Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjetil Lura skrev (46 minutter siden):

Det problemet har vi ikke mye av her. Meste parten av kablene ligger i bakken.

Har aldri mistet noe på grunn av lynnedslag siden 96?

Nei, ikke skjedd noe her heller, ikke lynnedslag iallefall, men jeg har nå uansett en knallgod innboforsikring som dekker mye rart, guttungen var sammen med en kamerat når han var liten hvor de ødela en litt dyrere sykkel, dette ble dekket av innboforsikringen jeg har gjennom jobben 🙂 man vet aldri hva livet bringer, så greitt å ha forsikringer for det meste.

Lenke til kommentar
Kjetil Lura skrev (10 timer siden):

Det problemet har vi ikke mye av her. Meste parten av kablene ligger i bakken.

Har aldri mistet noe på grunn av lynnedslag siden 96?

Det betyr ikke at man er sikker. Slår lynet ned i bakken eller et tre i nærheten kan det slå innover mot huset eller i verste fall en trafo i nærheten. 

Cowboystrekk skrev (2 timer siden):

Lynet slo ned i plena til naboen i fjor (metallgrill som stod ute), både de og vi er nære trafoen, den nye tven deres røk da så nedgravde kabler er ikke garanti for lynsikring. 

Nettopp!! De fleste lærer ikke før det går galt selvfølgelig. Her så slo lynet ned og ødela alt som var koblet til kablet Internett faktisk for en del år siden. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Dragonlove said:

Nei, ikke skjedd noe her heller, ikke lynnedslag iallefall, men jeg har nå uansett en knallgod innboforsikring som dekker mye rart, guttungen var sammen med en kamerat når han var liten hvor de ødela en litt dyrere sykkel, dette ble dekket av innboforsikringen jeg har gjennom jobben 🙂 man vet aldri hva livet bringer, så greitt å ha forsikringer for det meste.

Er lo medlem, så har forsikring jeg og. Men aldri bruk den.

Alt deffekt data utstyr har jeg fått på garantien/reklamasjonen. Det siste var ett død 2080TI og 3090.😃

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (På 2021-8-10 den 16.09):

3090 Strixen jeg kjøpte, hadde like dårlige pads som SuprimX og GameRock. Dvs. 108grader under mining. 

Nye pads = 88-90 grader under mining med typ 40% på viftene i maskina.

Mitt Strix ligger på 88-90 C overklokket under mining med stock pads. 70% vifter da. Bruker også ekstra passiv kjøling.

Lenke til kommentar
snp skrev (1 time siden):

Mitt Strix ligger på 88-90 C overklokket under mining med stock pads. 70% vifter da. Bruker også ekstra passiv kjøling.

Jeg hadde nok ikke viftene på så høy hastighet. Men så bruker kona samme rommet/skrivebord til hjemmekontor, så kunne ikke la de kjøre på så høy hastighet. Derfor ble det også custom loop ganske kjapt :)

Lenke til kommentar

Fikk et Gigabyte RTX3080ti Gaming OC i posten i dag. Var litt skeptisk på å gå for et skjermkort med den "kjipe" kjøleren, men ser meg selv ekstremt positivt overasket, hører knapt det er der inne når jeg spiller, kortet holder mellom 60 og 70 grader under full load, med viftestøy jeg knapt hører, tror det er det stilleste skjermkortet jeg har eid noengang. Samtidig booster det over 2 Ghz rett ut av esken uten at jeg overklokker noe som helst. Får vertfall en varm anbefaling fra meg! :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Evil-Duck said:

Fikk et Gigabyte RTX3080ti Gaming OC i posten i dag. Var litt skeptisk på å gå for et skjermkort med den "kjipe" kjøleren, men ser meg selv ekstremt positivt overasket, hører knapt det er der inne når jeg spiller, kortet holder mellom 60 og 70 grader under full load, med viftestøy jeg knapt hører, tror det er det stilleste skjermkortet jeg har eid noengang. Samtidig booster det over 2 Ghz rett ut av esken uten at jeg overklokker noe som helst. Får vertfall en varm anbefaling fra meg! :) 

Flott tilbakemelding!
Hvilket kabinett bruker du, og hvor varmt blir minnet? Hwinfo for å sjekke "tjunktion" temperatur

Lenke til kommentar

Har et Fractal Meshify 2 kabinett med 3 artic P14 i fronten som suger lufter inn, en trippel artic radiator i toppen som presser luft ut og en singel artic P14 bak som blåser luft ut. Et oppsette som egentlig overasket meg over hvor stille det er :) 

Dette er hva Hwinfo melder etter 5-10 minutters test med Furmark i 4k 8MSAA :

image.png.2817229efe22c541ca02193be129509b.png

 

Edit: Dette er temperaturene med et helt stock kort uten klokk og viftene satt på auto.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...