Gå til innhold

Volvos første elbil er tre uker unna


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker?

 

De hadde vel ikke troa på elbiler. Så derfor Polestar, i tilfelle det sviktet, så skader det ikke varemerket Volvo.

Men de har nok innsett elbil er tingen.

  • Liker 1
Skrevet

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

  • Liker 5
Skrevet

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

 

Stasjonsvognsalget er nå så lavt at det ikke lønner segå lage en ren elstasjonsvogn. Folk vil rett og slett ikke ha det.

Skrevet

De vil ikke før de må. Så lenge de har drivstoff-biler under salg og produksjon.

 

Det er kundene som ikke vil før de må.  Hadde alle bilerne blitt behandlet på like vilkår ville ingen ha kjøpt batteribil. 

  • Liker 2
Skrevet

Nye Peugot E-208 og nye Opel Corsa er vel akkurat samme bilen.

 

VW sine nye elbiler og Skoda sine er vel og identiske.

 

Toyota GT86, Subaru BRZ og Scion F-RS er nøyaktig samme bilen.

 

Helt vanlig praksis..

  • Liker 2
Skrevet

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

Uffda... Er det så trist at ID.4 kommer til våren?

  • Liker 1
Skrevet

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

Mye pjatt her, har du vanskelig for å finne en bil som passer deg?

Polestar 2 er forresten bekreftet med 1500 kg hengervekt. Vil tro det kanskje kan overføres til XC40.

  • Liker 2
Skrevet

Det kan vel hende, men det er vel fare for at bilene derfra sendes til USA mens kinesiske biler sendes hit så lenge handelskrigen mellom USA og Kina pågår.

  • Liker 2
Skrevet

 

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

 

Stasjonsvognsalget er nå så lavt at det ikke lønner segå lage en ren elstasjonsvogn. Folk vil rett og slett ikke ha det.

Det KAN kanskje skyldes mangel på full-elektriske alternativer?

  • Liker 4
Skrevet

Det KAN kanskje skyldes mangel på full-elektriske alternativer?

Nei, egentlig ikke. Det er bare vi her oppe i steinrøysa som tradisjonelt har hatt lyst på varebil i personbilformat, men de siste årene har til og med nordmenn hoppet over på SUV-trenden.

 

Men det er lov å håpe. Folk kaster pengene sine etter Tesla for å kjøpe deres sedaner - et ganske spesielt syn sett nordmenns bilbehov de siste 30 årene. Kan godt hende varebilen får et comeback her til lands dersom det produseres elektriske stasjonsvogner.

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...