Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (41 minutter siden):

At de må validere separat forstår jo alle men det var snakk om at C9 skulle få støtten først. Det har de jo også hatt tid til.

Det er vel naturlig at de støtter produktet som er nyest først, og ikke minst, produktet som fortsatt er i salg. Så forstår de prioriterer CX først. 

Viktig å huske at det ikke fantes noen nvidia GPUer på markedet med HDMI 2.1 før 3080 kom. Så alt arbeidet med å få sertifisert disse TVene for gsync, har skjedd ila den siste måneden. Så de jobber på spreng med dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, MrMarbles said:

Det er vel naturlig at de støtter produktet som er nyest først, og ikke minst, produktet som fortsatt er i salg. Så forstår de prioriterer CX først. 

Viktig å huske at det ikke fantes noen nvidia GPUer på markedet med HDMI 2.1 før 3080 kom. Så alt arbeidet med å få sertifisert disse TVene for gsync, har skjedd ila den siste måneden. Så de jobber på spreng med dette.

Spesifikt for ampere ja, selvsagt ikke uenig. Konsoller vil jeg tro at de har hatt en form for tilgang på tidligere enn Ampere. Som sagt har jeg til nå ikke hatt noe å klage på med LG, tvert i mot, var bare denne saken som ble presentert litt ut av kontekst.

Men godt å høre at LG fortsatt er gode på dette området. Mye av årsaken til at jeg gikk fra Samsung til LG.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (1 time siden):

I metero Exodus (for å ta et eksempel) er det 26% differanse i 1440p. 

Selvsagt har valg av CPU noe å si. 

Skal ikke ta noe AMD/intel diskusjon. Poenget mitt er kun at CPU har noe å si for ytelsen, også med Ampere, slik det har gjort med alle tidligere generasjoner.

Selvsagt har både CPU og minne noe å si for hvor mye ytelse man kan skvise ut av et skjermkort. 

Hadde det du sier stemt, kunne jo alle som skulle hatt Ampere kjøpt en billig celeron prosessor med 2133mhz minne. Selvsagt har CPU noe å si! 

Hvor sier jeg at CPU ikke har noe å si? Se videoen. Såklart har CPU noe å si, men store deler av den manglende ytelsen i 1080 og 1440 vs 4k skyldes arkitektur og software, dette vil nok bli betydelig bedre i.l.a noen mnd. I noen spill har vi allerede en CPU flaskehals, men i flertalket er det nie annet som stopper. 

EDIT: For å utdype poenget mitt. CPU, i dette tilfellet 10900K, vil nok bli flaskehals i større grad enn den nå er med Ampere når software i form av drivere, patcher etc modnes. Det tar tid å tilpasse en ny arkitektur til eksisterende software. 3950X vil helt klart være en større flaskehals enn 10900K i lavere oppløsninger selv nå, men poenget er at den manglende ytelsa i 1080 og 1440 vs f.eks 2080ti IKKE skyldes en ren CPU flaskehals i flertallet av spillene. 

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rart å tenke på at SOTTR er en såpass gammel tittel som det er (over 2 år gammel). Det ser mildt sagt helt rått ut med 3080! Aldri prøvd tittelen før og får helt hakeslepp av det.

Alt på Ultra, RTX ON og over 200+ FPS? Aldri hatt så mye FPS noensinne og samtidig som det ser helt stunning ut. Lyssettingen er magisk! Kommer til å bli helt ny wow når jeg får kabel til LG C9 og tester det der sammen med kontroller!

Kjøpte SOTTR:DE

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (39 minutter siden):

Rart å tenke på at SOTTR er en såpass gammel tittel som det er (over 2 år gammel). Det ser mildt sagt helt rått ut med 3080! Aldri prøvd tittelen før og får helt hakeslepp av det.

Alt på Ultra, RTX ON og over 200+ FPS? Aldri hatt så mye FPS noensinne og samtidig som det ser helt stunning ut. Lyssettingen er magisk! Kommer til å bli helt ny wow når jeg får kabel til LG C9 og tester det der sammen med kontroller!

Kjøpte SOTTR:DE

Støtter det DLSS?

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Theo343 said:

Rart å tenke på at SOTTR er en såpass gammel tittel som det er (over 2 år gammel). Det ser mildt sagt helt rått ut med 3080! Aldri prøvd tittelen før og får helt hakeslepp av det.

Alt på Ultra, RTX ON og over 200+ FPS? Aldri hatt så mye FPS noensinne og samtidig som det ser helt stunning ut. Lyssettingen er magisk! Kommer til å bli helt ny wow når jeg får kabel til LG C9 og tester det der sammen med kontroller!

Kjøpte SOTTR:DE

Skjitbillig på G2A, må prøve det selv! 

https://www.g2a.com/shadow-of-the-tomb-raider-steam-key-global-i10000148601001

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (4 minutter siden):

3080 er rare greier! :p

Kan sette spenning til 0.900v og kjøre stabilt på 1965mhz hele tiden. Noe over 0.925v så kommer powerlimit og fps blir yoyo..

Nei Master bios hjalp ingen ting på Palit 3080 oc, men nyeste offisielle bios var faktisk bedre. 

Fått testa 3090 noe da?

Lenke til kommentar
32 minutes ago, Nizzen said:

3080 er rare greier! :p

Kan sette spenning til 0.900v og kjøre stabilt på 1965mhz hele tiden. Noe over 0.925v så kommer powerlimit og fps blir yoyo..

Nei Master bios hjalp ingen ting på Palit 3080 oc, men nyeste offisielle bios var faktisk bedre. 

Du stanger i 370w PL allerede ved 0.925mV? 😮

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (15 minutter siden):

3080 er rare greier! :p

Kan sette spenning til 0.900v og kjøre stabilt på 1965mhz hele tiden. Noe over 0.925v så kommer powerlimit og fps blir yoyo..

Nei Master bios hjalp ingen ting på Palit 3080 oc, men nyeste offisielle bios var faktisk bedre. 

Kommer vell mods etterhvert som fikser det. Blir vell best å finne høyeste frekvens du kan kjøre på rundt 0.91-92V?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...