Gå til innhold

Telenor fornyer TV-tilbudet: Utviklerne har jobbet på spreng for å kutte ned forspranget til konkurrentene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En forutsetning for at jeg skal vurdere noe slikt er at det ikke er noen faste forvalgte kanaler eller pakker, men at jeg selv kan fritt velge hva jeg vil ha kanaler eller strømmetjenester og betale deretter. Vil jeg ha bare én kanal, vil jeg betale for bare denne osv. I tillegg hadde vært attraktivt om jeg kunne plukke enkeltprogrammer hvis man finner noe interessant, men ikke vil abonnere på hele kanalen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

dette er sikkert gledelig nyhet for dere media-freaker, men hva med oss trauste typer som ikke liker for mye og hyppige forandringer?  :grin2:

 

blir vel bare ekstraarbeid, fordi både layout i te-we boks forandres og regner med alle (15) valgfrie kanaler man har satt sammen plutselig forsvinner? Og alle andre kanaler stokket om på.

 

Og dette poengsystemet man må shoppe kanaler for, er det noe feller her? dvs. hvis man ikke følger veldig nøye med så dumper det plutselig en faktura ned i postkassa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Poengsystem

 

Valgfriheten underbygges av at basistilbudet ikke øker i pris, men blir presentert som et poengsystem, der antallet obligatoriske kanaler kuttes fra 40 til 16.

 

I prisen ligger det 100 poeng og de fleste er det opp til brukeren å benytte. Nå kan brukerne også velge HBO eller Viaplay, og de kan bytte så ofte de vil.

 

Så spørs det om disse 100 poengene er tilstrekkelig for å dekke opp det man pr. i dag har tilgang til, dvs. Grunnpakken + 15 Valgfrie

 

Mistenker at Telenor selvsagt har statistikk på de meste vanlige konfigurasjonene av Valgfri-pakken, og at disse etter omleggingen kommer til å bli priset individuelt hver for seg (mht. poengforbruk) slik at man evt. overskrider 100 poeng for å sette sammen det man pr. i dag har som favoritter. Og dermed må man enten betale litt ekstra utenom, eller droppe en eller flere av de kanalene man foretrakk.

Endret av Mr.M
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dem har også kutta tvert ukesarkivet.. Greit nok at det er en TV-GUIDE der (som også var på forrige) som enn kan bla seg bakover. men, tungvint.

 

Burde  fortsatt vært en UKESARKIV meny der. Men, fjernet helt. Dem har med andre ord kuttet på tilbudet.

Syns også den var mer uoversiktlig enn det gamle. Alt er bare mikes blandet rotete.

 

Likte ikke det nye da alle episoder var bare blandet og rotete mikset i hverandre uansett serie.

Det gamle oppsettet var mer oversiktlig og større tekst og lettere å lese. og ikke så "bling" i farger som forstyrer.

 

Telenor burde absolutt endre på ny meny oppsett og sortere det bedre, legge til et ukesarkiv alla det gamle, og ikke ha så mye bling i farger som forstyrer (gjør det vanskeligere å lese)

 

Edit: kommer nok til å si opp ab etter kampanjeperioden, såfremt dem ikke endrer på det.

Endret av spetter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

dette er sikkert gledelig nyhet for dere media-freaker, men hva med oss trauste typer som ikke liker for mye og hyppige forandringer?  :grin2:

 

blir vel bare ekstraarbeid, fordi både layout i te-we boks forandres og regner med alle (15) valgfrie kanaler man har satt sammen plutselig forsvinner? Og alle andre kanaler stokket om på.

 

Og dette poengsystemet man må shoppe kanaler for, er det noe feller her? dvs. hvis man ikke følger veldig nøye med så dumper det plutselig en faktura ned i postkassa?

 

Dersom det er som Lyse, så vil du ikkje kunna velga fleire kanalar enn du har poeng til, så noen ekstrarekning er det ikkje snakk om. Dette står forsåvidt også greit forklart i artikkelen.

Lenke til kommentar

 

Poengsystem

 

Valgfriheten underbygges av at basistilbudet ikke øker i pris, men blir presentert som et poengsystem, der antallet obligatoriske kanaler kuttes fra 40 til 16.

 

I prisen ligger det 100 poeng og de fleste er det opp til brukeren å benytte. Nå kan brukerne også velge HBO eller Viaplay, og de kan bytte så ofte de vil.

 

Så spørs det om disse 100 poengene er tilstrekkelig for å dekke opp det man pr. i dag har tilgang til, dvs. Grunnpakken + 15 Valgfrie

 

Mistenker at Telenor selvsagt har statistikk på de meste vanlige konfigurasjonene av Valgfri-pakken, og at disse etter omleggingen kommer til å bli priset individuelt hver for seg (mht. poengforbruk) slik at man evt. overskrider 100 poeng for å sette sammen det man pr. i dag har som favoritter. Og dermed må man enten betale litt ekstra utenom, eller droppe en eller flere av de kanalene man foretrakk.

Dersom det er som Lyse/Altibox, så dekkar poengene cirka det som var i grunnpakken. Og så er det slik at ikkje alle kanalar kostar like mange poeng. HBO vil for eksempel kosta mange poeng. Fordelen her er jo at du kan bytta kanalar heilt fritt.

Lenke til kommentar

Dersom det er som Lyse/Altibox, så dekkar poengene cirka det som var i grunnpakken.

 

og hvis jeg fortsatt vil ha de samme 15 kanalene som jeg i dag har i valgfrie-pakken, må jeg altså ofre noe fra dagens grunnpakke kanaler? Det skal jeg (for min del) alltids greie uten for mye tårer, men ikke sikkert det er gode nyheter alle kundene.

 

btw, bare for å ga det klarlagt, en kunde der ute som evt. "insisterer på" å beholde både dagnes grunnpakke-kanaler + sine 15 valgfrie, må da betale litt utenom dagens kostnad?

Lenke til kommentar

 

Likte ikke det nye da alle episoder var bare blandet og rotete mikset i hverandre uansett serie.

Det gamle oppsettet var mer oversiktlig og større tekst og lettere å lese. og ikke så "bling" i farger som forstyrer.

 

enig. er jo umulig å finne ut av.

 

og søk-funksjonen er bare tragisk. Prøvde for eksempel å finne noen av forrige vinters skiskytter-renn som ble vist på NRK, men får bare 150 treff på Sportsrevyen. Til tross for korrekt stavet og tittel på sendingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er nok siste krampetrekning for CaTV leverandørene. Folk flest vil ha fri GB med en gitt hastighet og bruke apper på Apple/Android TV og iOS/Android. De rene ISP-ene vil få fordeler med at de IKKE er på bundlingsiden eller har lurvete CaTV teknologi i bånn og slipper å utvikle STB-er selv.

 

Eksempel: Selv den siste STB-en til Telenor (CD-Kabel) har så svak CPU og andre begrensninger at det såvidt går rundt. Og Android kan du bare glemme å kjøre på så underdimensjonert jern.

Lenke til kommentar

Det er flere ting som irriterer med det nye oppsettet. Først og fremst er det så fragmentert at det er galskap. Hvorfor skal noe ligge i "gått glipp av", mens noe ligger i ukesarkiv, mens andre ting igjen ligger under kanalen. Og under kanal-logo-knappen ligger et begredelig tynt utvalg av ting de sender. Noe kan man trykke "se på nytt" i EPG, mens andre serier er det blokkert.

Opptak starter 2-3 minutter FØR sending starter, selv om de ENKELT kunne fått opptak til å starte akkurat når sending starter.

Hva er greia med at spoling skal hoppe og lugge så sinnsykt? Å starte spoleprosess tar 5-10 sek, og spretter 30sek fram, henger litt, og skyter fart. Trykker man "play" igjen hopper den gjerne flere sekunder bakover igjen.

Bruker forresten den nyeste Twe2-boksen, og bortsett fra akseptabel størrelse er den møkk. Og hvorfor skal den bli så varm (bruke så mye strøm)? Hvor gammel er teknologien inni der?

Lenke til kommentar

Dette er nok siste krampetrekning for CaTV leverandørene. Folk flest vil ha fri GB med en gitt hastighet og bruke apper på Apple/Android TV og iOS/Android. De rene ISP-ene vil få fordeler med at de IKKE er på bundlingsiden eller har lurvete CaTV teknologi i bånn og slipper å utvikle STB-er selv.

 

Eksempel: Selv den siste STB-en til Telenor (CD-Kabel) har så svak CPU og andre begrensninger at det såvidt går rundt. Og Android kan du bare glemme å kjøre på så underdimensjonert jern.

 

Nja. Mange dekodere med samme chipset som den nye til Telenor som har Android. Forstått det slik at f.eks. Get har samme chipset i sin Android-boks.

Lenke til kommentar

Det er flere ting som irriterer med det nye oppsettet.

 

allerede fått installert den nye programvareplattformen, hvis jeg tolker det rett eller?

 

går det an å spørre hvor mye/mange poengenheter (av de 100) det noenlunde ligger på å "kjøpe" ekstra kanaler pr.stk. ?

 

Jeg er mer positivt innstilt til omleggingen i dag enn i går, når det har fått sunket inn litt.  :grin2:

 

Ny basispakke med 16 faste kanaler er greit, -det var mange av de øvrige 25-30 kanalene i gamle grunnpakken man knapt så på allikevel.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Jeg har fått nytt utseende, men ikke det nye kanalsystemet ennå.

Prøvde idag å søke etter Helt Perfekt. Det gikk ikke helt bra. For det første virker ikke talesøk, og ved å søke etter Helt Perfekt får jeg opp 1780 treff. Alt som inneholder noen av bokstavene tydeligvis. Søket tar i tillegg evigheter, for alle bokstavene er plassert på en linje, så det er over 40 trykk for å komme fra ene siden til andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...