Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy A80


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor andel mener at en skjerm må dekke hele fronten versus de som ser fordel med å gi plass til kamera og sensorer øverst?

 

Dette er ofte en het diskusjon her inne.

 

Hvor stor andel trenger telefoner med skjermstørrelse som får note-serien til å virke hverdagslig og gjennomsnittlig? Virker som at industrien drar oss i en retning ingen har bedt om. Jeg har s9+ og ser ingen problem med at kamera og sensorer hviler i et felt øverst, heller det enn en busslomme eller hull i skjermen, men telefonen er for stor for mine hender. Kjøpte den kun for at S9 ikke nådde helt opp med kamera og batteri, s9+ var det lille ekstra som gjorde at jeg valgte den, til tross for at størrelsen er noe voldsom.

 

Når det er sagt så ser heldekkende skjermer unektelig bra ut, så det er en utvikling jeg tror de fleste kan leve med, og kanskje kommer 5" panel tilbake med heldekkende skjerm, slik at dem med mindre hender får en kompakt telefon som ser bra ut.

Lenke til kommentar

[...] kanskje kommer 5" panel tilbake med heldekkende skjerm, slik at dem med mindre hender får en kompakt telefon som ser bra ut.

Savner flere topp spekket telefoner med maks 5" skjerm. Har holdt meg til

Sony sine compact modeller så langt.

Liker å ha mobilen i jeanslomma både når jeg sitter og går. Samt ha godt etthåndsgrep på den ved skriving og surfing.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Hvem er denne tlf for da? , leser ingenting som får meg til å skifte ut lg V30 i hvertfall.

 

Har samme telefonen, og eneste telefonene jeg kunne byttet den i per i dag, er LG V40 eller LG V50 ThinQ5G. Stortsett veldig fornøyd med LG sin app, selv om jeg helst hadde tatt stock android.

 

Nå er jeg muligens litt farget av at jeg rett og slett hater skallet til Samsung, og ihvertfall den medfølgende kontaktappen, og jeg foretrekker å bruke den som følger med fremfor å bytte i en tredjepartsapp. Får være nok med å gi tilgang til produsenten. Er heller ikke spesielt glad i å gi en app tilgang til andre apper for å løse problemer som jeg egentlig ikke har.

Lenke til kommentar

Hvem er denne tlf for da? , leser ingenting som får meg til å skifte ut lg V30 i hvertfall.

 

Etter å ha tenkt meg om en stund vil jeg si at denne telefonen er for Samsung. De gjør et designvalg som kan være risikabelt når de innfører den nye løsningen med frontkamera siden det er usikkert på hvor mye som skal til før at den blir ødelagt så det er ikke noe som er egnet til å teste i toppmodellene. Nå har de muligheten til å få kunder til å betateste løsningen for å se om det er en god idé.

 

Resultatet slik jeg ser det er en middels telefon til en høy pris. Personlig bruker jeg sjeldent frontkamera og kunne derfor ha hatt en slik løsning uten å være redd for slitasje, men samtidig er jeg ikke så nøye på at det skal være heldekkende skjerm ay jeg ikke kan velge andre merker.

Lenke til kommentar

Syns det er greit med litt ramme rundt skjermen jeg. Dagens telefoner, inkludert S9, er jo nesten umulig å gi telefonen til en annen person uten å komme nær skjermen og hoppe til et annet bilde/video/nettside enn den man skal vise.

 

Har S9+ og aldri opplevd det er ett problem å gi mobilen til noen andre uten å hoppe til ett annet bilde etc.

Med mindre man swiper eller dobbelttrykker på skjermen mens man tar imot mobilen skal ikke det gå an heller.

Lenke til kommentar

Største fordelen og noe som burde vært satt opp som nr.1 er den manglende Bixby-knappen. Møkkaknapp som plager, og Samsung sperrer for bruk som Google Assistent-knapp

 

Jepp.. Men nå er knappen latterlig enkel å deaktivere eller programmere til noe annet da så ikke særlig problem. Min er deaktivert helt sammen med Bixby appen. Hater alle slike jalla taleassistenter som lagrer alt du sier uansett hvem det kommer fra.

Lenke til kommentar

 

Hvem er denne tlf for da? , leser ingenting som får meg til å skifte ut lg V30 i hvertfall.

 

Har samme telefonen, og eneste telefonene jeg kunne byttet den i per i dag, er LG V40 eller LG V50 ThinQ5G. Stortsett veldig fornøyd med LG sin app, selv om jeg helst hadde tatt stock android.

 

Nå er jeg muligens litt farget av at jeg rett og slett hater skallet til Samsung, og ihvertfall den medfølgende kontaktappen, og jeg foretrekker å bruke den som følger med fremfor å bytte i en tredjepartsapp. Får være nok med å gi tilgang til produsenten. Er heller ikke spesielt glad i å gi en app tilgang til andre apper for å løse problemer som jeg egentlig ikke har.

Nå har jo Samsung en ny og bedre skin som er i mange tilfeller bedre enn selv stock android. Og komikken i kommentaren din her er at LG sin skin er igrunn bare en kopi av Samsung sin med noen få egne trekk på ting. Har hatt både LG og Samsung og de er veldig lett å skifte mellom siden de har veldig like skins

Lenke til kommentar

Nå har jo Samsung en ny og bedre skin som er i mange tilfeller bedre enn selv stock android. Og komikken i kommentaren din her er at LG sin skin er igrunn bare en kopi av Samsung sin med noen få egne trekk på ting. Har hatt både LG og Samsung og de er veldig lett å skifte mellom siden de har veldig like skins

 

Er vel en smakssak hva man foretrekker, men kontaktappen er/har vært forferdelig på Samsung, og jeg grøsser hver gang jeg går inn i den. Må sies at jeg ikke har testet dette på noen måneder, så om den er radikalt endret, så skal jeg sjekke det. Men både utseende og funksjon er grufull på det jeg har testet.

Lenke til kommentar

Er vel en smakssak hva man foretrekker, men kontaktappen er/har vært forferdelig på Samsung, og jeg grøsser hver gang jeg går inn i den. Må sies at jeg ikke har testet dette på noen måneder, så om den er radikalt endret, så skal jeg sjekke det. Men både utseende og funksjon er grufull på det jeg har testet.

Kontakt appen til Samsung har jo vært bra lenge den. Foretrekker den forran Google sin

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...