Gå til innhold

Ny kontorstol eller gamingstol?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merko skrev (På 20.8.2020 den 13.52):

Da ble det kjøp av Arozzi Vernazza Soft Fabric-stolen.

Jeg blir mer og mer fristet av en Arozzi Vernazza Soft Fabric desto mer og mer jeg sitter i AKRACING Meraki-stolen jeg kjøpte.

Hvordan er første- (og andre-) inntrykket av Vernazza Fabric? Hvis katten tillater at du bruker den da. ^^
Og hvis jeg kjøper en Vernazza, så håper jeg jo på en uten saks... :thumbup:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
TheKims skrev (9 minutter siden):

Har hatt skinn/kunstig lær tidligere å det er helt for jævlig om sommeren.

Ja, jeg har forlengst plassert en tynn pute i stolen min. Men selv da, i tillegg til å bare sitte i undertøyet når det er som varmest, så tar det bare lengre tid før det er et tilfelle av "Help! My anus is drowning!". :ph34r:

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med den så langt.
Bruker hodestøtta mye mer på denne enn forrige Arozzi Verona Pro V2. 

Er så mye mer naturlig her. Ryggen er også mye mer justerbar i forhold til Verona Pro, at jeg kan sette den i den posisjonen jeg ønsker, istedenfor at den hopper frem et lite stykke eller tilbake når jeg ska "låse" den i posisjon. Så tommel opp så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå et dilemma - beholde AKRacing Meraki-stolen (og spare meg pengene) ELLER kjøpe Arozzi Vernazza Fabric ELLER kjøpe et ordentlig Sparco gatebilsete + stolbase + armlener (dette har visst blitt mer business siden sist jeg så på et slikt prosjekt).

SPARCO-00961 (R100 sete - dette er "lillebror" til R300 setet jeg har i bilen) (~3500 Kr.)
SPARCO-010702 / SPARCO-010812BI (base) (~1000 Kr.)
SPARCO-010801 / SPARCO-010808BI (armlener) (2-400 Kr.)
SPARCO-010811 (gummihjul)
Tror det er gen. 1 / gen 2. på base og armlener.

Kan kjøpe ferdig-stol fra Sparco også, men de "er ikke et bilsete". I.e. dårligere kvalitet, så de er uaktuelle.

EDIT:
Sparco R100 er uaktuell. Ser ut som man vil bli sittende langt ned med baken og så stigning i setet for lårene. Dette er samme design som Meraki-stolen min, og som delvis blokkerer blodtilførselen i lårene når jeg sitter i den.

Så planen nå er OMP Design 2 (~4000 Kr.), og så få tilpasset en metallbrakett under til montering av base og armlener fra Meraki-stolen.

EDIT 2:
Stol er bestilt.

https://kollevold.no/omp-design-2.html
https://www.ompracing.com/en_gb/design-2-44709.html

EDIT 3:
Ooog stolen skal sendes tilbake. Alt for stiv lårstøtte. Sånt skjer ved mangel på reviews. :hrm:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
DukeRichelieu skrev (2 timer siden):

Ikke prøvd den modellen/merket (så du får ta det jeg skriver med en stor klype salt), men førsteinntrykket mitt er at det ser vondt og billig ut. Materialet er visstnok syntetisk polyester, så ikke beste kvalitet på tekstil. Står ingenting om fjering eller hvordan sete er konstruert, så regner med at stolen bruker skumplast ettersom at det ikke er nevnt.

Har prøvd lignende stoler, og skal jeg trekke frem det jeg virkleig ikke liker med slike modeller så må det være måten rygg er festet til selve sete. Min erfaring er at ryggen på slike stoler har en tendens til å kunne bli vinglete og ustø.

Har som sagt ikke prøvd denne modellen, men inntrykket mitt av slike stoler er meh.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Knirker Arozzi Vernazza når man beveger seg rundt med den? Den jeg har nå knirker noe helt sykt, men den er rundt 10 år gammel også xD Har lest en del kommentarer på gaming stoler som knirker. Min må være så stille som mulig.

Edit: Eller noen som har denne? https://www.komplett.no/product/1161825/gaming/gaming-utstyr/gamingstoler/arozzi-torretta-soft-fabric-blue-gamingstol#

Likner på Vernazza men er 1000kr billigere.

 

Huff var trist å høre om Merko :( Kondolerer så mye 

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar

En god kontorstol har absolutt noe for seg når man skal sitte en full arbeidsdag.

Selv har jeg Herman Miller Mirra 2, den er litt annerledes enn Aeron som er vist i videoen over. og det til det bedre mener jeg.

Jeg kan forstå at man synes Herman Miller-stolen oppleves enkel "ved første sitt" - den, og Mirra 2, er så annerledes fra andre stoler man er vant til, fordi setet er buet oppover. Det kan høres rart ut, men den tar av for vekten når du setter deg, og meshen føles veldig bra og luftig. Kan være aldri så varmt, men jeg svetter ikke i setet eller på ryggen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...