Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, KriZZ said:

Bryr seg om kundene?
De sier ingen av deres kort har problemer, det kan jo stemme det.

 

Eller har du noen bekreftede saker hvor folk har hatt problemer med disse kortene?

Etter gjentatte søk når jeg selv hadde problemer. Vi var flere. Husker du når kjølerene manglet skruer. Det manglet skruehull i kretskortet. Fins på kjøleribber var bøyde. Tannkrem som kjølepasta. Det første og siste kortet jeg hadde fra inno3d som var uten feil eller mangler var 6800 GT. 

Jeg lurer på hvorfor de prøvde å fraskrive seg garantiretten når kortene ble benyttet til mining. 

Mulig jeg har fått navnet i vrangstrupen og at kortene er gode nå om dagen! 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (11 minutter siden):

Får fremdeles vesentlig lavere fps med feil CPU, just saying. 
 

Så de fikk vesentlig lavere fps pga at de brukte "feil" CPU? I dette tilfellet 10900K. Gidd å se videoen før du kommenterer ;) HWUB har flere testrigger, både 3950X og 10900K som primærrigger. Nå ble 3950X brukt spesifikt til førstereview for å teste Ampere pga PCIe 4.0 og selv på en 3950X skalerer det temmelig likt som på 10900K, dog noe lavere fps i 1440 og nedover.

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (30 minutter siden):

 Oppsummering: Med noen få unntak er det arkitekturen i seg selv som er flaskehalsen for 1440p-ytelse og lavere, ikke CPU i de fleste spillene.

Håper dette blir motbevist ved launch av Zen 3 og Rocket Lake. Både jeg Richard Leadbetter sier GPUene er CPU-bottlenecked ved lavere oppløsninger (les 1080p/1440p) 😜

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (3 minutter siden):

Håper dette blir motbevist ved launch av Zen 3 og Rocket Lake. Både jeg Richard Leadbetter sier GPUene er CPU-bottlenecked ved lavere oppløsninger (les 1080p/1440p) 😜

Jeg tror de hovedsaklig er software-bottlenecked pga ny arkitektur. Vi får nok solide løft i mange spill på lavere oppløsninger framover pga drivere, patcher etc :)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, MrMarbles said:

I forhold til shortages, så sier nvidia at det er alt for stor etterspørsel. De sier yields er bra:

https://www.tomshardware.com/amp/news/nvidia-ceo-geforce-rtx-3080-and-3090-shortages-to-last-until-2021

Scalpers er nok en stor del av problemet. Ergo ville jeg lagt finn på blokkeringslista en stund. De ærligste returnerer kort de har fått for mye.

Ellers selger folk her i forumet uten problem mellom hverandre og sier ofte i fra her om har noe.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Crawler123 skrev (33 minutter siden):

Etter gjentatte søk når jeg selv hadde problemer. Vi var flere. Husker du når kjølerene manglet skruer. Det manglet skruehull i kretskortet. Fins på kjøleribber var bøyde. Tannkrem som kjølepasta. Det første og siste kortet jeg hadde fra inno3d som var uten feil eller mangler var 6800 GT. 

Jeg lurer på hvorfor de prøvde å fraskrive seg garantiretten når kortene ble benyttet til mining. 

Mulig jeg har fått navnet i vrangstrupen og at kortene er gode nå om dagen! 

Hmm, har bare hatt inno3d en gang tidligere, var vel da 1080 om jeg ikke husker feil og hadde ingen problemer.

Får et kort fra de i dag, kanskje bare scalpe det på finn for fortjeneste da.
Vil ikke ha noe ræl 😛 

Har jo uansett en 3090tuf som forhåpentligvis sendes fra komplett den 17, men vurderte nå og beholde 3080 istede.
Nå ble jeg plutselig litt usikker igjen...

Lenke til kommentar
2 minutes ago, bovjer said:

Noen som har fått tak i gsync oppdateringen til LG tvene? Siden Gsync gjennom 30xx kortene funkerer ikke på C9,E9 etc?

Jeg har sendt en mail til LG i går, men fortsatt ikke fått noe svar. Får kort i posten i dag og vil gjerne bruke Gsync med den gang.

Jeg mangler kabel men mente at fiksen for G-sync har vært ute lenge og at de nå siste tiden har lagt ut fiks for 12bit 4:4:4. Men jeg har ikke fått verifisert dette da jeg ikke har riktig kabel ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nei den er ikke ute. 

De software oppdaterte tvene i fjor for støtte til gsync. Dette har ikke blitt implementert til 30xx serien da de bruker hdmi 2.1. Det finnes nå en hotfix for dette hos lg. Men denne må du kontakte lg for å få. Oppdatering til alle tvene vil ikke komme før i slutten av november. Før dette må man bruke hotfix.

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (3 minutter siden):

Jeg mangler kabel men mente at fiksen for G-sync har vært ute lenge og at de nå siste tiden har lagt ut fiks for 12bit 4:4:4. Men jeg har ikke fått verifisert dette da jeg ikke har riktig kabel ennå.

Kun CX forløbig.

C9/B9/E9 er kun i beta og ikke offentliggjort enda.

Lenke til kommentar
Just now, KriZZ said:

Kun CX forløbig.

C9/B9/E9 er kun i beta og ikke offentliggjort enda.

Ah, damnit. Hvis de ender opp med å dra en "Samsung" så blir det hverken LG eller Samsung i neste runde. De venter unødvendig lenge for å støtte salget av CX ser det ut som er litt "Samsung".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Theo343 said:

Jeg mangler kabel men mente at fiksen for G-sync har vært ute lenge og at de nå siste tiden har lagt ut fiks for 12bit 4:4:4. Men jeg har ikke fått verifisert dette da jeg ikke har riktig kabel ennå.

Nei den er ikke ute. 

De software oppdaterte tvene i fjor for støtte til gsync. Dette har ikke blitt implementert til 30xx serien da de bruker hdmi 2.1. Det finnes nå en hotfix for dette hos lg. Men denne må du kontakte lg for å få. Oppdatering til alle tvene vil ikke komme før i slutten av november. Før dette må man bruke hotfix.

 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Ah, damnit. Hvis de ender opp med å dra en "Samsung" så blir det hverken LG eller Samsung i neste runde. De venter unødvendig lenge for å støtte salget av CX ser det ut som er litt "Samsung".

Ja jeg blir litt provosert selv, da jeg sitter med C9 og nytt RTX kort som kommer i dag.

Snakker vi november så blir jeg ganske misfornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, bovjer said:

De software oppdaterte tvene i fjor for støtte til gsync. Dette har ikke blitt implementert til 30xx serien da de bruker hdmi 2.1. Det finnes nå en hotfix for dette hos lg. Men denne må du kontakte lg for å få.

 

Jepp var det jeg fikk med meg at g-sync ble oppdatert for lenge siden da flere reviewers kjørte sak om det. Men det er slik det henge sammen ja, med HDMI 2.1. Jaja. 

Jeg får be om oppdateringen og/eller hotfix da.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Just now, KriZZ said:

Ja jeg blir litt provosert selv, da jeg sitter med C9 og nytt RTX kort som kommer i dag.

Snakker vi november så blir jeg ganske misfornøyd!

Vi snakker slutten av november. Men hvis flere sender mail til LG norge og presser litt på. Så kan det være vi vil få hotfixen tidligere. Hørr dette kan ta opp til en uke hos flere. Og noen får den ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (38 minutter siden):

Så de fikk vesentlig lavere fps pga at de brukte "feil" CPU? I dette tilfellet 10900K. Gidd å se videoen før du kommenterer ;) HWUB har flere testrigger, både 3950X og 10900K som primærrigger. Nå ble 3950X brukt spesifikt til førstereview for å teste Ampere pga PCIe 4.0 og selv på en 3950X skalerer det temmelig likt som på 10900K, dog noe lavere fps i 1440 og nedover.

I metero Exodus (for å ta et eksempel) er det 26% differanse i 1440p. 

Selvsagt har valg av CPU noe å si. 

Skal ikke ta noe AMD/intel diskusjon. Poenget mitt er kun at CPU har noe å si for ytelsen, også med Ampere, slik det har gjort med alle tidligere generasjoner.

Selvsagt har både CPU og minne noe å si for hvor mye ytelse man kan skvise ut av et skjermkort. 

Hadde det du sier stemt, kunne jo alle som skulle hatt Ampere kjøpt en billig celeron prosessor med 2133mhz minne. Selvsagt har CPU noe å si! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...