Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sa man måte være forsiktig.

Jeg pleide å bytte kjøler på kort mot vederlag på midten av 2000-tallet. Nå får jeg ubehag bare av tanken på å demontere en kjøler. Gnisten er blitt borte i en gammel mann. Følte at jeg fikk et klapp på skulderen da en YouTuber sa at han ikke kom til å demontere kjøleren. Tror det var JayzTwoCents. 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Hva med dato for 3090? Skal alltids komme over den 16. for 3080, men jeg vil helst høre noe om 3090 før jeg kjøper 3080.

Hva er hensikten med å holde folk på pinebenken med mindre kortene ikke står i samsvar med presentasjonen? 

Jeg tror jeg blir sprø. Nå er det også en teaser for Razer DeathAdder (mitt viktigste verktøy) den 10.10. Tør jeg håpe på en Pro-utgave til tredobbel pris, som jeg har ønsket i mange år.

Lenke til kommentar

Nå gjøres du ut som en vordende markedsføringssjef for AMD.

Kanskje på spesifikke ting som for eksempel nye titler. Sjelden det er noen generelle løft målbart utenfor feilmargin. De har hatt god tid på seg.

Gjør som Marve Fleksnes. Ta dem litt urtete mens de venter.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
GV-N3090AORUS X-24GD - GIGABYTE GeForce RTX 3090 AORUS Xtreme - 24GB GDDR6X RAM - Grafikkort

GIGABYTE GeForce RTX 3090 AORUS Xtreme - 24GB GDDR6X RAM - Grafikkort

Grafikkort, NVIDIA GeForce RTX 3090 Overclocked (Core clock MHz / Boost clock MHz), 10496 CUDA kjerner, 24 GB GDDR6X (Memory clock 19.5 GHz) - 384-bit, PCI Express 4.0 x16, 3 x HDMI 2.1 / 3 x DisplayPort 1.4 tilkoblinger, støtter NVIDIA G-Sync, 2 x 8-pins strømkontakt, kort lengde: mm - Gigabyte WindForce 3X low noise cooler med RGB lys - GV-N3080AORUS X-10GD

 
Varenummer: 2876839
 
 
 
20 990,00 kr
16 792,00 kr eksl. mva
 
Dyreste kortet virker det som.
Endret av Nizzen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Custom 3090 kort til 21K ja. Skal vi tippe at neste generasjon "4090" da vil koste 25K....? 3090 burde virkelig ikke vært markedsført som et gamer kort. Titan RTX 2 hadde passet bedre, og som et mer entrylevel workstation kort så hadde prisen vært innafor.

21K er jo en hel månedslønn for veldig mange, men sikkert noen her i tråden som drar inn 100K i måneden, og da er jo ikke prisen så skrekkelig antar jeg :wee:

Lenke til kommentar
1 hour ago, Betroz said:

Custom 3090 kort til 21K ja. Skal vi tippe at neste generasjon "4090" da vil koste 25K....? 3090 burde virkelig ikke vært markedsført som et gamer kort. Titan RTX 2 hadde passet bedre, og som et mer entrylevel workstation kort så hadde prisen vært innafor.

21K er jo en hel månedslønn for veldig mange, men sikkert noen her i tråden som drar inn 100K i måneden, og da er jo ikke prisen så skrekkelig antar jeg :wee:

Du har rett i at 3090 ikke burde ha vært markedsført som gamer. Det hjelper heller ikke at 3080 kommer med 10GB. Flaggskipet skal erstatte 2080 og er ikke spesielt attraktivt for de som ønsker noe som erstatter 2080 Ti.

Min teori er at 3090 eksisterer for å dekke over at det ikke finnes en modell som erstatter 2080 Ti.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Betroz said:

Custom 3090 kort til 21K ja. Skal vi tippe at neste generasjon "4090" da vil koste 25K....? 3090 burde virkelig ikke vært markedsført som et gamer kort. Titan RTX 2 hadde passet bedre, og som et mer entrylevel workstation kort så hadde prisen vært innafor.

21K er jo en hel månedslønn for veldig mange, men sikkert noen her i tråden som drar inn 100K i måneden, og da er jo ikke prisen så skrekkelig antar jeg :wee:

Ser ut som vi får noe fra AMDs RDNA2 lineup som kan konkurere mot Nvidia denne gangen. Troverdige rykter snakker om:
6600 mot 3060
6700 mot 3070
6800 mot 3080
6800XT mot 3080Ti
6900 litt svakere enn 3090.

Synd at vi må vente så lenge før vi får bekreftet ting. Det hadde vært veldig gledelig om AMD ble "relevant" på GPU siden igjen, spesielt etter suksessen mot Intel med Zen2. Veldig spent på både RDNA2 og Zen3 i tillegg til Ampere og Intels kommende lineup.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...