Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Qurex skrev (21 timer siden):

Trur jeg bare må logge av alt som kan gi falske forhåpninger nå 😅 Dette er ikke sunt!

Du er inne på noe der. Tror vi alle kunne hatt godt av det. 20 ekstra sider i denne tråden kun siden i går, og nesten 10 bare de siste 4-5 timene...

Ragebarx skrev (21 timer siden):

Joda, lansering var jo 12.11. Er bare at selve konsollen ikke går ut for salg før 19.11 i EU.  

Selv kjøpte jeg  par ting, så nå er det bare boksen som mangler. 😃

image.png.389edd50a2667b47c5007879cd7a38a2.png

Haha, jeg bruker også å stroppe fast utstyret. Senest da jeg kjøpte PS4 Pro og PSVR:

VGMMlwJoeCGNiiC7QYKePTQG7xwD4rMxzmtzxYeZl76X1DYhXCWtweRQKbXp7HpkihHtjnjtPNZeY2ICnQkA76C3disdgdrYCvl6yYwXQBMQYOPoxSwZrCZ7bvGSTpljcn-nZNj-jGO_Rv_fXg5A3rzYiGL2pvzQT8V12Zoj00hTRkv5Uq3zgyCKOMpI29VgxXNJjPyqoYR-4oA31Mdbty6bYGgYkcqMkCokyoRDFrEJ9BSUqqo3AY2hcyAU2C0M9BbDNoHC9V05xHsEuWmYLkFSAod7cvrt4Pe2fLPAGQExbEqGs3PodIOf_VkGAKIcHiPVqy_LyabtCnS6Sz1uEB4Klamh_vHdCakm_mJWlCaBNyMeWprZcc-qeOWbA6sK4yeVylG3LNYKTbvVK4WIirYfVKxuZ5Ht5TEG6YYQ-AiczMMadgMxNdpuqfui7NkptfnQuCILaUzcnzupG265MbFeVOnZKU5KddEUm3St6zEMtgcRSua4d9f69xQ6rZ5ClIIalKGZX6g0EiVD_qiuufdxeJYPtoxP0X60sXza5LvQ5Lv2N0ZgFo9rmV5nXHmLYut6lodMIv884xZNOASPegOHKKMlxltV3tYudK7hOho6Ir9n92v3veJ-1UpnBmEkI_5ixdtnWTPsQXmldk26tzkFJbXE_4QmAendsOKW4Ktn6KXoBjMGBO4=w299-h530-no?authuser=1

Nimrad skrev (20 timer siden):

Har du testet headsettet til PC så langt? Jeg vurderer det selv, men skeptisk til prisen.

Regner med du synes prisen er lav? Alle Sony sine headset har veldig god pris i forhold til kvalitet. Jeg har eid samtlige, og er strålende fornøyd hver gang. Bare de siste 2 årene har jeg eid rundt 10 headset, og Sony sine kommer absolutt best ut spør du meg. Selv de bedre fra f.eks. Turtle Beach synes jeg er betraktelig dårligere. Og spesielt Pulse-headsettet til PS3 var helt latterlig bra, og dette nye er en avart fra det.

Jeg har ikke fått testet lydkvaliteten på Pulse 3D enda, men tok det på hodet og må si at det er det mest behagelige headsettet jeg noensinne har prøvd. Det omfavnet både skallen og øret med et behagelig trykk og satt bom fast (på en positiv måte).

Selvin skrev (20 timer siden):

Når det er sagt, har et Sony WH-1000XM2, ser ikke helt at Pulse 3D skal være bedre enn det så er muligens bortkastede penger.

Jeg har også Sony WH-1000XM2, og selv om det er kanonbra synes jeg Playstation-headsettene er hakket bedre til gaming, da mikrofonen er betydelig bedre. Lydkvaliteten er ca lik, men kanskje hakket bedre på XM2 om du hører på musikk eller ser film.

Ragebarx skrev (20 timer siden):

Du for "full 3D lyd" selv med Pro X headset 😃 Det er ikke en eksklusiv ting som aktiveres dersom du bruker Pulse 3D.  Pro X er 7.1

3D-lyd er IKKE det samme som surround, og man får IKKE benyttet det uten headset eller hardware som er ment for det. Surround-lyd (som flere av de tidligere modellene til Sony har) gir deg separate lydkilder "rundt" deg. 3D-lyd er mer sømløst og skaper illusjonen av distanse i tillegg.

CowsWontBite skrev (20 timer siden):

Kan de som har bestilt fra Elkjøp si hvilken status det er på orderen deres? (av de som forhåndsbestilte tidligere). Har lest flere som har "ubekreftet", og noen som har "reservert". Selv står det på min at den er "reservert"

På min står det "ubekreftet" fortsatt. Men jeg har fått sporingsnummer tilsendt for et par timer siden, og deler av ordren (headset, spill, kontroller, ladestasjon) mottok jeg på fredag.

hennigolsen skrev (19 timer siden):

Jeg bestilte kl 10.01, har status "reservert" men har fått bekreftet av kundeservice på Elkjøp om at min blir sendt den 19. november.. Ikke fornøyd med det i det hele tatt!

Sporingsnummeret mitt sier at jeg kan forvente å motta min 23. november, altså på mandag. Jeg bestilte 10:01 jeg også. Men kjenner jeg leveringstiden til Elkjøp rett vil jeg tro den dukker opp på fredag, forutsatt at de sender den i dag eller morgen tidlig.

SweetDollarTee skrev (15 timer siden):

DA ER MIN FRA ELKJØP SENDT!!!!
OG ANTATT LEVERING FAKTISK 1 DAG FØR RELEASE :D

ps5.thumb.png.797be714a8a55e412fb968f47b2645e9.pngps52.thumb.png.49a0ce3066b2e055602d6b90a7d6ba9f.png

Merkelig. Vekten på min blir opplyst som 6,6 kg, og jeg har discversjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (2 minutter siden):

Sporingsnummeret mitt sier at jeg kan forvente å motta min 23. november, altså på mandag. Jeg bestilte 10:01 jeg også. Men kjenner jeg leveringstiden til Elkjøp rett vil jeg tro den dukker opp på fredag, forutsatt at de sender den i dag eller morgen tidlig.

Hvor fant du ut av forventet leveringsdato? Jeg fikk også sporingsnummer, men der står det kun at den er forhåndsmeldt :)

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev (5 minutter siden):

Regner med du synes prisen er lav? Alle Sony sine headset har veldig god pris i forhold til kvalitet. Jeg har eid samtlige, og er strålende fornøyd hver gang. Bare de siste 2 årene har jeg eid rundt 10 headset, og Sony sine kommer absolutt best ut spør du meg. Selv de bedre fra f.eks. Turtle Beach synes jeg er betraktelig dårligere. Og spesielt Pulse-headsettet til PS3 var helt latterlig bra, og dette nye er en avart fra det.

Jeg har ikke fått testet lydkvaliteten på Pulse 3D enda, men tok det på hodet og må si at det er det mest behagelige headsettet jeg noensinne har prøvd. Det omfavnet både skallen og øret med et behagelig trykk og satt bom fast (på en positiv måte).

Ja, synes prisen er lav. Forventer ikke noe "audiofilt" headset - jeg har andre headset for å spille musikk. Men til gaming vil jeg gjerne ha noe komfortabelt, praktisk, lav latency og med dundrende basstoner. 3D-lyden regner jeg med sitter godt. Spørs nok om jeg ikke kjøper dette. 

Lenke til kommentar
Sancticus skrev (4 timer siden):

Power får ikke PS5'er til lanserings datoen ser det ut som

power.jpg

Det var jo ganske kjipt. Har selv bestilt fra Power, og har fått en forventet leveringsdato 26.11.2020, med status "Ordenen klargjøres for sending" 😕 Mye mulig jeg blir med å kræsje serveren til elkjøp og Coop den 19. da 

Edit: Var nettopp i kontakt med chatten til Power, og fikk dette svaret: "Dere som har forhåndsbestillt får som avtalt. Vi har bare ikke en bekreftelse på når vi får inn mer"

Endret av Nazomi
Lenke til kommentar

Jeg har bestilt fra Power med levering i Power-butikk i Oslo sentrum. Jeg tenkte det var kjappeste måten å få tak i konsollen fra Power, men estimert leveringsdato er 26.11.2020 altså én uke etter release. Grunnen er nok at de sender fra hovedlageret (som er i Skillingaryd i Sverige) til butikk på releasedato virker det som. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne sendt ut til butikkene på forhånd når kunden har valgt å hente i butikken. Sykt kjipt å vente en uke etter release.

 

image.png

Endret av Vaktmestern
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (40 minutter siden):

Ja, synes prisen er lav. Forventer ikke noe "audiofilt" headset - jeg har andre headset for å spille musikk. Men til gaming vil jeg gjerne ha noe komfortabelt, praktisk, lav latency og med dundrende basstoner. 3D-lyden regner jeg med sitter godt. Spørs nok om jeg ikke kjøper dette. 

Da tror jeg det er midt i blinken for deg. Det forrige Pulse-headsettet til Sony hadde helt sinnsyk bass, samt vibrasjoner man kunne slå av og på. Ingen aning om det har lav latency, men det regner jeg sterkt med.

SverreLøk skrev (46 minutter siden):

Hvor fant du ut av forventet leveringsdato? Jeg fikk også sporingsnummer, men der står det kun at den er forhåndsmeldt :)

Vet du, jeg har ingen aning. Prøvde å lete det opp igjen for å svare deg, uten hell. Må ha innbilt meg noe.

CaZpeR skrev (8 minutter siden):

Førsteinntrykket av DualSense er bra. Ligger veldig godt i henda. Kan fint se for meg sitte noen timer med denne 🙂

Enig. Føles skikkelig ut som kvalitet. Og/men den er helt sinnsykt tung. Kanskje 3 ganger vekten av Dual Shock 4? Også virker det som den har en ekstra knapp vi ikke har blitt informert om? Den tynne gjennomsiktige knappen som sitter på midten. 

Lenke til kommentar
Turbotannkost skrev (13 minutter siden):

Ser ut som Power sender min tidssnok for min del!Screenshot_20201117_140754_com.android.chrome.thumb.jpg.9dc6f539e1ea708220970b343a053bd6.jpg

 

Ser det samme hos meg, er bare redd at dette er "dummy" info, da 4.5 kg er over 2 kg lettere enn det som står på sendingsbekreftelsene til elkjøp. 

Endret av Bredus
Lenke til kommentar
Underkiller skrev (2 timer siden):

Da fikk jeg også bekreftelse fra elkjøp, men posten har ikke hentet ordren. For oss som bor i kalde nord har vi ikke ps5 før neste uke

Men, da vil den forhåpentligvis varme ekstra godt når vi får den. ;) Mener det billedlig sett så klart, har ikke lyst på en PS5 med overopphetingsproblemer. 🤣 Nei, seriøst, håper ingen av oss får defekte konsoller. 😰

Lenke til kommentar
17 hours ago, SweetDollarTee said:

DA ER MIN FRA ELKJØP SENDT!!!!
OG ANTATT LEVERING FAKTISK 1 DAG FØR RELEASE :D

ps5.thumb.png.797be714a8a55e412fb968f47b2645e9.pngps52.thumb.png.49a0ce3066b2e055602d6b90a7d6ba9f.png

Da har jaggu meg også CDON fått sendt.
De markerte dog pakken som 6.6kg, men har vel ingen ting å si.

Da får jeg 2 ps5's til release, kommer til å selge den ene til kostpris så ikke ta helt av på meg enda :)

cdon.thumb.png.4eff0622dc46525a262f752717871df3.png


EDIT: Før dette blir en lang quoted melding der folk spør om å kjøpe, ta det helst på pm...

Endret av SweetDollarTee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...