Jump to content

Garvis

Medlemmer
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 :)
  1. En stund siden seneste oppdatering, men jeg sendte inn min klage med diverse henvisninger til paragrafer i forbrukerkjøpsloven og min henvendelse ble raskt fikset. Fikk tilbud om nytt 1080Ti de hadde på lager eller legge mellomlegg for et annet ønsket skjermkort Det er synd at en kundebehandler kan ødelegge 5 uker av en sak som burde vært løst ila en uke, men sånn er det nå.. Saken er løst for min del og som tips til andre som skulle slite med det samme, bruk forbrukerkjøpsloven for hva den er verdt og send inn en skriftlig klage. To tips jeg personlig har om noen skulle oppleve det samme: #1 Om firmaet forsøker kreditere deg fordi de ikke kan fremskaffe tilsvarende vare, men som vil bety at du vil "tape" på krediteringen siden en ny tilsvarende vare koster mye mer og/eller har dårligere ytelse, så henvis til § 45 i forbrukerkjøpsloven. «Vilkåret for at selger kan heve et kjøp er at det foreligger et vesentlig kontraktsbrudd fra kjøpers side». #2 Dersom man blir feilaktig kreditert med bruksfradrag kan man henvise til forarbeidene i loven med de forslag, hensyn og prinsipper § 50 i forbrukerkjøpsloven er bygget på. Bruk gjerne dette i situasjoner hvor de ikke nevner at du har krav på forsinkelesrente, noe de skal opplyse om dersom de først prøver benytte seg av denne paragrafen. Da har man en fin innvending mot firmaet som prøver seg på cowboy-løsninger, det er viktig å få frem av det ikke er aktuelt med fradrag i saken. Lovforarbeidene til Forbrukerkjøpsloven er Ot.prp. nr. 44 (2001-2002) «Om lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven)». Henvis til lovproposisjonens merknader til de enkelte paragrafer side 295 (se understrekninger): «Departementet er ellers enig med Forbrukerrådet i at man må legge til grunn en nettonyttevurdering. Det må gjøres fradrag i vederlaget for nødvendig arbeid eller utgifter som kjøperen har hatt, og det må tas hensyn til at kjøperen har hatt en mangelfull ting. I den forbindelse kan det ikke bare tas hensyn til rent økonomiske faktorer, men også til andre ulemper som manglene har påført kjøperen…..I mange tilfelle, ikke minst i forbrukerkjøp, vil disse prinsipper trolig føre til at kjøperen slipper å betale vederlag for bruksnytten av tingen». Bruk også tipsene som er gitt i tråden her, mye god info som kan forme en god klage! Avslutter med å takke alle som har hjulpet til i tråden!
  2. Jeg har akkurat lagt merke til RTX 2070 ikke støtter SLI slik som 1080Ti gjør, det må jo kunne tolkes som en vesentlig mangel på egenskap om man sammenlikner kortene. Noe som igjen bør tyde på at RTX 2080 er en mer tilsvarende vare. Vi som er datainteresserte kjøper jo gjerne solide produkter og har gjerne oppgraderingsmuligheter i bakhodet ved kjøp av disse dyre datakomponentene. Takker så meget for tilbakemeldingene hittil, dere må gjerne komme med flere innspill. Blir å bruke tiden fremover for å lage en saklig, men ganske konkret klage.. Så får vi se hva vi ender opp med.
  3. Takk for konstruktiv tilbakemelding! De har absolutt ikke lagt med forsinkelsesrenter slik de er pålagt i §50 forbukerkjøpsloven, noe som jeg føler gjenspeiler hvor arrogant den kundebehandleren kan være. Her jobber han for mest mulig gevinst for firmaet i stedet for å forsøke ha en god dialog med kunde. Jeg syntes det er leit at saken tok en så brå vending når man er på jakt etter en dialog, men blir møtt med avslag. Når jeg prøver ringe opp igjen kommer jeg til samme fyr som nekter sette meg til annen kundebehandler, så man blir jo litt rådvill..
  4. Hei, godtfolk! Jeg har en garantisak for mitt defekte skjermkort fra produsenten Gigabyte. Jeg skal unngå å nevne hvilken nettbutikk det gjelder (foreløpig). Beklager lang tekst, scroll ned for kortversjon: I følge nettsidene til Gigabyte har jeg 3.års garanti på mitt skjermkort Geforce 1080Ti. For omtrent tre uker siden sluttet skjermkortet mitt å fungere og jeg sendte da en henvendelse til det aktuelle firmaet for å få dette fikset. Skjermkortet er kjøpt 05.2017. Jeg får da en e-post om å velge mellom et RTX 2070 eller at kortet sendes til produsenten. I min e-post svarer jeg at jeg er usikker på om RTX 2070 er korrekt valg i forhold til ytelse, da jeg mener RTX 2080 er en mer tilsvarende vare. Uten noe mer dialog bestemmer kundebehandler seg for å kreditere kjøpet mitt med det grunnlag at jeg ikke har godtatt oppgradering til RTX 2070 og legger også inn bruksfradrag på nesten 50% av summen. Han anser saken som avsluttet. Verdien på varen har da synket fra rundt 7000,- til 3500,-. Jeg tar derfor kontakt med kundeservice via telefon for å undersøke hva som er skjedd og havner hos samme saksbehandler.. Etter en meget kort samtale hvor jeg forsøker finne ut av hvorfor saken er avsluttet så fort uten at jeg har fått kunne godta noen alternativ så legger han på og anbefaler meg å ta kontakt med Forbrukerrådet.. Det er jo dessverre ingen lover eller regler for dårlig kundebehandling, men jeg ønsker vite hva dere tenker om min sak i forbindelse med å få tilbudt tilsvarende vare med tilsvarende ytelse. Etter hva jeg har av kunnskap skal ikke prisen være avgjørende i første omgang når det gjelder omlevering eller avhjelp av en vare. Varen skal inneha tilsvarende ytelse og fungere likt som det forrige. Prisen vil være avgjørende dersom er en kostnad eller ulempe som selgeren påføres. Merk: Jeg har ikke nektet motta noe RTX 2070 kort, men forsøkt få en dialog på om det faktisk er rett kort, og jeg har ikke fått mulighet til å sende kortet til produsent som ble foreslått innledningsvis.. saken er altså avsluttet uten videre fra deres side. TLDR; Er Geforce RTX 2070 tilsvarende likt 1080Ti når det kommer til ytelse?
  5. Jeg skrev til Proshop på Facebook tidligere i dag angående dette, det var helt den samme prosessoren. (men ja, mulig uten fancy eske). De bekreftet også at det var på lager. Om du bytter ut .NO med .DK i URL'n vil du se hvor mange de har på lager i Danmark
  6. Jeg hadde den i min handlekurv til 3,099,- Bestilte nå (kl 21:25) og fikk bekreftelse på orderen Ordrebekreftelse Du har bestilt: 1x Playstation 4 Console /PS4 3099,00 Totalt kr. 3099,00
  7. Med denne prisen skulle man vel nesten bare ha forhåndsbestilt med en j*vla gang? For meg virker det usannsynelig at f.eks Komplett kommer til å selge PS4 til en så lav pris. Eneste ulempe med Coolshop er vel retur og klage saker. Har kun bestilt spill fra Coolshop, så kan ikke si noe om kundeservice. Der er hvert fall Komplett ganske så rå!
  8. Takk for Betakey! tror de har fjernet client download inntil videre, siden folk ble linket til AoC client. Det blir sikkert fikset snart.
  9. Må jo ta forbehold med alt i dag, men det finnes faktisk allerede en "tilsvarende" løsning for dette i Sverige om jeg husker korrekt. Der må man betale ekstra for eksterne harddisker & minnepenner o.l. Edit: Jepp: http://www.hardware....skavgift/101576
  10. For dere som har lyst på det rimeligste ASUS kortet, så finnes det på PS.no http://ps.no/ArtDtl.aspx?i=288833&model=&salg=
  11. EVGA eller ASUS sitt kort? EVGA har vel like bra overclocking som ASUS?
  12. CPU - i7 860 S1156 @ 3.6Ghz (Corsair H50kjøling med dobble vifter) RAM - 8GB Corsair Dominator (Dual Channel) Hovedkort - ASUS P7P55D-E Deluxe PSU - NZXT HALE 90 Series 1000W SSD/HDD - Intel SSD 80GB - Western Digital 2TB Black - Western Digital 2TB Green - Western Digital 2TB Green - Seagate 1.5TB - Seagate 1.0TB GPU - AMD HD 5870 (blir byttet til Nvidia GTX 680 ved release) Vifter som ønskes: - Foran = 1 x 230mm (hvit LED) - Bak = 1 x 140mm (hvit LED) - Topp = 2 x 230mm (hvit LED) - Bunn = 2 x 120mm (hvit LED) - Vifter til min Corsair H50 = 2 x 120mm (hvit LED) Kabler: - 10.stk Sata (sort) - 1.stk 24-pin (sort) - 1.stk 8pins (sort) - 4.stk 6 PCIe (2.stk sort, 2.stk hvit) - 4.stk 8 PCIe (2.stk sort, 2.stk hvit)
  13. Skjønner, selv bruker jeg 1680x1050 med en 21" skjerm på min stasjonære pc og har vel mer eller mindre blitt vandt til den. Vil ikke si at jeg vil ha problemer med å tilpasse meg til verken 1440x900 eller 1920x1200. Ettersom jeg har sett de forskjellige oppløsningene i "action"..
  14. Vil ikke oppløsningen bli litt fuckedup dersom man ikke kjører nativoppløsning i spill?
×
×
  • Create New...