Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Norwegian skrev (30 minutter siden):

Jeg har vært opptatt med andre ting de siste dagene, så har ikke fått med meg spesifikt hva som er problemet med folk som opplever krasj på 3080. Er det kun de som overklokker som har problemer, eller er det alle?

Det vet vi ikke for øyeblikket. Kun spekulasjoner enn så lenge.

Vi må nok vente å se når mer info kommer ut og flere får tilgang på kort. 

Lenke til kommentar

Flere som har merket at nesten hele verden har blitt elektronikkingeniører de siste dagene?

Utrolig så mye folk plutselig kan om kondensatorer og kretskortdesign altså, imponerende! /S

 

Tror folk har godt av å tenke litt på kildekritikk om dagen, og ikke å dra forhastede konklusjoner basert på veldig snever informasjon. Ikke ta alt for god fisk før det er bekreftet av flere uavhengige parter osv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Dingy skrev (3 timer siden):

Hmm, jeg har klart å bestille ett Zotac 3090 kort OG ett Asus tuf oc 3090. Asus er forventet uti oktober, mens Zotac er forventet 30 september. Jeg må avbestille ett av de, men hvilket? Asus kortet har jo de "riktige" kondensatorene?

 

RRhoads skrev (3 timer siden):

Vent til vi vet mer før du bestemmer deg

Men at Zotac utgaven ikke er bra er vel egentlig konstantere? (lavere powerlimit enn samtlige andre og sliter med å nå 2000mhz)... må avbestille før komplett rekker å sende den for å slippe regnskaps styr

Lenke til kommentar
Chenix skrev (9 minutter siden):

Noen som vet leveringstiden til Elkjøp? Ser 3090 kortene er bekreftet 25.01.2021 men i den gule bransjen står det *Opp til 2mnd levering*.

Vil de få inn før eller til den «bekreftet datoen». 

Ser Elkjøp har ett par 3090 nå i lager, men er Palit / Gainward

Egen tråd for levering her: https://www.diskusjon.no/topic/1884589-nvidia-rtx-30xx-levering-forsinkelse-fortvilelse-og-forhåpninger/

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 9/23/2020 at 7:58 PM, Theo343 said:

Japp, en over her fikk en 10% kode som prismatch på Ventus.

Var nettopp i kontakt med de angående en eventuell prismatch siden Proshop både har lavere pris, OG kampanje med mus til verdig ~499,-
Får beskjed om at de ikke kan matche kampanje (greit nok), og at de ikke prismatcher i ettertid (jeg la inn ordre på lanseringsdato).

Lenke til kommentar
6 hours ago, PaladinNO said:

Dette er ca. samme oppsett som jeg har. Men jeg har også disker hengt opp mellom frontviftene og komponentene (Fractal Design R6). Jeg har også tett topp, og med 3 vifter foran og 1 vifte bak, pluss 1 vifte (Corsair ML 120 Pro) på CPU-kjøleren (Dark Rock 4 - Jay har på videoen Dark Rock 4 Pro).

Det lurte jeg også litt på, om JayZ sin topp i kabinettet var lukket? Til tross for det så har han hele 3 vifter der, som er lett å få øye på iom. at de har både hvite og svarte deler.

 

6 hours ago, BadCat said:

Hvorfor i det hele tatt vurdere "high end" grafikkort før man har egnet kabinett? Det er helheten som teller og ikke det å gå "all out" på et aspekt mens man overlater resten til tilfeldigheter. Egnet kabinett starter på tusen kroner og kan enkelt modifiseres til å bli bedre enn ut av boksen.

Ja en interessant problemstilling.

Nå kjøpte jeg mitt kabinett fordi det hadde lyddemping. Denne type kabinett har blitt skjøvet bort fra markedet til fordel fra harddisk-rack-frie og RGB-inviterende glassdørsbedekkede kabinetter.

Ja, det er nok litt utfordrende å lyddempe front og få stort luftinntak, men det går nok ihvertfall an å legge lyddemping i fronten og ha sideinntak på frontpanelet så ihvertfall "lydspretten" dempes.

Det er det største aberet jeg har, fordi jeg er blitt glad i metallsidedør og den lydempende skummingen som kabinettet er utrustet med.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (1 time siden):

Det lurte jeg også litt på, om JayZ sin topp i kabinettet var lukket? Til tross for det så har han hele 3 vifter der, som er lett å få øye på iom. at de har både hvite og svarte deler.

Ser ut som han har 3 stk. vifter i topp. Enten det eller RGB-lys der.
https://youtu.be/mJ4ha0zsWHw?t=193

Men det ser virkelig ut som 3 ekstra uttaksvifter der oppe. Hvilket jeg vil si er alt annet enn normalt - såvidt jeg vet ihvertfall. Og hvis det var NZXT H510 han brukte så ville jo ventilasjonen i toppen være begrenset til en vifte i bakkant. Med mindre det var H700, med helperforert topp.

Men konklusjonen - eller "TL;DW" - var jo at et 3080-kort ikke spiller noen rolle for CPU. Tror ikke han testet RAM eller chipset spesifikt, men temperaturen gikk NED med et FE-kort kontra AiB-kort.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...