Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

bovjer skrev (Akkurat nå):

Vi snakker slutten av november. Men hvis flere sender mail til LG norge og presser litt på. Så kan det være vi vil få hotfixen tidligere. Hørr dette kan ta opp til en uke hos flere. Og noen får den ikke i det hele tatt.

Nei men hva faen a, trenger jo ikke nytt skjermkort da.
Hele poenget var jo 120Hz støtte over 4k med HDMI.

Ingen grunn til å vente til slutte av november, cx har den jo allerede og det var i utgangspunktet snakk om at 9 serien skulle få først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KriZZ skrev (4 minutter siden):

Nei men hva faen a, trenger jo ikke nytt skjermkort da.
Hele poenget var jo 120Hz støtte over 4k med HDMI.

Ingen grunn til å vente til slutte av november, cx har den jo allerede og det var i utgangspunktet snakk om at 9 serien skulle få først.

120Hz fungerer vel, er bare G-Sync som ikke fungerer som det skal enda.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
4 minutes ago, KriZZ said:

Nei men hva faen a, trenger jo ikke nytt skjermkort da.
Hele poenget var jo 120Hz støtte over 4k med HDMI.

Ingen grunn til å vente til slutte av november, cx har den jo allerede og det var i utgangspunktet snakk om at 9 serien skulle få først.

Så de tok en Samsung likevel ja. Ok, notert LG. Da blir det å titte på Sony eller andre neste gang.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, KriZZ said:

Nei men hva faen a, trenger jo ikke nytt skjermkort da.
Hele poenget var jo 120Hz støtte over 4k med HDMI.

Ingen grunn til å vente til slutte av november, cx har den jo allerede og det var i utgangspunktet snakk om at 9 serien skulle få først.

Ja. Det er ganske håpløst dette. Er i samme båt som deg. Kjøpte tven spesifikt for å spille gsync 120hz med disse kortene.

Men hvis vi får tilgang til hotfixen trenger vi ikke vente til november. Men sånn som jeg har skjønt det kan ikke denne bare lastes ned. Den må sendes spesifikt av LG til din tv. Chatten hos LG åpner nå kl 14. Så det er vel bare å begynne å ta kontakt med de da. Jeg har også sendt mail, men ikke noe svar enda.

Og det som jeg hører av andre er at LG rundt omkring i andre land sier de ikke har peiling på dette.

Lenke til kommentar
Just now, bovjer said:

Ja. Det er ganske håpløst dette. Er i samme båt som deg. Kjøpte tven spesifikt for å spille gsync 120hz med disse kortene.

Men hvis vi får tilgang til hotfixen trenger vi ikke vente til november. Men sånn som jeg har skjønt det kan ikke denne bare lastes ned. Den må sendes spesifikt av LG til din tv. Chatten hos LG åpner nå kl 14. Så det er vel bare å begynne å ta kontakt med de da. Jeg har også sendt mail, men ikke noe svar enda.

Og det som jeg hører av andre er at LG rundt omkring i andre land sier de ikke har peiling på dette.

Er det noe forum hvor denne hotfixen deles? Håpløst å vente uker og kanskje ikke få svar fra kundeservice.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg

Er det noen her som har fått Asus RTX 3080 TUF levert fra Elkjøp? Jeg la inn en bestilling på releasedagen og fikk bekreftet utsendelse 01.10. Deretter 06.10 og nå 20.10... De flytter dato uten å gi beskjed, og de har "bekreftet" dato hver gang jeg tar kontakt med kundeservice. Forrige uke lovet de utsendelse 06.10 og var "100% sikre på det, det er bekreftet". Når jeg tar kontakt i dag sier de 20.10... Jeg synes det er elendig at de kommer med tomme løfter, men begynner nå å lure på om de i det hele tatt har fått noen 3080 kort på lager så langt...

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (24 minutter siden):

De to TVene (CX og C9), bruker forskjellige chipsets for HDMI. Så ikke rart de må validere TVene separat.

Skulle ikke tro at vi var i et tekforum når slikt må forklares. De ruller jo ikke ut noe til alle før det er sikkerlig testet heller. LG har faktisk reagert usedvanlig fort her på tilbakemelding og en fix er ute om ikke veldig lenge.

Endret av Gralle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Gralle said:

Skulle ikke tro at vi var i et tekforum når slikt må forklares. De ruller jo ikke ut noe til alle før det er sikkerlig testet heller. LG har faktisk reagert usedvanlig fort her på tilbakemelding og en fix er ute om ikke veldig lenge.

Er du virkelig sikker på at "slik må forklares". Det er nettopp fordi det er et tekforum at man ikke nevner slike selvfølgeligheter. ;)

Nei, du har nok rett. Det er veldig få i denne tråden eller forumet som kjenner til QA prosedyrer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gralle skrev (5 minutter siden):

 LG har faktisk reagert usedvanlig fort her på tilbakemelding og en fix er ute om ikke veldig lenge.

Nå venter jeg fremdeles på 3080, så skal ikke si noe enda enn at c9 ble kjøpt i januar pga hdmi 2.1 osv, med tanke på next gen grafikkort.

Som en mangeårig LG tv-kunde må jeg si meg enig i utsagnet, LG har generelt vært raskt ute, og gjerne kommet med nye funksjoner på eldre tv’er, som dem strengt tatt kanskje kunne skippet. At det avogtil kan ta litt tid må man bare akseptere, de kan jo ikke trylle heller. Får fremdeles firmwareupdates til min b6.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (Akkurat nå):

Nå venter jeg fremdeles på 3080, så skal ikke si noe enda enn at c9 ble kjøpt i januar pga hdmi 2.1 osv, med tanke på next gen grafikkort.

Som en mangeårig LG tv-kunde må jeg si meg enig i utsagnet, LG har generelt vært raskt ute, og gjerne kommet med nye funksjoner på eldre tv’er, som dem strengt tatt kanskje kunne skippet. At det avogtil kan ta litt tid må man bare akseptere, de kan jo ikke trylle heller. Får fremdeles firmwareupdates til min b6.

Snakket med de på Chat nå og ingen mulighet for utlevering av hotfix og alle må vente på offisiell fw.
Pr nå ingen ETA :( 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Kjeks1 said:

Nå venter jeg fremdeles på 3080, så skal ikke si noe enda enn at c9 ble kjøpt i januar pga hdmi 2.1 osv, med tanke på next gen grafikkort.

Som en mangeårig LG tv-kunde må jeg si meg enig i utsagnet, LG har generelt vært raskt ute, og gjerne kommet med nye funksjoner på eldre tv’er, som dem strengt tatt kanskje kunne skippet. At det avogtil kan ta litt tid må man bare akseptere, de kan jo ikke trylle heller. Får fremdeles firmwareupdates til min b6.

Har vært fornøyd med LG til nå og det at de gikk ut med støtte for eARC, Dolby Vision, Dolby Atmos, 120Hz så g-sync og nå 12bit og 4:4:4 er mye av årsaken til at jeg "løp og kjøpte" en C9. De har virket å være i en klasse for seg der. I tillegg til det gode panelet selvsagt.

Men også i stor grad fordi LG virker å gi forbrukerne det de ønsker, når det er mulig, fremfor å pushe det i neste års modell og glemme fjorårets flaggskip kjøpere (Samsung).

Hvis det nettopp har blitt oppdaget en bug ifb. med hdmi 2.1 og de har reagert raskt på det så er saken annerledes og jeg er fornøyd med at de fortsatt er gode gamle LG :) Så da oppfattet jeg nok tidslinjen i denne spesifike saken feil.

Min kritikk var mer av frykt at de skal følge i Samsungs spor og at man var på vei til å miste det LG var/er kjent for.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Kjeks1 skrev (Akkurat nå):

Nå venter jeg fremdeles på 3080, så skal ikke si noe enda enn at c9 ble kjøpt i januar pga hdmi 2.1 osv, med tanke på next gen grafikkort.

Som en mangeårig LG tv-kunde må jeg si meg enig i utsagnet, LG har generelt vært raskt ute, og gjerne kommet med nye funksjoner på eldre tv’er, som dem strengt tatt kanskje kunne skippet. At det avogtil kan ta litt tid må man bare akseptere, de kan jo ikke trylle heller. Får fremdeles firmwareupdates til min b6.

Samme her på min B7

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...