Gå til innhold

intel 10900K/10700K/10600K


Nizzen

Anbefalte innlegg

4 minutes ago, Mumriken said:

4 sticks er pes å kjøre over 4133. Noen klarer 4266, men der er det stopp.
Skal du ha høyere hastighet med 32Gb så er det DR 16GB brikker som gjelder 👌

F.eks G.skill 4266 c17 2x16GB :green:

Disse brikkene klarer ofte 4600mhz+ med riktig hovedkort og god nok kjøling :D


Altså med 2x16GB.
 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9 minutes ago, Cowboystrekk said:

Ville tippa de første er Micron rev B eller E, litt høy timing nr 2 for B-die. 

å nei du ;)


(24 September 2020) – G.SKILL International Enterprise Co., Ltd., the world’s leading manufacturer of extreme performance memory and gaming peripherals, is releasing new high-performance, low-latency memory kits at DDR4-4000 CL16 32GB (16GBx2) and DDR4-4400 CL16 16GB (8GBx2), and available across the Trident Z Royal, Trident Z RGB, and Ripjaws V series. Engineered with high quality hand-screened Samsung B-die components, these new memory specifications provide more efficient latency options at extreme frequency speeds. 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

å nei du ;)


(24 September 2020) – G.SKILL International Enterprise Co., Ltd., the world’s leading manufacturer of extreme performance memory and gaming peripherals, is releasing new high-performance, low-latency memory kits at DDR4-4000 CL16 32GB (16GBx2) and DDR4-4400 CL16 16GB (8GBx2), and available across the Trident Z Royal, Trident Z RGB, and Ripjaws V series. Engineered with high quality hand-screened Samsung B-die components, these new memory specifications provide more efficient latency options at extreme frequency speeds. 

Beklager, jeg mente den siste. 19-21-21 hørtes veldig Micron ut på 4000.

Lenke til kommentar

Alle vet at de eneste brikkene som er vits å kjøpe nå er g.skill 4266c17 2x16GB :D Til nød 3800c14 2x16.

Fikk mine 4266c17 2x16 for 3200kr, og kan fortsatt ikkje skjønne at prisen var så lav. For de som ikkje vet det så har disse ny "dualrank" pcb med b-die brikker som overklokker nær like bra som de aller beste 2x8 GB b-die brikkene. Vi snakker 4600+ c17 med 2x16GB :dribble:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
21 minutes ago, BadCat said:

Colorful iGame 4000 MHz 14-14-14-35 når/hvis de kommer.

@Nizzen

Har du prøvd dual-rankene i "Den Mørke Helt"? Jeg har 4x8 3600 16-16-16-36 i mitt kort. Ikke det beste, men det gjør nytten.

Bruker faktisk  4x16 4266c17 brikker i den nå. Kjører 3733c16. Ikkje imponerende, men gøy å teste litt. Ikkje sett så mange andre med 64GB på x570 enda. Et par av brikkene skal i den ene Intelmaskina, men den er under ombygging.

Lenke til kommentar

Det ble for lite med 10 kjerner for meg til video og i neste runde kommer det bare 8-kjerner. Lekket test viser at 5950X er 90% bedre i produktivitet enn 11900K og 11900K er 3% bedre i spill.

Jeg vet ikke om det svarer seg å kjøpe bedre minne enn jeg har i Ryzen-boksen. Jeg skal prøve litt med frekvens og timings når jeg får bedre tid.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (43 minutter siden):

Jeg vet ikke om det svarer seg å kjøpe bedre minne enn jeg har i Ryzen-boksen. Jeg skal prøve litt med frekvens og timings når jeg får bedre tid.

Jeg testet minnetimings på låst 4.7/4.6 GHz klokkefrekvens med 2x16GB på 3600 MHz 13-14-13-1T-220 i Cyberpunk 2077
Det er ganske åpenbart at Cyberpunk 2077 i alle fall bryr seg fint lite om minnetiminger på Ryzen 5000

CX_2021-01-04_22-38-23_Comparison.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke PC'n til noe annet enn gaming. Veldig fornøyd med å ha plukka opp 10600k til 2 laks. Kjører stabilt på 5.1 ghz uten fryktelige temperaturer. Kan sikkert tune den ennå mer også. Funker fjell for min del.

Det som jeg synes er det største drawbacket til Intel ift til amd er fremtidig kompatibilitet. Jeg valgte å gå for lga1200 socket nå, fordi jeg ville ha ny prosessor før jul og zen 3 kommer vel uansett til å være siste generasjon amd som kjører på am4.

Da har jeg cpu noen år til og innen jeg skal ha ny har det sikkert kommet et par-tre generasjoner til.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Mumriken said:

Kommer litt ann på hva og hvordan du skal bruke maskinen, men det er ikke mange grunner til å velge Intel akkurat nå

Det jeg tenker på er spilling og alle andre tunge oppgaver som blir utført på en hjemme-PC.

Intel dominerte high end-segmentet svært lenge, helt uten konkurranse fra noen andre.

Det kan ikke være så fryktelig lenge siden at konsensus her på forumet var at Intel gruser AMD på ytelse.

 

Endret av Helm
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Helm said:

Det jeg tenker på er spilling og alle andre tunge oppgaver som blir utført på en hjemme-PC.

Intel dominerte high end-segmentet svært lenge, helt uten konkurranse fra noen andre.

Det kan ikke være så fryktelig lenge siden at konsensus her på forumet var at Intel gruser AMD på ytelse.

 

I spill så er tweaket 5 serie amd samme som tweaket intel. +- 5% .

Amd er bedre til rendering per kjerne.

Lenke til kommentar

Vurderte og kjøpe 5900X med vurderer og gå for 11900k istedet pga jeg bare bruker PC’en til gaming. Vurderer også og kjøpe https://www.ekwb.com/shop/ek-quantumx-delta-tec eller denne https://www.coolermaster.com/catalog/coolers/cpu-liquid-coolers/masterliquid-ml360-sub-zero/  Hva tenker dere? Strømforbruk bryr jeg meg ikke om. 

https://videocardz.com/newz/intel-demoes-11th-gen-core-rocket-lake-cpu-against-12-core-amd-ryzen

 

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...