Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Planlegger å kjøpe et 3090 fra Komplett straks det er mulig,  Men å velge modell er et mareritt, når man ikke har tid å vente på testing,  

Er ute etter best mulig kjøler og et kort-produsent som er kjent for å bruke i overkant gode deler i korta sine.

Det er jo ikke alltid det dyreste er det beste,  Og det må ha RGB sef ?

Hvis ikke penger var et problem, hvilket kort hadde du -dere valgt ? 

Ligger an til Zotac så langt,,, 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, loddebolten said:

Planlegger å kjøpe et 3090 fra Komplett straks det er mulig,  Men å velge modell er et mareritt, når man ikke har tid å vente på testing,  

Er ute etter best mulig kjøler og et kort-produsent som er kjent for å bruke i overkant gode deler i korta sine.

Det er jo ikke alltid det dyreste er det beste,  Og det må ha RGB sef ?

Hvis ikke penger var et problem, hvilket kort hadde du -dere valgt ? 

Ligger an til Zotac så langt,,, 

Best mulig kjøler? Msi Trio X var merkbart bedre enn Asus Strix på 2080ti, så da ville jeg valgt MSI nå, om kjøling er viktig. Gigabyte Extreme virker å ha den STØRSTE kjøleren. Om det er den beste vil tiden vise.

PS: Hjelper lite med stor kjøler om kabinettet er så lite at skjermkortet får for lite luft. Noe å tenke på.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Kyrre S. said:

Noen som oversikt over hvilke PCB som er custom og hvilke som er referanse? 

Denne siden er under konstruksjon, så vanskelig å vite eksakt info før kortene er faktisk ute på markedet.

https://www.overclock.net/threads/official-nvidia-rtx-3090-owners-club.1753930/

Palit, Inno3d, Zotac, PNY og Gainward er vel klassiske referanse pcb kort. "billigmodeller"


Inneholder garantert feil

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
4 minutes ago, N o r e n g said:

Jeg byttet også kabinett nå i forbindelse med nye kort. Manglet noen vinkler for å få slangene skikkelig tight, men jeg tror jeg skal klare å holde temperaturene i sjakk inntil jeg bestiller opp vannblokk og vinkler.

IMG_20200910_210600_127.jpg

Fått deg ramkjøler å greier! Ser bra ut :D Hvilke brikker kjøler du?

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (8 minutter siden):

Jeg byttet også kabinett nå i forbindelse med nye kort. Manglet noen vinkler for å få slangene skikkelig tight, men jeg tror jeg skal klare å holde temperaturene i sjakk inntil jeg bestiller opp vannblokk og vinkler.

IMG_20200910_210600_127.jpg

Hvilket kabinett? Ser smooth ut!

Ser du bruker Dr. greve intimvask, er det mirakelmiddel i vannkjølingsvannet? Det er bra du behandler PCen like godt som underlivet til fruen ?

Endret av OddZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
OddZen skrev (9 minutter siden):

Ser du bruker Dr. greve intimvask, er det mirakelmiddel i vannkjølingsvannet? Det er bra du behandler PCen like godt som underlivet til fruen ?

Det var den fuktighetskremen jeg fikk tak i, det trengs når man spriter hendene 8+ ganger daglig. Har det absolutt ikke i loopen ?
 

Brikkene er 2x16GB Team Group "8pack edition". Har ikke rørt timingene siden før jeg monterte kjøleren, så det er fortsatt 3800 14-14-14-28-42-1T

 

Kabinettet er CM SL600M Black Edition. Overraskende mye plass i front, og det er vanvittig enkelt å skjule kabler. Lite resonans og støy også fordi det er såpass "lukket"

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar
1 hour ago, Nizzen said:

Best mulig kjøler? Msi Trio X var merkbart bedre enn Asus Strix på 2080ti, så da ville jeg valgt MSI nå, om kjøling er viktig. Gigabyte Extreme virker å ha den STØRSTE kjøleren. Om det er den beste vil tiden vise.

PS: Hjelper lite med stor kjøler om kabinettet er så lite at skjermkortet får for lite luft. Noe å tenke på.

Har et nytt Corsair fulltower 760.T . Ikke en eneste disk foran luftinntaket som kommer inn rett forfra, og vil blåse ( 2x14,cm vifter ) rett mot CPU og GPU.  Kunne glatt stappet inn et" nesten" dobbelt så stort kort som FE. :)  Har satt opp kabbet med kun en tanke i hodet,, luftflyt ala "tunell " inn foran og ut bak. Har ikke tenkt å overklokke, men liker at tempen på GPU osv ligger laangt unna "for varmt" :) 

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (1 time siden):

Denne siden er under konstruksjon, så vanskelig å vite eksakt info før kortene er faktisk ute på markedet.

https://www.overclock.net/threads/official-nvidia-rtx-3090-owners-club.1753930/

Palit, Inno3d, Zotac, PNY og Gainward er vel klassiske referanse pcb kort. "billigmodeller"


Inneholder garantert feil

Ser at Gaming x trio har custom PCB så da ble det straks litt mindre attraktivt selv om de har boost clock på 1815 hvis jeg ikke så feil, rett meg gjerne. Men så har f.eks. Inno OC kortene med referanse PCB, boost clock på 1710. Det er jo ganske stor forskjell syntes jeg og da begynner jeg å lure på om det er mer enn bare dårligere kjølere på Inno kortene som er OC men også at det vil være vanskeligere å få et kort med bra Bin, noe jeg tror man garantert vil få på Gaming X Trio. 

Hvis ikke det ligger noe i det og man skal kunne få nærmest tilnærmet lik clock på f.eks. de to jeg nevner, så er det jo en no brainer for min del. 

Er det ofte slik at toppkortene med best kjøling ikke har referanse PCB?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (1 time siden):

Jeg byttet også kabinett nå i forbindelse med nye kort. Manglet noen vinkler for å få slangene skikkelig tight, men jeg tror jeg skal klare å holde temperaturene i sjakk inntil jeg bestiller opp vannblokk og vinkler.

 

Slanger ser best ut når de er kurvede. Hvis ting bare nesten ser rett ut, så er det ikke så pent. Ditt ser veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Mala skrev (17 timer siden):

Kan det være noen driver optimaliseringer på etterskudd ? 

BadCat skrev (17 timer siden):

Hva er hensikten med å holde folk på pinebenken med mindre kortene ikke står i samsvar med presentasjonen? 

 

Sitat

Due to COVID, delayed shipping and other issues, we received many requests from folks asking for more time to finish their review of the RTX 3080 Founders Edition.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De brukte covid-unnskyldningen for 2 år siden også ja? ?

Nei det er nok legit grunn. Disse reviews-kanalene på Youtube har jo ekstremt stor inflytelse på firmaer, så dersom mange vil ha utsettelse på NDA, så ser jeg ikke for meg at det blir et stort problem. Er jo stort sett de som reklamerer for skjermkortene i vesentlig grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...