Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Madrid og ni omkringliggende byer går trolig i lockdown de neste timene

https://uk.reuters.com/article/uk-health-coronavirus-spain-madrid/madrid-regional-authorities-to-lock-down-city-in-coming-hours-source-says-idUKKBN26N1R0?il=0
 

Sitat

Madrid’s regional authorities will in the coming hours publish a decree to put the Spanish capital and nine nearby towns under partial lockdown, with immediate effect, a source from Madrid’s regional government told Reuters on Friday.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk av masker blir pålagt i Roma og den omkringliggende Lazio-regionen

https://uk.reuters.com/article/uk-health-coronavirus-italy-masks/face-masks-become-mandatory-in-rome-as-coronavirus-cases-rise-idUKKBN26N1OO?il=0

Sitat

Face masks will have to be worn at all times out of doors in the Italian capital Rome and the surrounding Lazio region, local authorities ruled on Friday in an effort to counter rising coronavirus infections....

...“Most of the cases are tied to the lack of respect in using masks and in social distancing,” Lazio’s health chief Alessio D’Amato told reporters on Friday as he announced the new measure.

 

Lenke til kommentar

Noen tall fra rundt i verden begynner å komme inn på fredag.

Tunisia melder om ny rekord i antall smittede, 1308 på et døgn.
Malaysia melder om ny rekord i antall smittede, 287 nye tilfeller, som er et lavt tall, men likevel det høyeste som er registrert i landet så langt.
Polen melder også om ny rekord, 2292 nye smittede, som er første gang tallet er over 2000 på et døgn.
Russland rapporterer om 9412 nye smittede, det høyeste tallet siden 23. mai, som løfter totalt antall smittede til 1 194 643 personer.

 

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Fnugle skrev (På 1.10.2020 den 13.25):

1467076788_Skjermbilde2020-10-01kl_13_20_40.png.42afc7aa7f4ab49406b19ea4a32d4502.png

 

Begynner nå pensjonistene fra Stavangerområdet som var på gruppeturen å bli alvorlig syke? Siden utbruddet ble kjent for kort tiden siden har Stavanger hatt 2 nye innleggelser.

Ellers er det nå 2 i respirator, og 3 på intensiven i Norge. Etter mange uker uten en eneste på respirator. Håper ikke dette er starten på en økende trend av svært syke. Husk nå holder vi oss mer innendørs og de som blir syke kan ha større mengder virus enn nå i sommer.

22671028_Skjermbilde2020-10-02kl_13_33_47.png.abd1fbc0583dc585aff1299cc86f996d.png

2 nye innleggelser siden i går og sykehuset i Stavanger er nå på topp med antall innlagte i Norge. Virker utvilsomt å ha en kobling til gruppen med pensjonister som reiste. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (6 timer siden):

han er nok straks tilbake, frisk som en fisk.

Gud straffer dessverre ikke ignorante politikere virker det som, ref. også Boris Johnson, Jais Bolsonaro, etc.

de blir ydmyke og fromme et par ukers tid, men henfaller så tilbake til gammel væremåte.

Huff og huff. Husk at denne mannen er en gammel mann som ikke er i sin beste helsetilstand. Vil ikke si at han er utenfor faresonen, men han vil sikkert få den beste lege behandlingen som er mulig å få. Boris , Trump og Bolsenario har til felles en ideologisk bakgrunn som miljøfornektere, med utstrakt forakt for vitenskap og fakta. Boris ved å lyve (bevisst eller ikke) om hva brexit vil bety for UK. Trump for stort sett hva du kan tenke deg og skurken Bolsenario som driter i alt. Kan noen forklare hva dette fenomenet egentlig betyr? At vi har enkle mennesker som bare kan fatte enkle situasjoner og fortår bare enkle løsninger som statsledere i noen av verdens største land? Simen gliser litt i skjegget sier han, men jeg er mer reservert og uroet over hvor populistisk og enkelt verden ser på en meget komplex situasjonen. Jeg håper at han og hans kone blir frisk så fort som mulig.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Oddvardm said:

Huff og huff. Husk at denne mannen er en gammel mann som ikke er i sin beste helsetilstand. Vil ikke si at han er utenfor faresonen, men han vil sikkert få den beste lege behandlingen som er mulig å få. Boris , Trump og Bolsenario har til felles en ideologisk bakgrunn som miljøfornektere, med utstrakt forakt for vitenskap og fakta. Boris ved å lyve (bevisst eller ikke) om hva brexit vil bety for UK. Trump for stort sett hva du kan tenke deg og skurken Bolsenario som driter i alt. Kan noen forklare hva dette fenomenet egentlig betyr? At vi har enkle mennesker som bare kan fatte enkle situasjoner og fortår bare enkle løsninger som statsledere i noen av verdens største land? Simen gliser litt i skjegget sier han, men jeg er mer reservert og uroet over hvor populistisk og enkelt verden ser på en meget komplex situasjonen. Jeg håper at han og hans kone blir frisk så fort som mulig.

Det bør ikke være ukjent at det er i maktrekkene du ofte finner de verste menneskene...

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Overlever han så kan en jo håpe at amerikanerne tar det mer alvorlig framover. Burde jo skremme en del dette her. Jeg tror de får en ny drittsekk på "tronen" dersom han ryker, sånn uansett.

Erna:

Quote

Det aller viktigste er at de begge blir friske.

– Trump har fått mye kritikk for sin håndtering av pandemien. Er det skjebnens ironi at Trump nå er smittet av koronavirus?

– Jeg synes ikke at vi skal godte oss over at folk blir syke. Jeg syns det er vondt uansett hvem som blir syk, sier Solberg.

 

Putin:

Quote

– Jeg er sikker på at din livskraft, gode humør og optimisme vil hjelpe deg med å hamle opp med dette farlige viruset, skriver Putin til Trump i meldingen.

https://www.nrk.no/urix/erna-solberg-onsker-trump-god-bedring_-_-et-eksempel-pa-hvor-smittsomt-viruset-er-1.15184116

Endret av G
Lenke til kommentar

Nå griner kulturlivet igjen. Teatersjef sitter i Dagsnytt atten og snakker om hvor viktig det er for folk at de slipper inn i teateret igjen. Vi trenger kultur sier han og ramser opp alle mulige grunner. Det han egentlig sier er; "hjelp meg! Ser dere ikke at jeg mister jobben min. Hva skal jeg leve av nå?" Si hva man vil. Kultur folk trenger penger, vin og mat som alle oss andre. Helst en bra vin da.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (50 minutter siden):

AZ står for uendelighet, D1 for 444 ganger 1, ...444 + 222 blir 666... 🥵

 

G skrev (36 minutter siden):

Står for asymmetrical zombie decease 1222

D1222

Lenke til kommentar

Oh, WTF. Skikkelig snikete måte å gjøre oss "mekaniserte" ufrivillig, ala Cyberpunk :wee:

Regner med at adjuvansen er nanobots som monterer kamera og transistorer på riktig sted etter injeksjonen har funnets sted?

Endret av G
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 timer siden):

Nå griner kulturlivet igjen. Teatersjef sitter i Dagsnytt atten og snakker om hvor viktig det er for folk at de slipper inn i teateret igjen. Vi trenger kultur sier han og ramser opp alle mulige grunner. Det han egentlig sier er; "hjelp meg! Ser dere ikke at jeg mister jobben min. Hva skal jeg leve av nå?" Si hva man vil. Kultur folk trenger penger, vin og mat som alle oss andre. Helst en bra vin da.

Hehe nåja, ansatte i kulturen, både skuespillere, manusforfattere, scenearbeidere, elektrikere, lydfolk, lysfolk, koordinatorer, teknikere osv osv trenger lønn som alle andre, ikke vin. Mange er selvstendig næringsdrivende og støtten forsvinner snart. De etterlyser informasjon om en ny ordning når inntektsgrunnlaget er bortevekk. 

Og det er nødt til å løses.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (20 minutter siden):

Hehe nåja, ansatte i kulturen, både skuespillere, manusforfattere, scenearbeidere, elektrikere, lydfolk, lysfolk, koordinatorer, teknikere osv osv trenger lønn som alle andre, ikke vin. Mange er selvstendig næringsdrivende og støtten forsvinner snart. De etterlyser informasjon om en ny ordning når inntektsgrunnlaget er bortevekk. 

Og det er nødt til å løses.

Hvordan tror dere det er for folk i oljesektoeren? I aluminiumsindustrien, skipsfarten eller hotell næringen? Dere lever blant andre folk og jeg begynner å få litt nok av folk som bare tenker på seg selv. Når har kulturlivet deltatt i en sympati streik? Og hvilket forbund har de? Er de bare en gjeng sutrepinner eller er de arbeidsfolk som er opptatt av arbeidsvilkår for folk flest? Hva er disse kulturfolka egentlig? Og hvorfor trenger disse en spesiell løsning? Jeg ser ikke at de skal ha noe annet enn andre i samfunnet.

Endret av Oddvardm
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (9 minutter siden):

Hvordan tror dere det er for folk i oljesektoeren? I aluminiumsindustrien, skipsfarten eller hotell næringen? Dere lever blant andre folk og jeg begynner å få litt nok av folk som bare tenker på seg selv. Når har kulturlivet deltatt i en sympati streik? Og hvilket forbund har de? Er de bare en gjeng sutrepinner eller er de arbeidsfolk som er opptatt av arbeidsvilkår for folk flest? Hva er disse kulturfolka egentlig? Og hvorfor trenger disse en spesiell løsning? Jeg ser ikke at de skal ha noe annet enn andre i samfunnet.

Alle som er uten inntekt på grunn av koronatiltakene bør ha en kompensasjonsordning, uavhengig av bransje, enten det er i olja, på slakteri, frisørsalonger eller altså i kulturen.

Folk som jobber innenfor kulturen er ikke noe annerledes enn noen andre, men forskjellen er at svært mange er selvstendig næringsdrivende og da faller utenfor ordninger som andre har som f.eks permisjon. Som en oljearbeider eller bankrådgiver trenger de inntekt og mat på bordet de også, tro det eller ei!

Det handler på ingen måte om å bare tenke på seg selv. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (17 minutter siden):

Folk som jobber innenfor kulturen er ikke noe annerledes enn noen andre, men forskjellen er at svært mange er selvstendig næringsdrivende og da faller utenfor ordninger som andre har som f.eks permisjon. Som en oljearbeider eller bankrådgiver trenger de inntekt og mat på bordet de også, tro det eller ei!

Da er de i godt selskap. Konsulenter oa som har mistet inntekten sin, eller blitt sagt opp midt i 50 årene. Jeg synes synd på dem, men de er selvstendige. Av eget valg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...