Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Og det enklaste er å anta at selvfølgelig vil abonnement inntektene bli ansett som ein samla inntekt på heile biblioteket. Ikkje kun bli kreditert Sea of Thieves. Eller Gears for den saks skuld.

jaja, vil absolutt tro subs inntektene er samla inntekt post. Så har man utgiftene, men der vet vi ikke om studio utenifra får penger av ms pr sub, pr nedlastning eller fee up front. Evt en kombinasjon av alt. 

Blir derfor imo litt bortkastet å spekulere så veldig i. Ganske umulig for noen å "vinne" diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Ezio said:

150+ millioner mennesker har kjøpt Minecraft etter Microsoft tok over og du trenger fortsatt kilder på at de har tjent mer enn de har kjøpte Minecraft for. lol

Om 150+ millioner mennesker har brukt 16.6 USD på Minecraft så er det like mye som det Xbox brukte.
Spillet har kostet 26.95 USD en god stund nå. Enkel matte. Det uten å ta med alt annet som man har hatt mulighet til å kjøpe som er Minecraft relatert. 

Altså ingen kilde. Helt greit det, men du kan jo like godt bare innrømme det med engang, istedet for å kverulere flere poster avgårde.

4 minutes ago, barezell said:

Generelt spørsmål, orker ikke sitrere noen for da blir det vel baluba. Hvorfor er det så viktig å diskutere om MS tjener penger på game pass? Hvordan gjør det tilværelsen til en playstation gud eller en xbox konge bedre eller verre? ? 

MS er så fettestort. De kan kjøre game pass med minus i 20 år om de er av den oppfatning at Microsoft som selskap tjener på det i det lange løp.

Du lurer på hvorfor folk vil diskutere på et diskusjonsforum? ?

Det er potensielt mye som er interessant med om MS tjener penger på GP. Vi antar at MS som et aksjeselskap ønsker å tjene penger på GP. Vi har dokumentasjon på at de ikke gjør det nå. Hva betyr dette for fremtiden? Vil Game Pass bli dyrere? (prisen gikk nettopp kraftig opp på GP PC) Vil kvaliteten på spillene forringes etter hvert som budsjettene må passe inn under Game Pass sin budsjett-paraply? Mange mener dette har skjedd med Netflix.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (Akkurat nå):

Altså ingen kilde. Helt greit det, men du kan jo like godt bare innrømme det med engang, istedet for å kverulere flere poster avgårde.

Du kan jo bare innrømme at du sliter med matte isteden for å spørre om kilde over noe så simpelt. Alle vet at Microsoft har tjent tilbake hva de har brukt på MC bare ved å se på antallet de faktisk har dratt inn. Hadde det vært slik at de hadde vært nede på 100-150 mill brukere så hadde det gitt mening. Men over 200 mill brukere? Da lever man bare i fornektelse. Får håpe det ikke ødela dagen din at MS har tjent tilbake mer enn godt nok på Minecraft da.

Lenke til kommentar
Just now, Ezio said:

Du kan jo bare innrømme at du sliter med matte isteden for å spørre om kilde over noe så simpelt. Alle vet at Microsoft har tjent tilbake hva de har brukt på MC bare ved å se på antallet de faktisk har dratt inn. Hadde det vært slik at de hadde vært nede på 100-150 mill brukere så hadde det gitt mening. Men over 200 mill brukere? Da lever man bare i fornektelse. Får håpe det ikke ødela dagen din at MS har tjent tilbake mer enn godt nok på Minecraft da.

Igjen misforstår du. Jeg stilte spørsmål ved om du hadde kilde til påstanden din. Du har fortsatt ikke vist noen kilde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 minutes ago, Ezio said:

Du kan jo bare innrømme at du sliter med matte isteden for å spørre om kilde over noe så simpelt. Alle vet at Microsoft har tjent tilbake hva de har brukt på MC bare ved å se på antallet de faktisk har dratt inn. Hadde det vært slik at de hadde vært nede på 100-150 mill brukere så hadde det gitt mening. Men over 200 mill brukere? Da lever man bare i fornektelse. Får håpe det ikke ødela dagen din at MS har tjent tilbake mer enn godt nok på Minecraft da.

Ikke glem at Minecraft er gigantisk når det kommer til merchandise også. Pengene de har dratt inn på 150 millioner direkte software salg siden de kjøpte Mojang er nok bare lommerusk i forhold til hva de håver inn på merch :thumbup:

Folk flest tenker heller ikke over at verdiøkningen på Minecraft IP'en er langt høyere enn hva disse 2.5 milliarder dollarene ville generert for Microsoft i renter bare ved å sitte i en bank, og slike kjøp har også effekt på beskatning osv. Å kjøpe Minecraft var rett og slett bare en genistrek av MS

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (24 minutter siden):

Du lurer på hvorfor folk vil diskutere på et diskusjonsforum? ?

Det er potensielt mye som er interessant med om MS tjener penger på GP. Vi antar at MS som et aksjeselskap ønsker å tjene penger på GP. Vi har dokumentasjon på at de ikke gjør det nå. Hva betyr dette for fremtiden? Vil Game Pass bli dyrere? (prisen gikk nettopp kraftig opp på GP PC) Vil kvaliteten på spillene forringes etter hvert som budsjettene må passe inn under Game Pass sin budsjett-paraply? Mange mener dette har skjedd med Netflix.

jojo diskutere, men dette er jo 12. tråden på 1-2 måned hvor de samme folkene sitter og krangler om det samme og ingen er i nærheten av å endre mening til nå.  ? Det er jo da man begynner å lure. hehe

Strengt tatt har vi dokumentasjon som sier at de ikke tjener store penger? om det var artikkelen som ble linket til tidligere. Du eller noen? har tolket det til at det er tap. Kan like gjerne bety null eller en ubetydelig inntjening. 

Det er veldig naturlig at game pass vil bli dyrere. Prisen gikk kraftig opp på pc fordi det gikk ut av beta. Det har helt siden det ble lansert vært åpenhet om at prisen på pc skulle øke når det ble "released" 

Om vi ser til netflix, spotify og alle andre streaming tjenester så kan vi annta  at prisøkningen ikke blir gigantisk når/om den kommer.  Når man har  mange millioner subs så blir jo en liten prisøkning på 10-20 kr helt latterlig mange penger i det store bildet. 

siste punktet om Netflix og kvaliteten på det som blir produsert er absolutt interssant diskusjon, men jeg trur ikke jeg ser nok av netflix sine egen produserte til å ha så sterk mening om saken. 

 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
CypheroN skrev (8 minutter siden):

Hei! Hvordan er beste fremgangsmåte for oss som ikke har fått bestilt PS5 ennå? Velge "overvåk" på samtlige nettbutikker og sitte klar? Takk på forhånd!

Ja.

Legg inn f.eks disse i hver sin tab i nettleser og søk på Playstation 5:
Elkjop.no
Power.no
CDON.no (ikke anbefalt å kjøpe fra disse pga elendig kundebehandling hvis du skal reklamere)
Netonnet.no
Dustin.no
Komplett.no (har hatt preorder åpen siden april uten å lukke den. Preorder der er usikkert mht levering) 

Sjekk disse flere ganger daglig.

I tillegg legger du inn prisjakt.no og sjekker status der.

Følg med på sidene dems på Facebook.

 

Men toget er nok kjørt for preorder på releasedag. Du får vente til en av disse butikkene legger ut flere konsoller da de skal få inn flere for utlevering etter release. Eller still opp i butikk da flere butikker vil ha konsoller for fysisk salg (Elkjøp).
 

Endret av Retroman
  • Liker 3
Lenke til kommentar
XtaZ skrev (31 minutter siden):

Ikke glem at Minecraft er gigantisk når det kommer til merchandise også. Pengene de har dratt inn på 150 millioner direkte software salg siden de kjøpte Mojang er nok bare lommerusk i forhold til hva de håver inn på merch :thumbup:

Folk flest tenker heller ikke over at verdiøkningen på Minecraft IP'en er langt høyere enn hva disse 2.5 milliarder dollarene ville generert for Microsoft i renter bare ved å sitte i en bank, og slike kjøp har også effekt på beskatning osv. Å kjøpe Minecraft var rett og slett bare en genistrek av MS

Absolutt, noe jeg så vidt var innom. Men ja når sant skal sies så er de vel neppe ferdig med Minecraft heller så de kommer nok bare til å håve inn mer. Det var ikke lenge siden de hadde 112 millioner brukere pålogget på en mnd. Så det er definitivt ikke ferdig melket fra den kanten. De har jo også satt i gang med Minecraft Dungeon også som sannsynligvis er en respons på at minecraft fortsatt er relativt hett.

Jeg føler meg ganske sikker på at over tid så vil også kjøpet av bethesda lønne seg også over tid.
 

Lenke til kommentar
Retroman skrev (46 minutter siden):

Ja.

Legg inn f.eks disse i hver sin tab i nettleser og søk på Playstation 5:
Elkjop.no
Power.no
CDON.no (ikke anbefalt å kjøpe fra disse pga elendig kundebehandling hvis du skal reklamere)
Netonnet.no
Dustin.no
Komplett.no (har hatt preorder åpen siden april uten å lukke den. Preorder der er usikkert mht levering) 

Sjekk disse flere ganger daglig.

I tillegg legger du inn prisjakt.no og sjekker status der.

Følg med på sidene dems på Facebook.

 

Men toget er nok kjørt for preorder på releasedag. Du får vente til en av disse butikkene legger ut flere konsoller da de skal få inn flere for utlevering etter release. Eller still opp i butikk da flere butikker vil ha konsoller for fysisk salg (Elkjøp).
 

Kan ta nylige erfaringer som eksempel her. Eksemplarisk ordnet og fikk reparert min Xbox One X på en uke med hjemlevering på døren. Hadde feil på en kontroller og fikk det fikset på en drøy uke. Så kan trygt kjøpe fra CDON mener jeg ?

Men blir vel like anektdotisk som påstanden til Retroman ? Selv har jeg aldri opplevd noe annet enn god hjelp fra chatten(når den er oppe)/mail til CDON. Har også flere venner som har positive erfaringer.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (35 minutter siden):

Kan ta nylige erfaringer som eksempel her. Eksemplarisk ordnet og fikk reparert min Xbox One X på en uke med hjemlevering på døren. Hadde feil på en kontroller og fikk det fikset på en drøy uke. Så kan trygt kjøpe fra CDON mener jeg ?

Men blir vel like anektdotisk som påstanden til Retroman ? Selv har jeg aldri opplevd noe annet enn god hjelp fra chatten(når den er oppe)/mail til CDON. Har også flere venner som har positive erfaringer.

Snakker bare av egen erfaring. Hele to reklamasjoner der spesielt den ene tok flere måneder, masse purringer og mye styr før alt var i orden. Et enkelt googlesøk gir meg nok av andre som har opplevd det samme.

Men fint om CDON har ryddet i serviceapparatet sitt - det var faen meg på tide, men jeg vil fortsette å ikke anbefale dem.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (6 timer siden):

Om Sea of Thieves er på GP, vitner det jo kun om at det er ein drøssevis av PC spelara som ikkje er på GP. Og om strategien til MS er å få disse PC spelarane over på GP, kordan tjener MS på det?

 

Jeg vet om flere som har spilt Sea of Thieves via Game Pass, og deretter kjøpt spillet på Steam. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...