Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Magnus Rydningen skrev (På 19.1.2021 den 19.25):

Ja når man krysser 5m på HDMI 2.1 så er det vel for svakt signal så aktiv kabel må til. Kan jo eventuelt se etter en signalforsterker som kan videresende signalet, men usikker på om det finnes.

Hvordan blir dette egentlig på 8K? Da snakker vi om 4x båndbredde eller er jeg velt på bærtur her? 8K@120hz blir nesten 200 Gbit?

Hva slags kabler og grensesnitt snakker vi her? Ren fiber med Gbic på source og target?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Theo343 skrev (2 timer siden):

Jeg venter ivrig på en next-gen oppgradering til konsollene så skal jeg fyre det i gang der. Har det på både Xbox One X og PC men avventer å spille til Rockstar kommer med en større "nextgen console" patch. Hvis den ikke allerede har kommet?

Den kjører bra syns jeg i hvert fall på Series X. :)

Spilte for øvrig nesten tre timer med Jedi Fallen Order i dag. Jeg har på letteste vanskelighetsgrad, men selv der suger jeg SKIKKELIG i combat... :D Vet jeg skal kunne deflecte skudd fra stormtroopers, og drepe dem på den måten. Klarer knapt å deflecte 1 av 10 skudd og de treffer aldri tilbake til stormtrooperne... 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mazeking skrev (6 timer siden):

Hvordan blir dette egentlig på 8K? Da snakker vi om 4x båndbredde eller er jeg velt på bærtur her? 8K@120hz blir nesten 200 Gbit?

Hva slags kabler og grensesnitt snakker vi her? Ren fiber med Gbic på source og target?

Samme kabler. 8K 120hz blir 128,3Gbps, men med komprimering(Display Stream Compression) så går det fortsatt innenfor 48Gbps som er maks for HDMI 2.1 standarden.

Lenke til kommentar
4 hours ago, XtaZ said:

MS doblet nettopp prisen på XBL. Hard FAIL 😂

Dårlig nytt for PlayStation-folka også siden Sony alltid følger i Microsoft's fotspor. Blir vel kraftig prisøkning på PS+ snart også tenker jeg.

Hvor står det at prisen er doblet?, fant kun en UK side som bekrefter økning fra £6.99 til £7.99, vil jo være rart om de vil doble prisen i Norge?.
Uansett vil de vel ha flest mulig over på Ultimate og så lenge de ikke dobler prisen der så går det greit 🙂.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (13 timer siden):

Hvor står det at prisen er doblet?, fant kun en UK side som bekrefter økning fra £6.99 til £7.99, vil jo være rart om de vil doble prisen i Norge?.
Uansett vil de vel ha flest mulig over på Ultimate og så lenge de ikke dobler prisen der så går det greit 🙂.

Nå har de snudd, men det var ikke en direkte dobling i prisen, men de fjernet 12mnd arm og satte prisen på 6mnd til samme som 12mnd var før.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (44 minutter siden):

Nå har de snudd, men det var ikke en direkte dobling i prisen, men de fjernet 12mnd arm og satte prisen på 6mnd til samme som 12mnd var før.

Ble jo en dobling på årsprisen. Mistenker at tanken var å pushe flere over til GamePass Ultimate. Uansett gjor det at jeg droppet å dra innom Elkjøp å kjøpe meg Series X i går😅

Lenke til kommentar

Hahaha fantastisk, OG de fjernet til og med den tilbakestående paywallen for f2p games som folk har mast om i åresvis :D 

Tenkt om PlayStation-folka hadde vært like vokale når Sony gjør ting de ikke liker. Var jo nesten null motstand fra communityet i starten av forrige gen når Sony økte prisen for å spille online fra $0 til $60 over natta.

Lenke til kommentar
XtaZ skrev (16 minutter siden):

Hahaha fantastisk, OG de fjernet til og med den tilbakestående paywallen for f2p games som folk har mast om i åresvis :D 

Tenkt om PlayStation-folka hadde vært like vokale når Sony gjør ting de ikke liker. Var jo nesten null motstand fra communityet i starten av forrige gen når Sony økte prisen for å spille online fra $0 til $60 over natta.

Du vet like godt som meg at Sony ikke kunne ta betalt for online spilling på PS3, som jo var regelrett SØPPEL 😛 360 betalte jeg glatt for siden det rett og slett var overlegent med partychat og alt det der som rett og slett fungerte. 

Lenke til kommentar

Fikk tak i Xbox Series X på Elkjøp igår med All Access :D 

Mala skrev (På 21.1.2021 den 16.28):

Fallen Order fikk også nylig en next-gen patch, så bra tid å spille igjennom det på! Kanon spill :)

Spiller det litt nå, men kan ikkje sjå det står optimalisert for Xbox Series X? 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...