Gå til innhold

Ny kontorstol eller gamingstol?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mato skrev (3 timer siden):

for privatbruk er det vell få som bruke mer så skulle tro mange prøvde og konkurrert i det prissegmentet. 

Skulle tro det, men jeg har ikke sett noe imponerende noe steder. Flere er sikkert greie å sitte i for en time eller to, men skal man ha en stol man kan sitte i en hel arbeidsdag må man for det meste opp i prisklasse.

Er du heldig har du en kropp som passer godt inn i en billigere stol og den kan være komfortabel for en stund, men uansett burde du ha nok justeringsmuligheter til å endre sittestilling uten at det blir ukomfortabelt og det er en mangelvare på billigere stoler.

Uansett prisklasse burde man prøvesitte og sjekke justeringsmuligheter før kjøp imo.

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (3 timer siden):

järvfjället og markus går mye igjen blandt anbefalinger av denne typen stoler.

Er den jeg har. Markus synes jeg ikke noe spesielt om, selv om mange her virker like den.

Armstøttene er dog en stor svakhet. Jeg har polstret mine slik at de fungerer OK. Men langt fra optimalt. Spørs hvor avhengig man er av armstøtter.

Jeg oppgraderer nok i løpet av året. Men selve stolen er god nok den. Sitter dessverre i den rundt 10-14 timer hver dag.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nettopp skrudd sammen en Arozzi Vernazza Soft Fabric (valgt etter anbefaling fra den godeste Merko og katten hans). Elkjøp har tilbud nå. Fikk dog et litt uheldig produsert eksemplar.
Først fikk jeg ikke satt inn det ene hjulet. Hullet i sokkelen var feil dimensjon, måtte bore og file litt.
Så var det en skrue til understellet som hadde ødelagte gjenger (de er skrudd inn på fabrikken og må skrues ut før montering). Men armlenene har 4 slike skruer hver, det holder nok med 3.

 

Lenke til kommentar
Hårek skrev (10 minutter siden):

Har nettopp skrudd sammen en Arozzi Vernazza Soft Fabric (valgt etter anbefaling fra den godeste Merko og katten hans). Elkjøp har tilbud nå. Fikk dog et litt uheldig produsert eksemplar.
Først fikk jeg ikke satt inn det ene hjulet. Hullet i sokkelen var feil dimensjon, måtte bore og file litt.
Så var det en skrue til understellet som hadde ødelagte gjenger (de er skrudd inn på fabrikken og må skrues ut før montering). Men armlenene har 4 slike skruer hver, det holder nok med 3.

 

Hvordan likte du stolen ellers? Komfortabel?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
28 minutes ago, ColdIce said:

2 mnd senere, er den komfortabel?

Har hatt min vernazza fabric i snart en måned nå. Veldig fornøyd med det meste, men det er selvfølgelig noen ting som ikke er perfekt for meg. Det kanskje største problemet for min del er at ryggen er litt for smal for mine skuldre og rygg slik at skuldrene mine blir presset framover. Dette løste jeg med en pute bak ryggen som gjør at jeg kan sitte i en mer avslappet posisjon. Korsryggputen som følger med var alt for stor og hard for meg, og det føltes ut som jeg satt med en knekk i ryggen, så den ble fjernet første dagen.

Det andre jeg ikke er kjempefornøyd med er hvor mye "slark" og bevegelse det er i armlenene. Dette er ikke kjempeviktig for min del, men det går litt utover kvalitetsfølelsen.

Kvaliteten virker å være god. Stoffet Kjennes ut som et mykt denim lignende materiale, men det er for tidlig å si noe om hvor slitesterkt det er. Rammen er av stål, og alle vektbærende komponenter er solid boltet fast i den. Hjulene er en del større en det man finner på billige kontorstoler så den ruller fint over det meste. 

Komfortmessig er den nok i hardeste laget for mange, men for min del er den akkurat passe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I går knakk AKracing stolen min etter 6 års bruk, så da er det på tide med en ny. Jeg har siklet lenge på en Stressless Reno Office som er på tilbud i skrivende stund men den koster fortsatt 13500kr og har ikke justerbar høyde på armlenene som jeg tror kan bli ett stort problem for meg, så derfor er jeg veldig skeptisk til kjøp. De lokale møbelringen butikkene nektet også å ta inn stolen til utstilling så jeg får ikke testet den før kjøp, og ikke har man angrerett på møbelkjøp fra fysisk butikk heller så det blir jo totalt blindkjøp hvor man bare må krysse fingrene for at den er god å sitte i. Jeg sa til butikken at hvis jeg skal kjøpe en så dyr stol blindt å verken få lov til å teste den i butikken eller få noen form for angrerett så burde jeg i det minste få en jævlig god pris på den, men det var de heller ikke villige til å gå med på. Jævla drittbutikk :p 

Har også sett på billigere stoler som noblechairs HERO gamingstol DOOM Edition og Arozzi Vernazza Fabric. Liker veldig godt designet på noblechairen og komplett ville selge meg en til 4500kr så jeg fikk litt rabatt der. Arozzien er også på tilbud i skrivende stund og er en del billigere enn noblechairen, men jeg er skeptisk til slik stoffstol da jeg alltid har hatt kunstlærstoler før som er lett å vedlikeholde å jeg ser for meg at stoffstoler blir jævlig fort møkkete.

Har også sett på diverse svindyre Herman Miller stoler, men tror ikke slike egner seg til meg. Jeg sitter ofte henslengt som en dass i stolen i en eller annen komfortabel posisjon, å dette egner vel ikke disse stolene seg spesielt bra til da de er laget for en spesifikk "korrekt" sittestilling hvor man alltid skal sitte i samme rette vinkel utifra bildene, men vet ikke jeg altså :p 

Noen erfaring er eller innskudd her på noen av disse modellene?

 

 

spacer.png

spacer.png

spacer.png

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...