Gå til innhold

Ny kontorstol eller gamingstol?


Anbefalte innlegg

Artig at det ble blåst liv i denne tråden igjen i dag. :) 

Jeg skal selge min Noblechair ICON TX Gaming nå. Leser litt reviews og det virker som mange elsker den, men ser også man som klager på det samme som meg. Elendig ergonomi. Jeg har vært på kontoret i dag og sitter greit, men etter 10 minutt i denne har jeg vondt i ryggen. Har forsøkt å trikse med diverse puter og justeringer, men kommer ikke i mål...

Så jeg tar med stor takk imot tips til en komfortabel kontorstol. :) 

Slik det står nå har de rimeligere IKEA-stolene jeg har hatt (hatt to varianter) vært mye mer komfortabel enn denne high end gamingstolen.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
thorsan skrev (På 11.1.2023 den 14.50):

Noen som har forsøkt å bestille Embody Gaming stolen ? Denne har litt tykkere padding enn den vanlige Embody sies det. 

Ser en kan bestille den i Sverige også hente på grensen. Vil helst ha den levert 🤗

Har du link? Pris? 

Skal tilfeldigvis til Sverige i nær fremtid, men mistenker det fortsatt er dyrere enn jeg har budsjett til nå.

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (1 time siden):

Jeg har hatt IKEA JÄRVFJÄLLET en stund nå. Sett bort fra armlenene som kunne vært litt mykere så liker jeg den veldig godt.

https://www.ikea.com/no/no/p/jaervfjaellet-kontorstol-med-armlener-glose-svart-80510639/

Armlenene er jo en katastrofe. Hehe. Jeg trikset de til med å polstre de med noen tykke (men trange) strømper som jeg tredde over armlenet i flere lag. En stor forbedring. Dessverre kom de allikevel ikke helt i rett høyde siden de ikke er justerbare.

Dette var stolen jeg hadde før Hero ICON TX som jeg trodde skulle være en forbedring, men jeg satt faktisk mye bedre i Jarvfjellet. 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (34 minutter siden):

Den har justerbare armlener nå, men de kunne spandert på seg noe memory foam. 

Aha! Se der ja! :) 

Trykket ikke på lenken din først siden jeg antok det var samme modell som før, men ser ut som den har blitt oppgradert, ja.

Hvor mye bruker du denne i løpet av en dag? Du har ikke noe ubehag ved bruk?

Slik jeg husker det var den rimelig komfortabel (får bla tilbake og se om jeg skrev noe annet her), men jeg følte vel at jeg trengte et hakk opp for min bruk den gang. Men som sagt var denne i hvert fall vesentlig bedre enn hva jeg har i dag. 

 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, DukeRichelieu said:

Hvor mye bruker du denne i løpet av en dag? Du har ikke noe ubehag ved bruk?

Siden Diablo 4, 2 juni så har den vært brukt stygg mye. Har ikke noe ubehag ved bruk, men blir gjerne litt støl ved overdreven bruk etter 10-12 timer🤣 

BTW, jeg kom over en mod på reddit for armlenene som jeg vurder å teste. 

16 minutes ago, DukeRichelieu said:

Riktig nok ser den litt oppgradert ut med armlenene, men allikevel

Absurd, men kronen har gått i dass også 😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Peuac skrev (1 time siden):

Noen gode tips her. Desverre selges mange ikke i Norge men mulig de er å få tak i i Sverige.

Veldig interessant!

Ser at noe tilsvarende min stol (og generelt alle gamingstoler virker det som) får laveste karakter og blir omtalt som direkte ubehagelige. Markus fra IKEA som også har vært nevnt her inne fikk nesten bunnkarakter og de sa vel at de aldri ville anbefalt noen kontorstoler fra IKEA.

Herman Miller Embody kommer på førsteplass. 

Litt interessant at flere av Herman Miller modellene ikke får topp-rating.

De to andre på topplisten:

Haworth Fern

Steelcase Lamia

Virker som det kun er Embody som er tilgjengelig i Norge.

18 000 for en stol er dog en tøff investering. Usikker på om jeg er villig til å bla opp så mye. Noen som vet om noen billigere alternativer for å få tak i denne? Noen nevnte Sverige?

Samtidig kjedelig å punge ut 5-6K og få noe man er medium tilfreds med. 

Lenke til kommentar
Gulrotsaft skrev (På 23.1.2022 den 19.11):

Slo til å bestilte en Herman Miller Mirra 2.
Vet mange sverger til Aeron, men personlig synes jeg etter å ha brukt begge over perioder på år i kontorlandskap at de utfører jobben ganske likt.

Fornøyd med stolen etter å ha brukt den en stund?

Har nå begynt å vurdere Herman Miller og så først på Embody, men Mirra 2 er jo en del rimeligere og ser noen reviews som mener den er vel så bra som Embody. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, DukeRichelieu said:

18 000 for en stol er dog en tøff investering. Usikker på om jeg er villig til å bla opp så mye. Noen som vet om noen billigere alternativer for å få tak i denne? Noen nevnte Sverige?

Samtidig kjedelig å punge ut 5-6K og få noe man er medium tilfreds med. 

13 400 her https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

Fullstending enig med bunnplassering av Markus, verste stolen jeg noen gang har eid.

Lenke til kommentar
Peuac skrev (17 minutter siden):

13 400 her https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=589538

Fullstending enig med bunnplassering av Markus, verste stolen jeg noen gang har eid.

Sverige, så da må man vel fortolle den og man nærmer seg norsk pris. Kjellmann har disse til 17 900, så da tror jeg at jeg betaler 1500 ekstra (om hoderegningen min er riktig) for den ekstra tryggheten det vil være å kjøpe derifra.

Peuac skrev (5 minutter siden):

Fant dette firmaet som har lokaler flere plasser i landet. Ingen pris oppgitt men de selger HM. Selger til bedrift men det er vel bare å ta kontakt for privat salg.

https://senabeikeland.no/produkt/kontor-produkter/stoler-kontor-produkter/kontorstoler-kontor-produkter/embody/

Takk! Mail sendt. :) 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, DukeRichelieu said:

Sverige, så da må man vel fortolle den og man nærmer seg norsk pris. Kjellmann har disse til 17 900, så da tror jeg at jeg betaler 1500 ekstra (om hoderegningen min er riktig) for den ekstra tryggheten det vil være å kjøpe derifra.

Jupp. Og ikke minst enda mere pes om man må reklamere noe.

Lenke til kommentar
Peuac skrev (3 minutter siden):

Jupp. Og ikke minst enda mere pes om man må reklamere noe.

Riktig. Snakket med de nå og sender ikke til Norge. Alternativet er om man får sendt den til svenskegrensen (mulig det var det noen andre tidligere i tråden mente) og hentet den der. Men man må jo strengt tatt fortolle/betale moms, så slik jeg ser det er det kanskje ikke verdt det gitt at endelig prisdifferanse ikke blir større.

Virker dessverre som man bare må bla opp om man skal ha en HM. :( 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...