Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

1 minute ago, RaptorStrike said:

De skulle jo aldri ha åpnet forhåndsbestilling så tidlig når de tydeligvis ikke hadde noe kunnskap om hvor man konsoller de fikk. Elkjøp har jo tydeligvis ventet til de fikk info, og kuttet forhåndsbestillingene deretter.

Power og, fikk tak i en der. De solgte kun det antallet de fikk bekreftet inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, RaptorStrike said:

Jeg kunne bestilt på Elkjøp forrige uke og fått på release. Men fordi jeg bestilte hos Komplett for snart to måneder siden blir jeg straffet.

Det er bullshit.

Du er ikke forpliktet til noe som helst rettet til din forhåndsbestilling. Du kan når som helst avbestille, for så å velge hva du enn måtte lyste i stede for. De har vært klare på at det er et køsystem fra dag én, og du er nå kun grinete fordi du har skapt forventninger som er helt urimelige. Du må rett og slett bare ta ansvar for hva du har selv har skapt av skuffelser for deg selv, da et køssytem alltid vil være rettferdig. Man bør alltid bli belønnet for å yte noe, og de samme reglene gjelder for alle. Derfor er det som sagt 100% rettferdig. Jeg hadde ledd av deg om jeg jobbet i forbrukerrådet, fordi du har ingenting å fare med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OrangeGiraffe skrev (2 minutter siden):

Du er ikke forpliktet til noe som helst rettet til din forhåndsbestilling. Du kan når som helst avbestille, for så å velge hva du enn måtte lyste i stede for. De har vært klare på at det er et køsystem fra dag én, og du er nå kun grinete fordi du har skapt forventninger som er helt urimelige. Du må rett og slett bare ta ansvar for hva du har selv har skapt av skuffelser for deg selv, da et køssytem alltid vil være rettferdig. Man bør alltid bli belønnet for å yte noe, og de samme reglene gjelder for alle. Derfor er det som sagt 100% rettferdig. Jeg hadde ledd av deg om jeg jobbet i forbrukerrådet, fordi du har ingenting å fare med.

Det er jo villedende reklame. Det stod ingenting da jeg bestilte om at jeg risikerte å ikke få i år. De har altså tatt i mot bestillinger helt uten å ha belegg for antall konsoller de vil få inn, i total motsetning til aktører som Elkjøp og Power.

Hadde du jobbet i forbrukerrådet hadde du hatt en jussutdannelse, og følgelig ikke ledd av meg.

Endret av RaptorStrike
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (Akkurat nå):

Det er jo villedende reklame. Det stod ingenting da jeg bestilte om at jeg risikerte å ikke få i år. De har altså tatt i mot bestillinger helt uten å ha belegg for antall konsoller de vil få inn, i total motsetning til aktører som Elkjøp og Power.

Til info. Forbrukerrådet hjelper deg lite om det er villedende reklame du skal klage på. Da må du nok klage til Forbrukertilsynet:
https://www.forbrukertilsynet.no/

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (Akkurat nå):

Til info. Forbrukerrådet hjelper deg lite om det er villedende reklame du skal klage på. Da må du nok klage til Forbrukertilsynet:
https://www.forbrukertilsynet.no/

Takk for tipset. Klager begge steder jeg, og oppfordrer alle som har fått beskjed om at de ikke får konsollen i år til å gjøre det samme, dersom det ikke var varslet ved bestilling.

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (12 minutter siden):

Takk for tipset. Klager begge steder jeg, og oppfordrer alle som har fått beskjed om at de ikke får konsollen i år til å gjøre det samme, dersom det ikke var varslet ved bestilling.

 

Walts skrev (8 minutter siden):

Kjedelig greier, bestilte 23/04/2020 09:52 men ser ikke ut til å få i år. 

Hadde jo vært greit å vite det litt før så man kunne bestilt et annet sted.

Da har dere lært! Det var jo ingen hemmelighet at dette ville skje. Vi har så sterke rettigheter som forbruker at det er jo bare å bestille overalt. Det er ingen drawback. Kjøp på faktura og får du den flere steder så bare bruker du angreretten før fakturaen må betales. Helt gratis! Det er derfor jeg har bestilt den på alle mulige butikker som er mulig og de jeg klarer å få på release går rett på Finn.no. Blir de ikke solgt så går de på angreretten :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...