Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KANE2009 skrev (19 minutter siden):

Så langt må jeg si at jeg synes det morsomste relatert til denne krisen må være alle konspirasjonsteoriene. Favoritten min må være at virus ikke smitter men blir aktivert av frekvensene 5G sender på ?

For meg er dette faktisk mer skremmende enn selve viruset. Viruset klarer vi nok å håndtere, men det er derimot ingenting å gjøre med at en ganske stor andel av verdens befolkning sitter fullstendig fjernet fra virkeligheten. :(
 

 

Sitat

Those Who Can Make You Believe Absurdities, Can Make You Commit Atrocities

- Voltaire

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Splitter skrev (1 minutt siden):

For meg er dette faktisk mer skremmende enn selve viruset. Viruset klarer vi nok å håndtere, men det er derimot ingenting å gjøre med at en ganske stor andel av verdens befolkning sitter fullstendig fjernet fra virkeligheten. :(
 

 

- Voltaire

Nei, det er jo tragisk på mange måter. Samtidig så tror de jo fullt og helt på at de er de eneste som har forstått ting etc. De tror absolutt alle andre er idioter som ikke klarer å lese egne kilder, foreta kildekritikk, gjøre egne vurderinger etc. Kriser bringer både det beste (samhold for eksempel) og det verste ut av folk dessverre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Noe folk glemmer er at selv den største idiot kan ha positive ting og sannheter å bidra med. Kognitiv dissonans stopper mange fra å innse dette. Som et godt eksempel kan jeg dra frem er David Icke, som fikk mye latter og kritikk da han snakket om at en reptil/humanoid rase manipulerer menneskeheten. Da tror folk automatisk også at ALT den mannen kommer med er bullshit. Selv en idiot/galning som Donald Trump kan si bra ting som er sant. Folk flest sliter med å se helheten til ting som skjer i verden.

"Corona krisen" vil forandre vårt samfunn drastisk, og det vi har gått imellom nå var bare Fase 1. Det kommer flere faser som vil skremme vettet ut av folk, og da vil folk enda lettere gi fra seg sin rett til et privatliv og personlig frihet. Folk vil i frykt gi makt til dem som sier de har løsningen på det dem er redd for - som blir da å måtte ta den vaksinen som kommer blandt andre ting. Gi fra seg fysiske penger er en annen ting som kommer.

Må man virkelig være en "konspirasjonsteoretiker" som meg for å se at det som skjer i verden er et digert psykologisk spill?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (9 minutter siden):

Noe folk glemmer er at selv den største idiot kan ha positive ting og sannheter å bidra med. Kognitiv dissonans stopper mange fra å innse dette. Som et godt eksempel kan jeg dra frem er David Icke, som fikk mye latter og kritikk da han snakket om at en reptil/humanoid rase manipulerer menneskeheten. Da tror folk automatisk også at ALT den mannen kommer med er bullshit. Selv en idiot/galning som Donald Trump kan si bra ting som er sant. Folk flest sliter med å se helheten til ting som skjer i verden.

"Corona krisen" vil forandre vårt samfunn drastisk, og det vi har gått imellom nå var bare Fase 1. Det kommer flere faser som vil skremme vettet ut av folk, og da vil folk enda lettere gi fra seg sin rett til et privatliv og personlig frihet. Folk vil i frykt gi makt til dem som sier de har løsningen på det dem er redd for - som blir da å måtte ta den vaksinen som kommer blandt andre ting. Gi fra seg fysiske penger er en annen ting som kommer.

Må man virkelig være en "konspirasjonsteoretiker" som meg for å se at det som skjer i verden er et digert psykologisk spill?

Og du så farlig om vi må begynne vaksinere oss ?

Er du antivakser?

Endret av Emile the rat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Emile the rat said:

Og du så fårlig om vi må begynne vaksinere oss ?

Er du antivakser?

Vaksiner gjør akkurat det motsatte av det dem skal gjøre. De svekker immunforsvaret i mer eller mindre grad, som åpner kroppen for angrep av andre ting. Så ja, jeg er imot vaksiner.

Bill Gates sa i sin Tedx talk i 2015 at de kan redusere befolkingen på Jorda med 10-15% ved hjelp av vaksiner og prevensjons midler. 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (6 minutter siden):

Vaksiner gjør akkurat det motsatte av det dem skal gjøre. De svekker immunforsvaret i mer eller mindre grad, som åpner kroppen for angrep av andre ting. Så ja, jeg er imot vaksiner.

Bill Gates sa i sin Tedx talk i 2015 at de kan redusere befolkingen på Jorda med 10-15% ved hjelp av vaksiner og prevensjons midler. 

Du er uopplyst. Vaksiner er vell dokumentert, men det du skrive her viser at du ikke forstår mekanismen bak. Det er ikke slik en vaksine fungerer som du skriver her.

I tillegg viser du bare med den korte setningen at du ikke har kunnskap om- eller forstår deg på immunologi. 

Nei, du blir ikke ekspert på immunologi av å ta «utdanning» på diverse tvilsomme youtube kanaler og nettsider. Takk og lov for at vi fakrisk har egne utdanninger for dette.

Har du kilde på det siste utsagnet? Som forsåvidt er ganske drøyt.

Endret av Emile the rat
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Smitteutbrudd på sykehuset i Hamar, hvor pasientene hadde ikke symptomer ved innleggelse. Dette måtte jo skje før eller siden, men jeg lurer på hvorfor de ikke testet pasientene før innleggelse. Det burde jo være standard rutine nå, og hvis det virkelig er kritisk så kan jo legene bruke smittevernutstyr. Utstyr rasjoneres fremdeles, men det burde være unntak i slike situasjoner. 

Samtidig vet jeg at det er annen praksis på minst ett annet sykehus. En bekjent hadde en kritisk situasjon med en pasient fordi det tok flere timer å få resultatene fra en test, før de kunne sette i gang med ett inngrep. Det skal jo være nok testkapasitet nå, slike situasjoner kan og burde unngås. Ser for meg at det er langt mer kritisk med mangel på helsepersonell enn forbruk av utstyr. 

https://www.nrk.no/innlandet/smitteutbrudd-ved-sykehuset-i-hamar-1.15002249

Lenke til kommentar
4 minutes ago, WCH911 said:

Smitteutbrudd på sykehuset i Hamar, hvor pasientene hadde ikke symptomer ved innleggelse. Dette måtte jo skje før eller siden, men jeg lurer på hvorfor de ikke testet pasientene før innleggelse. Det burde jo være standard rutine nå, og hvis det virkelig er kritisk så kan jo legene bruke smittevernutstyr. Utstyr rasjoneres fremdeles, men det burde være unntak i slike situasjoner. 

Samtidig vet jeg at det er annen praksis på minst ett annet sykehus. En bekjent hadde en kritisk situasjon med en pasient fordi det tok flere timer å få resultatene fra en test, før de kunne sette i gang med ett inngrep. Det skal jo være nok testkapasitet nå, slike situasjoner kan og burde unngås. Ser for meg at det er langt mer kritisk med mangel på helsepersonell enn forbruk av utstyr. 

https://www.nrk.no/innlandet/smitteutbrudd-ved-sykehuset-i-hamar-1.15002249

Litt rart å bli lagt inn hvis man ikke har symptomer? Noen symptomer må jo vedkommende ha hatt 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (4 minutter siden):

Litt rart å bli lagt inn hvis man ikke har symptomer? Noen symptomer må jo vedkommende ha hatt 

Det er kirurgisk sengepost, så det var mest sannsynligvis i forbindelse med ett annet inngrep. Jeg bare reagerer på det at pasienter tas inn på sykehus i det hele tatt uten at de sjekkes, med tanke på at det er mulig å være symptomfri ganske lenge og at viruset er smittsomt som bare det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (5 minutter siden):

Litt rart å bli lagt inn hvis man ikke har symptomer? Noen symptomer må jo vedkommende ha hatt 

Sikkert noe annet de har blitt innlagt for.

Har lest at det er slik at alle pasienter skal tas imot med fullt smittevernutstyr på sykehusene, så her må det ha skjedd en svikt. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest b6487...931
WCH911 skrev (1 time siden):

Det er kirurgisk sengepost, så det var mest sannsynligvis i forbindelse med ett annet inngrep. Jeg bare reagerer på det at pasienter tas inn på sykehus i det hele tatt uten at de sjekkes, med tanke på at det er mulig å være symptomfri ganske lenge og at viruset er smittsomt som bare det. 

Da jeg var på sykehus nylig måtte man gå inn gjennom en smittevernsluse hvor man måtte svare på mange spørsmål. Typisk feber, kontakt med folk med smitte, vondt i magen osv. Om man svarte nei på alt gikk du ikke i isolert rom/ble testet. 

(Jeg svarte jo ja på en del av punktene og ble testet/satt på isolat til testen var klar). 

Anonymous poster hash: b6487...931

Lenke til kommentar
Jarmo skrev (5 timer siden):

Det er ingen som kan seie at dei veit kva strategi som i ettertid vil vise seg å vere best.

I artikkelen er det gjort eit poeng av at ein ikkje har greidd å beskytte dei eldre. Det same kan seiast om Norge, der 62% av dødsfalla har skjedd på sjukeheimane. Den beste måten å beskytte risikogruppene på ser ut til å vere å halde det generelle smittenivået lågt slik som i f.eks. Norge, Danmark og Finland.

Diverre vil smitten auke når ein følgjer etter Sverige og løsnar opp på tiltaka, men akkurat no ser det ut som at økonomi er viktigare enn å avgrense smittespreiinga. Eg forstår heller ikkje kvifor ein går ned på minsteavstand frå 2 til 1 meter. Det å halde avstand til forbipasserande burde jo vere svært enkelt å få til, utan at det har nevneverdige negative konsekvensar. Signaleffekten er at smitten visst ikkje er så farleg likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, KANE2009 said:

Så langt må jeg si at jeg synes det morsomste relatert til denne krisen må være alle konspirasjonsteoriene. Favoritten min må være at virus ikke smitter men blir aktivert av frekvensene 5G sender på ?

Tipper vi snakker en promille av de litt på kanten som faktisk tror noe slik.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Tipper vi snakker en promille av de litt på kanten som faktisk tror noe slik.

Så er det forskjell på de som tror 100% på det, og dem som viser en åpen bekymring for at 5G kan påvirke vår helse negativt da... Jeg tilhører den siste gruppa, om noen lurer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (1 time siden):

Det er ingen som kan seie at dei veit kva strategi som i ettertid vil vise seg å vere best.

I artikkelen er det gjort eit poeng av at ein ikkje har greidd å beskytte dei eldre. Det same kan seiast om Norge, der 62% av dødsfalla har skjedd på sjukeheimane. Den beste måten å beskytte risikogruppene på ser ut til å vere å halde det generelle smittenivået lågt slik som i f.eks. Norge, Danmark og Finland.

Diverre vil smitten auke når ein følgjer etter Sverige og løsnar opp på tiltaka, men akkurat no ser det ut som at økonomi er viktigare enn å avgrense smittespreiinga. Eg forstår heller ikkje kvifor ein går ned på minsteavstand frå 2 til 1 meter. Det å halde avstand til forbipasserande burde jo vere svært enkelt å få til, utan at det har nevneverdige negative konsekvensar. Signaleffekten er at smitten visst ikkje er så farleg likevel.

I Sverige her jeg bor har det alltid vært 1 meter.

Når samfunnet gjenåpnes så regner de hardt på hva som er gjennomførbart i praksis av mannen i gata. Da er 1 meter et kalkulert praktisk mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...