Jump to content

BippeStankelbein

Medlemmer
  • Content Count

    1739
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

BippeStankelbein last won the day on January 17

BippeStankelbein had the most liked content!

Community Reputation

1458 :)

Recent Profile Visitors

5599 profile views
  1. Faktisk.no er jo...... vel...... de utgir seg selv for å være holder av den objektive sannhet, og folk bruker dem som om de var nettopp det. Sannheten er selvsagt det, at faktisk.no er bare enda en stemme, i et hav av stemmer på internett, og de er akkurat like subjektive som alle andre.
  2. Spiller ingen rolle om du krasjer med bil eller sykkel i høy hastighet, dau er du likevel. Og om poenget ikke var å kjøre fort? Da var vel alt dette skrytet om ytelse bare overflødig?
  3. Pussig nok er det desidert dyreste kjøretøyet å holde i parken min, elbilen. Og ufra hva jeg hører om dekkforbruk hos kamerater med Tesla, så er det ingen grunn til å tro at det er billigere. Første sommeren med Tesla, for kompisen min, så hadde han høyere dekkostnad enn jeg hadde dieselkostnad. pr km! I hans forsvar, så skal det sies at dekk i Tesladimensjon har gått ned noe i pris i dag, men likevel!
  4. Poenget, ihvertfall for meg, er hvor mye nytte/morro kan jeg få for den mengde penger jeg er villig til å bruke for kjøretøy. Og svaret er at for prisen av 1 Tesla, så kan jeg ha *1 motorsykkel som gjør 0-100 på 2,35 sekund. *1 elbil med 16 mils rekkevidde som får meg gratis igjennom bomringen. *1 kassebil med tilhengerkrok og plenty lastekapasitet. *1 halvtrimma passat 1.8t (t3/t4 hybridturbo, 450 hk), bare for å lytte til litt turbolyder av og til. *1 smykke av en veteranbil med rekke6 motor og forgasser. Gearstang på rattet, og sofaseter Såvidt jeg kan se, så slår jeg Tesla i alt, og fortsatt koster det meg mindre enn en Tesla.
  5. Dette er subjektive meninger, ja het korrekt. Det har jeg skjønt for lenge siden, og jeg respekterer andres subjektive meninger. Poenget er å prøve å illustrere nettopp det, for det er nemlig ikke alle som: 1* Er ydmyk for at deres egen meninger subjektiv. og 2* Respekterer andres subjektive meninger.
  6. Jeg latterliggjør ingen, enten de tror på Musk eller Mohammed. Jeg sier at jeg ikke klarer å forstå hvordan oppegående mennesker kan tro slikt. Det skrev jeg, men det leste ikke du, så da er vi to som ikke vil/evner å forstå hverandre. Greit å slippe å sitte alene i båten.
  7. Akkurat som Tesla da, den får deg fra A til B, men det går ikke fort og det er ikke gøy.
  8. Det blir likevel en unnlatelsessynd, når man nevner nummer 10 i rekken, men glemmer alle forran som var tidligere ute og/eller gjorde mer.
  9. Det blir som om jeg utpeker meg selv som pioner i elektrisitetslæren da, fordi pioner ikke er en såååå eksklusiv klubb. Georg Simon Ohm, han unnlater vi bare å nevne.....
  10. Nå var det han som begynte med å si at jeg misforstår med vilje, og det gjør jeg så absolutt ikke. Jeg legger til alt jeg har av godvilje, og likevel kommer jeg ingen vei med å forstå hvorfor Tesla nevnes som pioner, og ikke Nissan.
  11. Jeg misforstår ikke med vilje, jeg kan ikke med min beste velvilje forstå hvorfor Tesla skal være døråpneren for massene, noe mer enn hva Nissan er det. Nissaen Leaf kom først, og til en pris som er mye mer "for massene". Misforstå meg rett, jeg respekterer din subjektive mening, akkurat like mye som jeg respekterer troen på Jesus, Mohammed og Steve Jobs. Jeg kan bare ikke med min beste velvilje forstå at oppegående mennesker kan mene slikt.
  12. Sa ikke du selv at de var pionerer? Du beveger deg farlig nær å gjøre nettopp det, synes jeg. Det eneste Tesla har gjort for elbilen, er å vidreutvikle den. Men det er jo det alle andre produsenter også gjør, kontinuerlig... Så da er Tesla akkurat like mye/lite pioner om hvem som helst andre.
  13. Det er bare det at Tesla er ikke pionerer. Tesla er for bil, hva Apple er for smarttelefon. De tok en ide fra andre, lagde sitt eget produkt, hypet det opp til helt usaklige høyder, og fikk solgt inn en illusjon om at de var først, og tar seg friheter deretter. Smakløst og historieløst.
×
×
  • Create New...