Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

4 hours ago, Betroz said:

Selv om max fps går opp når jeg klokker TUF kortet til ~1950 MHz, så får jeg jevnere ytelse ved 1875 Mhz og 831mv. Trikset var å sørge for at kortet ikke overstiger 350W.

Hvis ryktene om at RTX 4090 får 450-500W TDP stemmer, så krever vel de korta 4 stk 8-pin kabler de da :D

 

Vi trakk 650w med Evga 780ti classified med evbot, og det kortet hadde 2x8pin ;) Kablene smelta ikkje :p
Ja, korta ble veldig varme selv med god vannkjøling 😅

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flere av mine Strix-kort har vært dårlige eller blitt dårlige etter noen uker. En bekjent av meg opplever det samme. Flere kort som ikke yter det de skal (throttle). Det er vel min straff for å ha snakket så varmt om kortene.

Forrige generasjon var det dårlig kontakt med kjøleren eller minne som fikk trykk til det ramlet av. Nå er det elendige pads. I følge Twitter og Reddit er det flere andre problemer også, blant annet defekte kjølere.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
Betroz skrev (13 timer siden):

Selv om max fps går opp når jeg klokker TUF kortet til ~1950 MHz, så får jeg jevnere ytelse ved 1875 Mhz og 831mv. Trikset var å sørge for at kortet ikke overstiger 350W.

Hvis ryktene om at RTX 4090 får 450-500W TDP stemmer, så krever vel de korta 4 stk 8-pin kabler de da :D

 

Mulig at det ligger en form for beskyttelsesmekanisme bak som slår inn rundt 350W+? Husk at GDDR6X trekker mye strøm, ekstra ved OC, kan være lurt å heve powerlimit når du kjører undervolt slik ikke GPU og vram stjeler ressurser fra hverandre. 

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Cowboystrekk said:

Mulig at det ligger en form for beskyttelsesmekanisme bak som slår inn rundt 350W+? Husk at GDDR6X trekker mye strøm, ekstra ved OC, kan være lurt å heve powerlimit når du kjører undervolt slik ikke GPU og vram stjeler ressurser fra hverandre. 

Powerlimit i Afterburner står på max, og fra hva jeg kan se så utgjør det lite eller ingenting i praksis når jeg spiller. Akkurat som om VBIOS er programmert til å følge 350W. Med max OC så jeg forbruket oppe i 362W, men det var bare en peak og ikke noe kortet klarer å holde over tid.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
45 minutes ago, Cowboystrekk said:

Mulig at det ligger en form for beskyttelsesmekanisme bak som slår inn rundt 350W+? Husk at GDDR6X trekker mye strøm, ekstra ved OC, kan være lurt å heve powerlimit når du kjører undervolt slik ikke GPU og vram stjeler ressurser fra hverandre. 

Da må du samtidig begrense hvor høy frekvens GPU får kjøre, ellers øker frekvensen og krafttrekket med power limit.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

Da må du samtidig begrense hvor høy frekvens GPU får kjøre, ellers øker frekvensen og krafttrekket med power limit.

Det er det du gjør, MEN afterburner har tydeligvis en liten offset. Når jeg har satt UV-kurva på 1650@743mv går den periodevis opp til 1670 eller ned til 1620, det kan sikkert påvirke strømtrekk til vram, samt at vram ser ut til å trenge ulik spenning etter temp etc. Når jeg kjører flat kurve og miner på 1600@700mv legge volt seg på alt fra 725mv-750mv avhengig av hvor mye vram kontrolleren etterspør, under 725mv greier den ikke under noe scenario å kjøre vram på max hastighet på noen av de 3 kortene mine. Mulug dette er annerledes på GDDR6X-kortene. 

Lenke til kommentar

Begynner å bli bekymret nå som jeg har en del utstyr. Det blir vel ikke akkurat bedre av at jeg drev med service på utstyr en del år.
 

Quote

Do computers give off toxic fumes?

Yes your computer can off gas toxic fumes. The innards of your computer contain a myriad of toxic substances from heavy metals to PVC to brominated fire retardants. When your computer heats up, these substances are off-gassed and blown out into your air space.

Quote

Can you get copper poisoning from computers?

Metals in computers. Long-term exposure to copper can cause irritation to the nose, mouth and eyes and provokes headaches, abdominal pain, dizziness, vomiting and diarrhoea. Intentionally high intakes of copper can cause damage to the liver and kidneys, and can even result in death.

I tillegg er det bly som kan gi kreft og diverse.

Tipper det er rimelig usunt når man har så mange skjermkortvifter som virvler denne lufta rundt omkring i rommet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (3 timer siden):

Ny boks, nye muligheter. Synd de ikke har kostet på seg 5 cm mer i bunnen, så det ikke blir så varmt å kjøre 2x 3090. Ei heller er det plass til radiator i toppen, så her er det mye som har gått skeis. Det burde ha vært eget kammer til PSU.

https://www.proshop.no/Kabinett/Fractal-Design-Torrent-White-TG-Clear-Tint-Kabinett-Full-tower-Hvit/2989954

Mer som har gått skeis med Fractal Torrent, desverre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...