Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

ludobadger skrev (11 minutter siden):

Til tross for at enkelte dømmer dette nord og ned så tjener tydeligvis MS sin gaming divisjon mer penger enn noen gang:  https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-07-22-microsofts-gaming-revenues-jump-in-q4-of-fy20-due-to-ongoing-lockdowns

Minecraft som du nevner er også fremhevet som viktig årsak i artikkelen der. 

Det blir lissom litt for enkelt at random forumbruker #1234 helt enkelt konkluderer med at det går nok åt skogen for MS med mindre de sørger for å selge alle spillene sine på PS platformen også videre fremover fordi reasons. 

For meg ser det ut som at MS sitt utgangspunkt foran denne generasjonen er et helt annet enn det var i forrige runde. Hadde egentlig glemt dem litt jeg men dette ser jo ut som det kanskje kan bli en skikkelig comeback. Mulig dette var åpenbart for folk som har fulgt med - hvilket jeg må innrømme at jeg ikke har. Men når vi ser over hva Xbox plutselig kan tilby så ser det jo faktisk veldig bra ut plutselig. Vi skal ikke glemme at en gang i tiden var det playstation som var i utfordrerposisjonen. Trodde egentlig ikke det skulle bli noe særlig til "konsollkrig" denne gangen da det så ut som PS ville gjøre som de pleier og MS vil gjøre sin middelmådige greie som vanlig og slik går no dagan.

En ting er sikkert - jeg skal spille det neste TES og jeg skal spille Starfield. Hvis jeg må kjøpe en Xbox for å få til det ja da blir det slik. 


Alle lo jo av Xbox når de punget ut for Minecraft, men det har jo visst seg at de endte opp med å tjene det tilbake og mer. De er jo fortsatt ikke ferdig med Minecraft heller. Minecraft er jo også tilgjengelig på Gamepass. Det selger jo enda, til tross for det.


Men ja. Alt tatt i betraktning så burde Microsoft være mye mer med i år enn sist gang hvert fall. Noe seier er vel vanskelig å se for seg da forbrukere ikke skifter produkter ofte. En skal jo nærmest fucke opp big time for at plutselig Xbox skal selge flere konsoller. Folk som kjøper Apple har en tendens til å kjøpe Apple produkter uansett hva. Sjeldent jeg hører om folk som håper fra Samsung til iPhone, tilbake til Samsung, tilbake til iPhone osv. Så det skal en del til å overbevise en så stor brukerbase til å plutselig komme over. 
Om Microsoft kan jevne det mye mer ut, så er det nok en seier i seg selv selv. Om de får 10-20+ millioner flere brukere så tror jeg de er happy. Om de vil ha flere? Selvsagt. Men det er jo ikke gjort over natta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Croc Man skrev (11 minutter siden):

Det er spesifikt dealen med Minecraft jeg sikter til. Særlig mtp. at Game Pass som helhet ikke går i pluss. 

Det er slett ikke sikkert at han tar feil, men greit å ha fakta når man slenger ut påstander som er vanskelig å dokumentere.

Ja eg tenkte ikkje på profit i henhold til GP. Men Minecraft som heilheit etter oppkjøp. Usikker på om dei har tjent innatt pengane dei brukte, men Minecraft har gått kraftig i pluss kvart år siden 2014. Nettopp pga at dei selger spelet på alle tenkelige platformer.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BVB09 skrev (11 minutter siden):

Ingen av de store aktørene som tar imot bestillinger nå? 

Det sies det skal komme et nytt parti før jul, og at de skal ha konsoller i butikkene.

Så om man venter litt skal man nok kunne bestille en, med mindre de blir utsolgt like hurtig neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (16 minutter siden):

Usikker på om dei har tjent innatt pengane dei brukt


De hadde vel ca 50 mill brukere når Microsoft kjøpte de opp. Nå har de over 200 mill brukere. Det er vel bare i spillet i seg selv uten å ta med downloadable content som om jeg ikke husker feil at de har. Er vel 4-5 mnd siden de nådde den milepælen om jeg ikke husker feil. Det burde være godt over de 2.5b de brukte når de kjøpte det.

Sannsynligvis kommer det bare til å fortsette å vokse da det er veldig ideelt for unger. Som det ikke akkurat blir mindre av om dagen.

 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 time siden):

Om Sea of Thieves er på GP, vitner det jo kun om at det er ein drøssevis av PC spelara som ikkje er på GP. Og om strategien til MS er å få disse PC spelarane over på GP, kordan tjener MS på det?

 

99-129 kr pr bruker hver eneste måned i X lang tid fremfor 499,- en gang sum og kanskje ikke mer penger fra kunden. 

Lenke til kommentar
Ezio skrev (1 minutt siden):


De hadde vel ca 50 mill brukere når Microsoft kjøpte de opp. Nå har de over 200 mill brukere. Det er vel bare i spillet i seg selv uten å ta med downloadable content som om jeg ikke husker feil at de har. Er vel 4-5 mnd siden de nådde den milepælen om jeg ikke husker feil. Det burde være godt over de 2.5b de brukte når de kjøpte det.

Sannsynligvis kommer det bare til å fortsette å vokse da det er veldig ideelt for unger. Som det ikke akkurat blir mindre av om dagen.

 

Og dei har jo nettopp oppnådd slike tall, fordi dei ikkje lenker seg til GP. Ein suksess TES6 kan drømme om, om Microsoft skal legge det på GP og ikkje lansere det på andre platformer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Ezio said:


Når ble "not a big profit play right now" konkludert til å bety at de går i minus? Så nei det der er virkelig ikke noe fakta. De kan da fortsatt gå i pluss, selv om det ikke er big.

Hvis ikke en direkte uttalelse fra Microsoft endrer din holdning angående en (åpenbart) uriktig påstand sier det vel mest om hvilket nivå du legger deg på i denne diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
barezell skrev (1 minutt siden):

99-129 kr pr bruker hver eneste måned i X lang tid fremfor 499,- en gang sum og kanskje ikke mer penger fra kunden. 

Du sammenligner epler og pærer. Eit salg på 499 går direkte som inntekt på Sea of Thieves. 99-129kr månaden gjere ikkje det. Det er inntekt som er spredt utover fleire hundre titler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Croc Man skrev (Akkurat nå):

Hvis ikke en direkte uttalelse fra Microsoft endrer din holdning angående en (åpenbart) uriktig påstand sier det vel mest om hvilket nivå du legger deg på i denne diskusjonen.

Du får gå rundt å tro at Microsoft ikke har tjent penger på Minecraft da om det får deg gjennom hverdagen.

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Du sammenligner epler og pærer. Eit salg på 499 går direkte som inntekt på Sea of Thieves. 99-129kr månaden gjere ikkje det. Det er inntekt som er spredt utover fleire hundre titler.

Godt mulig, men vi vet vel fint lite om hvordan MS regner dette? Det enkle er ofte det beste tenker jeg da. 

 

Lenke til kommentar
barezell skrev (3 minutter siden):

Godt mulig, men vi vet vel fint lite om hvordan MS regner dette? Det enkle er ofte det beste tenker jeg da. 

 

Og det enklaste er å anta at selvfølgelig vil abonnement inntektene bli ansett som ein samla inntekt på heile biblioteket. Ikkje kun bli kreditert Sea of Thieves. Eller Gears for den saks skuld.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Blu-Boss skrev (7 timer siden):

Virker ganske håpløst å få tak i en PS5 i 2020.......
Går vel mye på flaks&uflaks ser det ut til.
Kjøpte både PS2,PS3 på release dagen mens PS4 var 3-4 dager i etterkant.
PS5 blir vel 2021 engang ?

Ou.. tre sider med prat om Xbox. Skjer det så lite i Xbox-tråden? La oss slutte med kontamineringen, da..

 

Til deg, Blu-Boss: Elkjøp sa at selv om første pulje med preorder er unnagjort vil butikkene motta partier for salg slik at på lanseringsdagen skal man kunne kjøpe den i butikk. Belag deg på en viss interesse selv om jeg har kjøpt alle mine PS’er på releasedag i butikk uten nevneverdige problemer. Denne gangen ligger det preorder hos Komplett og Elkjøp for sikkerhets skyld pga all usikkerheten rundt. Mottar jeg begge på release legger jeg ut den andre på Finn.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Generelt spørsmål, orker ikke sitrere noen for da blir det vel baluba. Hvorfor er det så viktig å diskutere om MS tjener penger på game pass? Hvordan gjør det tilværelsen til en playstation gud eller en xbox konge bedre eller verre? ? 

MS er så fettestort. De kan kjøre game pass med minus i 20 år om de er av den oppfatning at Microsoft som selskap tjener på det i det lange løp.

Lenke til kommentar
Croc Man skrev (11 minutter siden):

Det var jo din påstand, som du fortsatt ikke har kommet med noen kilde på.

150+ millioner mennesker har kjøpt Minecraft etter Microsoft tok over og du trenger fortsatt kilder på at de har tjent mer enn de har kjøpte Minecraft for. lol

Om 150+ millioner mennesker har brukt 16.6 USD på Minecraft så er det like mye som det Xbox brukte.
Spillet har kostet 26.95 USD en god stund nå. Enkel matte. Det uten å ta med alt annet som man har hatt mulighet til å kjøpe som er Minecraft relatert. 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...