Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
10 hours ago, PaladinNO said:

Uten å ha noen referanser, 1080 Ti Xtreme var visst veldig støyende. Men det skal også være noe som var blitt forbedret på 2080 Ti Xtreme.

Vedrørende Xtreme 3080 / 3090...se på kjøleren. Med mindre Gigabyte roter det skikkelig til med kvalitetskontrollen så må noe slikt klare ganske høy last, selv passivt. Men en diger kjøleribbe hjelper lite hvis de bruker billige vifter med f.eks. sleeve bearing (muffelager).

Kortene er jo ikke ute ennå, så ingen vet noe sikkert. :)

Min "referanse" som sitter i kabinettet rett ved siden av meg oppå pulten er ikke støyende på noen som helst måte så forstår ikke helt hvor det kommer fra?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva slags kontakter og standarder kommer egentlig 30xx-serien med?

3x DisplayPort 1.4a + 1x HDMI 2.1?

Alle kort pleier jo å ha et standard-sett, hvor produsentene kan legge til (og delvis endre) etter ønske.

@ Uderzo:
Jeg tror du bare må la oss få lov til å holde på. Et skjermkort er i seg selv ganske ubrukelig, og skjermdiskusjonen er stort sett direkte knyttet opp mot hva et 30xx-kort kan klare å drive.

Samme med strømforsyninger. Selv om der er det ganske enkelt: man prøver med det man har - og går det så går det - eller så kjøper man ny med en gang.

Vi pleier å peile oss tilbake ganske fort. Under 8 dager igjen nå. Du får holde ut. :)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
2 hours ago, G said:

Det jeg lurer på er når får vi se reviews. Vet man noe om situasjonen rundt om ordinære reviewers som folk pleier å lene seg til får satt kortene i sine testbenker før 17. september? Samme med Big-Navi forrresten. For skal Big-Navi ta innersvingen på en eller annen kortmodell i Nvidia-"hånden", så bør de ha reviews veldig tidlig slik at folk får orientert seg mot den røde leiren.

Mener å huske det ble sagt at NDA for 3080 løftes 14. september?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (9 timer siden):

Mener å huske det ble sagt at NDA for 3080 løftes 14. september?

Betyr det i praksis at testere som har fått fingrene i prøvemodeller får lov til å si noe om ytelsen den 14.?

Jeg kjenner jeg blir mer og mer skeptisk til hva Jensen sa. Hele 3090-delen av presentasjonen var over og forbi i en fart.
Og med 0 preorders, og hvis ingen har uavhengige tester å komme med før utgivelse...det føles ganske risikabelt ut av Nvidia hvis løftene deres ikke stemmer.

Begrenset produksjon kan jeg forstå som et gyldig argument, men da burde dette også bli gjort klart fra dag 1 av Nvidia.

Endret av PaladinNO
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, gurka said:

Med tanke på ytelse pr.kr. hva er mest fornuftig av det nedenfor?

Om man sammenligner 1080 ti (yter likt med 2080), 2080 ti og 3070.

Tenker da 1080 Ti og 2080 Ti brukt, mot nytt 3070.

Usikker hva markedsprisen er på de ulike alternativene også, om noen har peiling på sånt :)

Om benchmarks som er lekt(sikkert fake) stemmer så er det uten tvil 2080ti fra finn som gir mest bang for buck.. 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Nizzen said:

Jeg har sagt det og sier det igjen. Noen blir nok skuffet over 3080 :) 
Har på følelsen at 3080 blir en litt liten oppgradering fra 2080ti. Altså det er bare 3090 som blir en grei oppgradering. Mulig jeg er litt pessimist men :p

Deler den bekymringen ja.. Hvertfall om man hadde en heftig oc på 2080ti

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Nizzen said:

Jeg har sagt det og sier det igjen. Noen blir nok skuffet over 3080 :) 
Har på følelsen at 3080 blir en litt liten oppgradering fra 2080ti. Altså det er bare 3090 som blir en grei oppgradering. Mulig jeg er litt pessimist men :p

Blir nok en 30-40% ytelsesforskjell: 

https://videocardz.com/newz/alleged-geforce-rtx-3080-graphics-card-test-leaks-online

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...