lengste jeg finner er 5 meter her på berget. 
 

Er det noen som har sett Ultra High Speed HDMI 2.1 48 Gbps på 7 meter til salgs?

Trenger også tips på 5 meter da jeg kun har funnet EN butikk som selger. De fleste lenkene på prisjakt leder ikke til hDMI 2.1 kabler når man søker på 5 meter ultra high speed hdmi.

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (3 timer siden):

HDMI kabler 48 Gbps til Xbox series X. Trenger en 7 meter, men det lengste jeg finner er 5 meter her på berget. 
 

Er det noen som har sett Ultra High Speed HDMI 2.1 48 Gbps på 7 meter til salgs?

Trenger også tips på 5 meter da jeg kun har funnet EN butikk som selger. De fleste lenkene på prisjakt leder ikke til hDMI 2.1 kabler når man søker på 5 meter ultra high speed hdmi.

Søkte raskt på google på

 

"hdmi 2.1" kabler 7 meter

 

Og første resultat var dette: https://soundgarden.no/yd4k/113701/yd4k-hdmi-21-kabel-8k60hz-og-4k120hz-optisk-hdmi-kabel--7-5-meter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (21 timer siden):

Søkte raskt på google på

 

"hdmi 2.1" kabler 7 meter

 

Og første resultat var dette: https://soundgarden.no/yd4k/113701/yd4k-hdmi-21-kabel-8k60hz-og-4k120hz-optisk-hdmi-kabel--7-5-meter

Takk for svar, men 3500 kroner for en kabel??? Snakk om tjuveri på høylys dag 😄

Bestilte meg en kabel på 5 meter til 295,- Får se om den holder eller ei, så får jeg heller oppgradere når prisene blir litt mer normale. 5 meter blir egentlig en ren nødløsning så lenge

Endret av Mazeking
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (2 timer siden):

Takk for svar, men 3500 kroner for en kabel??? Snakk om tjuveri på høylys dag 😄

Bestilte meg en kabel på 5 meter til 295,- Får se om den holder eller ei, så får jeg heller oppgradere når prisene blir litt mer normale. 5 meter blir egentlig en ren nødløsning så lenge

Stor forskjell på en aktiv, optisk kabel og en vanlig kabel på 5 meter 😛

kjøpte selv aktiv optisk USB-C kabel med kobber for strøm til Oculus Quest. Kosta fort en tusenlapp den også for 5 meter. Men da får jeg også ladet headsettet samtidig som jeg kan bruke det som PCVR-headset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Battlefield V på Series X er tilgjengelig med GamePass. Det ser dog ikke ut som man har tilgang til alle brett?

Er det bare  kjøpe Deluxe oppgraderingen for å få tilgang til alt? Koster kun 199 på elkjøp som digital download. Fullversjonen med Deluxe koster 899!

Børe det funke med kun «Deluxe upgrade» når man har basisversjonen via gamepass?

deluxe upgrade:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5379247

fullversjon med deluxe:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4886326

 

 

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
On 1/5/2021 at 7:08 PM, fnwilborn said:

Kona og jeg spilte en times tid av RDR2 i dag. Virkelig en god start. Kånemor var veldig, veldig fornøyd, tross store problemer med å skyte/sikte. Jeg klarte av en eller annen grunn det bedre enn henne, men å skte på og skyte ulver samtidig som jeg styrte en hest i galopp var virkelig ikke enkelt. God atmosfære og drivende story så langt viser at dette blir det fortsettelse av dog. Så må jeg bare finne ut av å få tid til å spille Jedi Fallen Order også. 😛

Jeg venter ivrig på en next-gen oppgradering til konsollene så skal jeg fyre det i gang der. Har det på både Xbox One X og PC men avventer å spille til Rockstar kommer med en større "nextgen console" patch. Hvis den ikke allerede har kommet?

Lenke til kommentar
Mazeking skrev (1 time siden):

Battlefield V på Series X er tilgjengelig med GamePass. Det ser dog ikke ut som man har tilgang til alle brett?

Er det bare  kjøpe Deluxe oppgraderingen for å få tilgang til alt? Koster kun 199 på elkjøp som digital download. Fullversjonen med Deluxe koster 899!

Børe det funke med kun «Deluxe upgrade» når man har basisversjonen via gamepass?

deluxe upgrade:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5379247

fullversjon med deluxe:

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4886326

 

 

BFV har aldri hatt betalt innhold, foruten om skins og snarveier til våpen, så det hørtes merkelig ut.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...