Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Nizzen said:

Og her er ny whql: litt lavere "batch"

NVIDIA GeForce 456.55 WHQL drivers
https://www.guru3d.com/files-details/geforce-456-55-whql-driver-download.html

these drivers provide support provides support for NVIDIA Reflex in the blockbuster titles, Call of Duty: Modern Warfare and Call of Duty: Warzone, as well as offers the best experience in Star Wars: Squadrons. The new Game Ready Driver also improves stability in certain games on RTX 30 Series GPUs.

Er det noen Youtubere som er kjent for å teste hver driveriterasjon og legger ut tester med "før/etter" stats? Finnes jo en drøss av dem men greit med noen som ikke er så jalla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (28 minutter siden):

10900k @ 5,5ghz og 4700c17 1T minne pusher godt 3080 i 1080p og 1440p for å si det slik. Tror ikkje noen av de nye cpuene kommer til å pushe særlig mere fps ut av 3080 eller 3090. Dog jeg vil gjerne ta feil :D

Jeg tror ikkje, fordi jeg ER Nizzen :p

:0 
Specsa på maskin din?

Vurderer selv å spandere på meg en good pc ettersom jeg aldri har hatt en pc på øverste hylle ? Ny jobb å greit me fritid fremover ;) 

Lenke til kommentar
Chenix skrev (4 minutter siden):

:0 
Specsa på maskin din?

Vurderer selv å spandere på meg en good pc ettersom jeg aldri har hatt en pc på øverste hylle ? Ny jobb å greit me fritid fremover ;) 

Håper det er greit jeg skyter inn her :) 

Regner med du er ny her, siden Nizzen er vel den av oss på forumet her som bruker mest på PC.

Har du noe budsjett? Om du har, så må det strykes om du skal ha PC på øverste hylle ;)  Bare lite tips :) 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (1 minutt siden):

Håper det er greit jeg skyter inn her :) 

Regner med du er ny her, siden Nizzen er vel den av oss på forumet her som bruker mest på PC.

Har du noe budsjett? Om du har, så må det strykes om du skal ha PC på øverste hylle ;)  Bare lite tips :) 

ALLE kjøper PC på budsjett. Noen har bare en null eller to ekstra i sitt budsjett. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, Carillo said:

 

Jeg har ikke fått problemet på Ventus med 320W PL i 3840x1600 spilling med 98-100% last og masse cutscenes 10-0% last (snart 1 uke).

Men det kan være jeg har spilt feil type spill som ikke provoserer lasten i høy, lav, høy, lav hele tiden slik han beskriver.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (4 minutter siden):

Rart jeg aldri får problemet på Ventus med 320W PL i 3840x1600 spilling eller 3Dmark benching (snart 1 uke).

Har ikke hatt problem med Palit 3080 jeg heller, men dette kan hjelpe for de som HAR problem. Jeg får 3090 i morgen, så får vi se om det vil by på problem eller ikke :) 

Lenke til kommentar
MrHorgen skrev (6 minutter siden):

Da er ikke budjsettet stort nok ?

Noen har 5 000kr til skjermkort, andre har 50 000kr. 

Skjønte ikke helt denne :dontgetit:

Tror vi har ganske ulikt syn på hva budsjett er. Jeg setter aldri grense på hvor mye hardware skal koste, har jeg råd kjøper jeg. Det er ikke det samme som å sette seg et budsjett eller en maksgrense.

Men nok off-topic. 

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Carillo said:

Har ikke hatt problem med Palit 3080 jeg heller, men dette kan hjelpe for de som HAR problem. Jeg får 3090 i morgen, så får vi se om det vil by på problem eller ikke :) 

Jupp, jeg korrigerte meg også litt i etterkant i innlegget for jeg fikk ikke med meg hele storyen før jeg svarte. Jeg tipper jeg ikke har fått problemet fordi jeg ikke spiller spill som hele tiden endrer last fra 0-100% såpass ofte at det kan bli et problem. 

Jeg tipper fast paced spill og spesielt FPS kanskje er mest utsatt.
Bra innspill og konkludert av fyren. Tipper han er på sporet :)

Nesten litt som en gammel bil man må holde i gang med gasspedalen for at den ikke skal kverke.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Jupp, jeg korrigerte meg også litt for jeg fikk ikke med meg hele storyen før jeg svarte. Jeg tipper jeg ikke har fått problemet fordi jeg ikke spiller spill som hele tiden endrer last fra 0-100% såpass ofte at det kan bli et problem. 

Jeg tipper fast paced spill og spesielt FPS kanskje er mest utsatt.

Vet om en del som sliter i COD. Litt lodding, så blir alt bra :) 

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Carillo said:

Vet om en del som sliter i COD. Litt lodding, så blir alt bra :) 

Han har faktisk fikset problemet med det vi har snakket om i tråden tidligere. Undervolting og flatline i graphen slik flere av oss har gjort siden launch omtrent. 

(Fra videoen)
dsasdsad123123.thumb.JPG.53ce95fd972bae6017a8bca264247465.JPG

@Mumriken! Du har vært usedvanlig fremsynt som ga oss denne fiksen nesten rett etter launch. Om ikke før ;)

EDIT:
Dette er profilen jeg har kjørt. Akkurat her er den stilt på 925mV men har eksperimentert litt helt fra 850mV. Nå har ikke jeg fått problemet uten profilen på Ventus men tipper det er fordi jeg ikke har spilt spill som kaster dette opp og ned ofte nok rett og slett. Good catch :)

Fra min MSI Afterburner.
image.png.8dc0299c17c9b1df787312a180be53b9.png
 

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å ta av automatisk overklokking av de kortene som har problemer? Gir vel minimalt bedre ytelse om kortet ligger på 1.8 vs 2.1? Veldig spent om jeg får problemer med mitt kort når jeg får det (MSI 3080 Ventus) men om jeg gjør så får jeg bare prøve å underklokke litt eller locke det til base mhz

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Raul07 said:

Er det ikke bare å ta av automatisk overklokking av de kortene som har problemer? Gir vel minimalt bedre ytelse om kortet ligger på 1.8 vs 2.1? Veldig spent om jeg får problemer med mitt kort når jeg får det (MSI 3080 Ventus) men om jeg gjør så får jeg bare prøve å underklokke litt eller locke det til base mhz

Få høre tilbake om du opplever dette i type spill som kan fremprovosere høy/lav last ofte. Men hos meg har Ventus fungert problemfritt til nå både med og uten automatisk OC, undervolting osv. 

Det issuet du VIL få med ventus er at det begynner å PL throttle ganske tidlig som bremser en del ytelse. Inntil man får custom bios.

Lenke til kommentar
1 minute ago, Theo343 said:

Få høre tilbake om du opplever dette i type spill som kan fremprovosere høy/lav last ofte. Men hos meg har Ventus fungert problemfritt til nå både med og uten automatisk OC, undervolting osv. 

Det issuet du VIL få med ventus er at det begynner å PL throttle ganske tidlig som bremser en del ytelse. Inntil man får custom bios.

Prøver selvsagt uten å endre noe men om jeg får problemer får jeg bare prøve å underklokke eller gjøre som den videoen over her. Nå er jo alle blitt eksperter over natten på hva som er problemet på kortene :p Litt synd om jeg må underklokke det når jeg betaler så mye men de må vel komme med en fiks her etterhvert?

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (17 minutter siden):

Er det ikke bare å ta av automatisk overklokking av de kortene som har problemer? Gir vel minimalt bedre ytelse om kortet ligger på 1.8 vs 2.1? Veldig spent om jeg får problemer med mitt kort når jeg får det (MSI 3080 Ventus) men om jeg gjør så får jeg bare prøve å underklokke litt eller locke det til base mhz

Det er ikke mulig å skru av boost på AMD eller Nvida, det nærmeste du kommer er å flate ut kurven i overklokkingsprogram som MSI Afterburner slik vist i denne tråden.

Lenke til kommentar
1 minute ago, N o r e n g said:

Det er ikke mulig å skru av boost på AMD eller Nvida, det nærmeste du kommer er å flate ut kurven i overklokkingsprogram som MSI Afterburner slik vist i denne tråden.

Så gjennom den videoen som sist ble linket, blir vel noe sånt jeg gjør om jeg får problemer med krasj. Ingen anelse hvor mye ytelse i spill man mister av å låse overklokking. Så mye i detaljer pleier jeg aldri å gå, pleier bare å sette i GPUen og spille :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...