Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (På 28.6.2022 den 13.51):

Umulig å vite før noen prøver. Men hvorfor gjør du det bare ikke og ser hva som skjer? Hvis det er noe feil må du i verste fall klage. I beste fall får du enda litt mer som plaster på såret.

Har kjøpt det nå, når jeg gikk videre i ordren kom det opp bedre info, sto at jeg ville bli trukket 900 noe en gang i 2026.

Lenke til kommentar
Iki skrev (På 13.7.2022 den 7.56):

Nå blir det lettere for folk som ikke var så inne på det med å bytte ssd.

https://mobile.twitter.com/wd_black/status/1546524772158226440

WTF, de tar seg altså i skrivende stund $20 ekstra betalt for å skrive "For PS5" på eska på nettsidene sine? Ok, så er fargen på siden blå fremfor orange også, men... ingen ser disken på en PS5...

Håper dette ikke gjenspeiler prisene ut i butikk, det er i så fall ran av stakkaren som ikke vet bedre...

Lenke til kommentar
Iki skrev (2 timer siden):

Så lenge de ikke tar 1600,- ekstra for å stappe den inn i en proprietær formfaktor...

Såklart må dette parreres til handle om Xbox...

Ellers dobler du påslaget om du sammenligner med prisene (På ikke-ps5 versjonen) her hjemme.

På best buy er normalprisen på PS5 SN850 $250 og Xbox disken $220. SN850 er på salg akkurat nå til $80 reduksjon. 

Men, det var altså ikke poenget. Vi vet proprietære løsninger fort koster litt mer. Her har man basicly tatt seg $20 ekstra for en ny print på eska til noe som i praksis er samme produkt.

Noe som betyr at massevis av folk potensielt "lures" til å betale mer for akkurat det samme. Om dette blir å gjenspeile prisene i markedet. 

Men frykt ikke, dette er ikke kritikk av din dyrebare Playstation eller Sony, dette går på WD og evt. butikkene. 

Lenke til kommentar

Poenget med å gjøre sånt er å sikre at kundene gjør rette valg ved å PS5-brande et annet brandet produkt, som i dette tilfellet er WD SN850. Det er nok av folk som blir forsikret av dette når de skal kjøpe ekstra lagring.

Alt dette har en viss kostnad som vanligvis dyttes videre på kunde.

Så vidt jeg vet har folk klart å få mindre kjappe NVMe'er til å virke, men vet ikke om det er noe å satse på.

Det kommer sikkert en og annen tittel som er avhengig av at NVMe er kjapp nok, selv om det er litt søkt.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (7 timer siden):

Såklart må dette parreres til handle om Xbox...

Ellers dobler du påslaget om du sammenligner med prisene (På ikke-ps5 versjonen) her hjemme.

På best buy er normalprisen på PS5 SN850 $250 og Xbox disken $220. SN850 er på salg akkurat nå til $80 reduksjon. 

Men, det var altså ikke poenget. Vi vet proprietære løsninger fort koster litt mer. Her har man basicly tatt seg $20 ekstra for en ny print på eska til noe som i praksis er samme produkt.

Noe som betyr at massevis av folk potensielt "lures" til å betale mer for akkurat det samme. Om dette blir å gjenspeile prisene i markedet. 

Men frykt ikke, dette er ikke kritikk av din dyrebare Playstation eller Sony, dette går på WD og evt. butikkene. 

Nå er faktisk ikke løsningen til Xbox en proprietær løsning. Det er basert på samme tilkobling som CFExpress. Så akkurat produksjonen av diskene er basert på en standard. 

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (25 minutter siden):

Nå er faktisk ikke løsningen til Xbox en proprietær løsning. Det er basert på samme tilkobling som CFExpress. Så akkurat produksjonen av diskene er basert på en standard. 

Det visste jeg faktisk ikke, takk for info. Har egentlig ikke lest meg mer opp om diskene enn at de kommer i flere størrelser, og at prisene er jevnt over litt i overkant her hjemme sammenlignet med utlandet. 

Men, det er uansett mindre vanlig enn std. M2 slott, og mindre volum betyr litt høyere pris uansett. 

I alle tilfeller, mitt opprinnelige innlegg handlet om den "nye PS5 disken". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (7 timer siden):

Poenget med å gjøre sånt er å sikre at kundene gjør rette valg ved å PS5-brande et annet brandet produkt, som i dette tilfellet er WD SN850. Det er nok av folk som blir forsikret av dette når de skal kjøpe ekstra lagring.

Alt dette har en viss kostnad som vanligvis dyttes videre på kunde.

Så vidt jeg vet har folk klart å få mindre kjappe NVMe'er til å virke, men vet ikke om det er noe å satse på.

Det kommer sikkert en og annen tittel som er avhengig av at NVMe er kjapp nok, selv om det er litt søkt.

Vel, en kommentar på std. esken om at den tilfredsstiller spesifikasjonene for PS5 burde vært nok i mine øyne. 

Men, joda, greit å lage en PS5-eske. Men $20 for dette er ran av brukere som ikke vet bedre, det er nå min mening...

Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (33 minutter siden):

Men, joda, greit å lage en PS5-eske. Men $20 for dette er ran av brukere som ikke vet bedre, det er nå min mening...

Et ran av brukere? Herre min hatt, ro ned litt. Dette er et samarbeid mellom Sony og WD. Sony vil sikkert ha en liten andel for at de skal kunne bruke logoen deres. Det er helt vanlig og noe du betaler for "convenience" med at du slipper å sjekke opp hva som støtter PS5 og ikke. Nøyaktig det samme på Switch. Jeg som gidder å google, spørre noen eller lignende kjøpte selvfølgelig ikke SD-kort med Switch logo, men det er helt fair å ta ekstra for dette.

Det er såååå mange elendige praksiser der ute, dette er ikke stedet du skal sette inn støtet altså...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (9 timer siden):

Ellers dobler du påslaget om du sammenligner med prisene (På ikke-ps5 versjonen) her hjemme.

Nå finner jeg ikke prisen på PS5 versjonen her i Norge, men standard utgave koster altså $249 USD i Norge. 

Samtidig er prisen $169 USD for den nye ps5 utgaven i USA.

Samtidig koster standard sn850 merkelige $219 USD i USA.

 

Serpentbane skrev (9 timer siden):

Her har man basicly tatt seg $20 ekstra for en ny print på eska til noe som i praksis er samme produkt.

På samme måte som xbox har tatt en ssd du kunne kjøpt for rundt 1.000,- og pakket den inn slik at den selges for 2.755,- (1TB utgaven) (2TB utgaven hopper opp til 5.750,- mot en ssd til 2.200,- )

(2,4 GB/s ytelse på xbox sin er vanskelig å finne på en m.2 for tiden.)

Lenke til kommentar

For de av dere som synes det begynner å bli trangt om PS5-plass så får du kjøpt WD SN850 (som faktisk hoved-designeren av PS5, Mark Cerny bruker selv). Denne er identisk med den "overprisede" PS5-brandede varianten og kommer med den samme kjøleribben som er med retail-boksen.

https://www.computersalg.no/i/6673962/wd-black-sn850-nvme-ssd-wds100t1xhe-ssd-1-tb-intern-m-2-2280-pcie-4-0-x4-nvme

Fraktfritt levert til nærmeste Posten til 1697 Kr (normalt over 2000)

Du trenger ikke å oppgradere med PCIe 4.0 lagring til PS4 spill og PS5 spill du bare vil ha lagret unna for å få mer plass på intern SSD. Dette kan du bruke en ekstern USB 3 SSD/harddisk til.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vidor skrev (11 timer siden):

For de av dere som synes det begynner å bli trangt om PS5-plass så får du kjøpt WD SN850 (som faktisk hoved-designeren av PS5, Mark Cerny bruker selv). Denne er identisk med den "overprisede" PS5-brandede varianten og kommer med den samme kjøleribbeen som er med retail-boksen.

https://www.computersalg.no/i/6673962/wd-black-sn850-nvme-ssd-wds100t1xhe-ssd-1-tb-intern-m-2-2280-pcie-4-0-x4-nvme

Fraktfritt levert til nærmeste Posten til 1697 Kr (normalt over 2000)

Du trenger ikke å oppgradere med PCIe 4.0 lagring til PS4 spill og PS5 spill du bare vil ha lagret unna for å få mer plass på intern SSD. Dette kan du bruke en ekstern USB 3 SSD/harddisk til.

Støtter denne. Kjøpte selv en WD SN850 Black under betaen og den funker knall. Dersom man vil flytte rundt på spill tar det ca 20 sekunder å få rundt 50 GB fra den ene SSD'en til den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...