Gå til innhold

Fresco Motors løfter på sløret: Slik skal superbilen fra Trøndelag bli


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Du mener Nissan bølgen? Tesla kommer en halv bølgehøyde bak....

Er man blitt litt preget av retardasjon/retardert åt å bli må det da være greit å kjøpe seg litt subsidiert akslerasjon og slippe å betale når man er ferdig parkert.

Penisen har ingenting med Tesla å gjøre, det er en praktisk shopper/Konebil der kosmetikken og salvene kan lagres bak så matvarene forran ikke tar smak.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper de halvfabrikat av Tesla og setter på nye støtsfangere og lykter?

Alle biler etter 1980 er “photoshoppet” og er en trend. Ingen tekniske fremskritt er gjort siden 1955 (DS) om man ser bort fra gnukking på motor og gear som er blitt mer holdbart, dette i motsetning til dårlig kvalitet på det billige jern-blikket som brukes i dag.

 

Ingeniører fra støvsuger og kjøleskapfabrikker overtar jo snart hele EV safæren.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er man blitt litt preget av retardasjon/retardert åt å bli må det da være greit å kjøpe seg litt subsidiert akslerasjon og slippe å betale når man er blitt parkert.

Penisen har ingenting med Tesla å gjøre, det er en praktisk shopper/Konebil der kosmetikken og salvene kan lagers forran så matvarene bak ikke tar smak.

Ser du har rediger en gang allerede, tror du må redigere litt til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøper de halvfabrikat av Tesla og setter på nye støtsfangere og lykter?

 

 

Alle biler etter 1980 er “photoshoppet” det er en trend, og ingen tekniske fremskritt er gjort siden 1955 (DS) om man ser bort fra gnukking på motor og gear som er blitt mer holdbart i motsetning til den dårlig kvalitet på det billige jern-blikket som brukes i dag.

 

Heh. Var en tur i Danmark for litt siden. Tittet og såg om jeg kunne se noen elbiler for å se hva som var den danske trenden. Den  var fraværende, stort sett. Men dra meg langsomt inn om det ikke var en rødmalt tesla-djevel som stod henslengt for seg selv borte på en parkeringsplass. Var ett stykke bort, ikke så lett å se, måtte bort og se om det var danske skilter og ikke de sedvanlige norske....

 

Øøøø. Hmm, det var visst en Mazda, gett. Men fy faderen som Teslaen lignet på den Mazdaen på litt avstand.

 

Så jo, hva design angår, Hr. Sølvberg, så er jeg så hjertens enig. Intet nytt under solen hverken fra Tesla, Mazda eller en haug andre biler de siste X tiår. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det virker kanskje usannsynlig ambisiøst, men det er det som må til for å lykkes. Det er mange hindre man skal passere, men det er ingen grunn til at man ikke kan lykkes med dette i Norge. Lykke til!

I og med at importerte biler er hardt avgiftbelagt her i Norge vil det by på problemer med bilproduksjon her på berget siden det skal være likeverdige konkurransevilkår, så enten må staten fjerne engangsavgiften på importbiler eller avgiftsbelegge norskproduserte biler.

Her tror jeg mest på at svaret ligger, altså i forhold til norsk avgiftspolitikk.

At bilene er tenkt produsert i utlandet rimer således bra, en dag kommer avgiftene også til

elbilen og da ville en norskprodusert elbil slite

i hele markedet.

Så hjemmemarkedet er neppe prioritert her.

Den er ikke tenkt produsert her på berget.

 

Tror de tekniske utfordringene er mere oversiktlige, og at de er kapable til jobben,

menn norske regjeringers avgiftskåthet og "andre hensyn" kan bli en større byrde.

Det kommer tider (og regjeringer) etter disse, tror ikke norsk bilindustri kan regne med en hjelpende hånd slik bilindustri ser ut til å kunne få i andre land.

Man har ikke tradisjon for akkurat dette her.

Norsk bilindustri har vel blitt ofret både i sildeavtaler og annet om jeg ikke husker helt feil.

Hadde vært moro å ta feil, men sorry, er skeptisk.

Dette vil bare bli noe som kan "leve" utenfor Norges grenser, med administrasjon og styrerom i Trondheim. Kanskje noen ingeniører i beste

fall. Kanskje norske deler, men ingen ferdig bil.

Dette kan ikke være mere norsk enn høyst nødvendig. Tipper det er slik de tenker.

Ikke drøm alt for vått om norske arbeidsplasser.

Lenke til kommentar

KAN NOEN FOR POKKER SNART LAGE EN ORDENTLIG ELBIL SOM BARE ER EL-BIL MED KUN REKKEVIDDE OG HENGERFESTE UTEN GUDSJAMMERLIG DILLDALL TIL EN RIMELIG PENG MED FORMÅL Å BEGRENSE FOSSILFORBRUKEN??? ELLER ER DISSE EL-FJOLSA SÅ FULLSTENDIG PÅ BÆRTUR AT DE KUN HIGER ETTER STADIG STØRRE PENISFORLENGERE??? Miljø up my ass!

 

Kall det jantelov, kall det kult (kremt, er forsåvidt med på den siste), men å påstå at dette er nyttig for den krisen enkelte mener vi står ovenfor er "bare tøys og prat" for å sitere Mikkel Rev., Jeg kommer iallefall ikke til å skaffe meg noe elkjøretøy fortere pga denne forlengeren. Da er det mer korrekt å fortsette som fossilist enda noen år.

Sånn som feks Tesla model 3?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Heh. Var en tur i Danmark for litt siden. Tittet og såg om jeg kunne se noen elbiler for å se hva som var den danske trenden. Den var fraværende, stort sett. Men dra meg langsomt inn om det ikke var en rødmalt tesla-djevel som stod henslengt for seg selv borte på en parkeringsplass. Var ett stykke bort, ikke så lett å se, måtte bort og se om det var danske skilter og ikke de sedvanlige norske....

 

Øøøø. Hmm, det var visst en Mazda, gett. Men fy faderen som Teslaen lignet på den Mazdaen på litt avstand.

 

Så jo, hva design angår, Hr. Sølvberg, så er jeg så hjertens enig. Intet nytt under solen hverken fra Tesla, Mazda eller en haug andre biler de siste X tiår.

Nei man må til noe sånn super-purpose-built for entusiastene, skal man finne noe som faktisk er nytt design. Ikke engang Porsche, Ferrari eller Lamborghini er purpose-built nok. De har knapt fornyet seg siden 911, F40 og Countach. Man må nesten til Bugatti Veyron, Gumpert Apollo, eller noe sånt i den gata for å finne noe nesten-nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heh. Var en tur i Danmark for litt siden. Tittet og såg om jeg kunne se noen elbiler for å se hva som var den danske trenden. Den  var fraværende, stort sett. Men dra meg langsomt inn om det ikke var en rødmalt tesla-djevel som stod henslengt for seg selv borte på en parkeringsplass. Var ett stykke bort, ikke så lett å se, måtte bort og se om det var danske skilter og ikke de sedvanlige norske....

 

Øøøø. Hmm, det var visst en Mazda, gett. Men fy faderen som Teslaen lignet på den Mazdaen på litt avstand.

 

Så jo, hva design angår, Hr. Sølvberg, så er jeg så hjertens enig. Intet nytt under solen hverken fra Tesla, Mazda eller en haug andre biler de siste X tiår. 

Jeg har blitt lurt av Mazda 6 sedan jeg også. :) Veldig fin den der.

 

Apropos Mazda hadde det vært gøy med en liten elektrisk MX-5 RF til daglig matpakkekjøring. Nøkterne spesifikasjoner, liten og energigjerrig, men pen av utseende. Håper det dukker opp noe sånt en vakker dag.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

KAN NOEN FOR POKKER SNART LAGE EN ORDENTLIG ELBIL SOM BARE ER EL-BIL MED KUN REKKEVIDDE OG HENGERFESTE UTEN GUDSJAMMERLIG DILLDALL TIL EN RIMELIG PENG MED FORMÅL Å BEGRENSE FOSSILFORBRUKEN??? ELLER ER DISSE EL-FJOLSA SÅ FULLSTENDIG PÅ BÆRTUR AT DE KUN HIGER ETTER STADIG STØRRE PENISFORLENGERE??? Miljø up my ass!

 

Kall det jantelov, kall det kult (kremt, er forsåvidt med på den siste), men å påstå at dette er nyttig for den krisen enkelte mener vi står ovenfor er "bare tøys og prat" for å sitere Mikkel Rev., Jeg kommer iallefall ikke til å skaffe meg noe elkjøretøy fortere pga denne forlengeren. Da er det mer korrekt å fortsette som fossilist enda noen år.

 

Ja, paradoksalt at det er vanlige biler med mere nyttige kapasiteter som plass og hengerfeste og

god bakkeklaring vi helst skulle snudd oss etter.

Slikt som vi på landet har mest bruk for.

Jeg trenger ikke " dressbil".

Jeg snur meg ikke etter Tesla og andre sportsmatpakkebiler lengre.

Vi vet nå at slikt kan bygges.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har blitt lurt av Mazda 6 sedan jeg også. :) Veldig fin den der.

 

Apropos Mazda hadde det vært gøy med en liten elektrisk MX-5 RF til daglig matpakkekjøring. Nøkterne spesifikasjoner, liten og energigjerrig, men pen av utseende. Håper det dukker opp noe sånt en vakker dag.

Jeg skulle akkurat til å si at noen burde lage en elektrisk lotus, før jeg bet meg i tunga.

Jo, noen burde lage en bra elektrisk lotus.

Ikke ødelegge den med å bygge den om til golf-cart med elise utseende :)

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Janteloven sitter ganske i ryggmargsrefleksen på det norske folk. Det virker "noe" ambisiøst men jeg vil heller ønske de lykke til og ikke si så mye mer før jeg ser hvordan dette utvikler seg. Handling (og regnskap, milepæler osv) sier mer enn 1000 ord.

 

Vi trenger ikke noe innovasjon og suksess i Norge så lenge vi har olje og gass og oljefondet /s

Lenke til kommentar

Lotus Elise er fin den, også i elektrisk utgave, men jeg liker MX-5 bedre. Bare at bensin er totalt utelukket for min neste bil og jeg har aldri kjøpt samme bilmerke to ganger og har aldri eid en Mazda. Elise er jo også ganske gammel nå.

Elise er kanskje gammel, men MX5 er veteranbil. Sånn, helt alvorlig og ikke på tull. 30 år, 1989. Mazda MX5.

 

Time to feel old?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos Mazda hadde det vært gøy med en liten elektrisk MX-5 RF til daglig matpakkekjøring. Nøkterne spesifikasjoner, liten og energigjerrig, men pen av utseende. Håper det dukker opp noe sånt en vakker dag.

 

Om de bare kan lage den litt større slik at lange folk også kan kjøre den, vil jeg også ha en!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...