Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx tråden


Nizzen
Melding lagt til av Jarmo

Vennligst ikke ta AMD vs. Intel diskusjoner i denne tråden :)

Anbefalte innlegg

6u4rdi4n skrev (14 minutter siden):

Syns det ble nevnt en plass at prisene Komplett har satt, er prisene de skal ha. I alle fall inntil videre. Det kan jo alltids skje ting senere som fører til endring. Dollarkurs, manko etc. 

 

Rett meg gjerne hvis jeg tar feil :)

Dette ble nevnt av kundeservice hos komplett , i fra en her inne ja som var i kontakt med de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
3 minutes ago, Mala said:

Interessant! Av erfaring, hvordan har Ventus vært de foregående generasjonene sammenlignet med Trio ? Er på farten nå så orker inne sjekke selv :p

Ventus har vært ganske ræva sammenlignet med duke og trio

Edit; ser at Ventus ikke er to vifte design lenger å kan således ikke sammenlignes med tidligere versjoner 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Sarasin skrev (36 minutter siden):

MSI Ventus 3080/3090 lagt ut på kompletts oversiktsliste til 8000/17000. Placeholder-priser?

https://www.komplett.no/kampanje/121235/nvidia-geforce-3080-3090-3070?tag=Vis alle

Placeholder priser pleier de å sette nokså mye høyere enn antatt for å slippe å krangle med kunden om hvorfor ting ble dyrere, slik de har gjort med PS5: https://www.komplett.no/product/1111557/gaming/playstation/playstation-5

Elkjøp har jo gjort det samme med MSI sine kort til 99.999,-

Lenke til kommentar
5 hours ago, Vakuum said:

Ingen grunn til at 3080 ikke skal klare å makse Cyberpunk for alle 1440p-variantene. Kommer iallefall ikke til å være minnemengden det står på.

4K som 3080 er "ment for" er 8 847 360 piksler. 3440x1440 er bare 4 953 600. Selv 5120x1440 er 7 372 800.

Og min 3840x1600 som er 6.144.000. Blir nok bra med 3080 der.
 

5 hours ago, Nimrad said:

Nå frontes jo 3090 som 8K-kort.

Akkurat som konsoller. Frontes det som 8K så er det bra på 4K. Hvis man ikke er glad i 30FPS da.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvilken returordning har nvidia.no? Respekterer de norsk angrerett og er det mye styr med RMA?

 

Edit: Har det kommet ut noe informasjon om hvordan kortene er lagt sammen? Vet at noen tidligere nvidia modeller har hatt mye lim og skit som gjør det vanskelig å sette sammen igjen etter det er demontert.

Endret av vara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (7 timer siden):

Holder ikke lenger å nevne kun 1440p. De finnes i 3 versjoner, hvor den ene har dobbelt så mange piksler som den andre.

2560x1440, 3440x1440 og 5120x1440

1440p, 2560x1440, 2K, (W)QHD...de skal virkelig ikke gjøre det enkelt for oss. ^^

Hva skal jeg si jeg spiller i da? Som sitter med 11 MP (2560x1440 x 3 / 48:9 @ 144 Hz). ^^

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (9 minutter siden):

3080\90 Tuf og Tuf Oc er satt ned med 12% hos komplett ?

Typisk Komplett pris-BS hvis du spør meg...

Hvordan kan de kalle noe for en prisreduksjon (i.e. "salg" pr. Kompletts filosofi) på noe som ikke er kommet ut ennå?


P.s.
Liker hvordan forumet akkurat nå lister GTX 1080 like ved siden av RTX 3080.
Og trykker man på 1080-linken og går til prisguiden blir man møtt med teksten.

"«Et ekte nestegenerasjons grafikkort!»

 
Ironien er herlig. :p
Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Ikke skyt meg om dette er helt feil plass å poste følgende spørsmål:

har en corsair ax850 gold psu. Bør jeg bruke 2 separate 8 pins kontakter til gpu eller fungerer det greit å bruke en kontakt som deler seg i 2 kabler med 8 pins? Synes jeg så noe om dette i tidligere post men fant ikke det igjen. Tanken er til rtx 3080

Lenke til kommentar
Just now, Conkey said:

Ikke skyt meg om dette er helt feil plass å poste følgende spørsmål:

har en corsair ax850 gold psu. Bør jeg bruke 2 separate 8 pins kontakter til gpu eller fungerer det greit å bruke en kontakt som deler seg i 2 kabler med 8 pins? Synes jeg så noe om dette i tidligere post men fant ikke det igjen. Tanken er til rtx 3080

Nvidias posisjon er at man skal ha 2 seperate kabler til dette.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Conkey said:

Hva risikerer man ved å bruke en som splittes? Har antatt bruk noe å si? Ser jeg må bestille en ekstra kabel i så fall da jeg kun har en enkel 8 pins kabel. 


Virker å ha liten virkning på performance. Hadde vært ekstra forsiktig da du allerede bruker en adapter som konverterer ordinær 12-pin PCIe til 8 pin. I verste fall så kan kabel bli varm og svikte tidligere enn den ellers hadde gjort, men tror ikke det har så mye å si for GPUr som bruker mindre enn 400w. Jeg tror det hadde funka, men hadde holdt kjeft om det hvis du noen gang kjørte RMA.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Conkey skrev (14 minutter siden):

Hva risikerer man ved å bruke en som splittes? Har antatt bruk noe å si? Ser jeg må bestille en ekstra kabel i så fall da jeg kun har en enkel 8 pins kabel. 

Jeg bruker en enkel kabel på min 1080 TI i dag, og det går fint. Men 30 serien har mye høyere TDP, og det virker som den kan ha noen veldig raske spikes som strømforsyninger ikke nødvendigvis klarer å henge med på.

Du merker det mest sannsynlig ved at pc-en plutselig restarter under spilling hvis det blir for lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...