Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

"Bassblafring" ble bedre hos meg, som spiller i en stue for vanlig familiebruk, med transmisjonslinjehøyttalere. Er absolutt verdt å prøve ut. Problemet er vel bare at mange som har prøvd med TL har fått middels gode resultat. Etter en del leting fant jeg noen modeller som er veldig mye enklere å plassere. Ikke kilne i forhold til bakvegg, sidene må man passe på uansett. 

image.png.83ef3bf35ddbfb1e89a26d4ded3c0958.png

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
technicality skrev (37 minutter siden):

Jeg vet ikke hva det betyr. 

La oss gå ut ifra at, nei det har den ikke... Noen måte å få integrert trådløse høyttalere med en ikke pre out forsterker på noen måte? 

Pre out er utsignalet til feks aktive høytalere med effekt eller effekt forsterker.

Om du derimot har bluetooth i forsterkeren din så behøver du ikke tenke på pre out...

Aktive høytalere, vel jeg har nevnt Audio Pro T20, andre har hatt gode erfaringer med Argon på Hifiklubben...

Dette er rimeligere høytalere, om du går opp litt i pris, så har du bla Dali og Kef, og Dynaudio...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, technicality said:

Noen anbefalinger av trådløse høyttalere, har en forsterker så om mulig hadde det vært greit med noe som kan inkluderes med eksisterende 

 

til stue

Jeg hadde Dynaudios Xeo-serie som til og med dragen godkjente. Vel verdt en titt, og siden de har kommet i nye utgaver (fra ca 13 000 om jeg husker rett) så kan du få de eldre seriene til 3-4000 og opp. Mine gikk for rett under 4000. 

Med dem kobler du en liten sender til forsterker, enten analogt eller digitalt og sender ordner transport til høyttalerne innenfor 15m ca. Lyden er tøff og allsidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snart tid for å rydde i kabelsalaten som går på kryss og tvers mellom kontakter og skjøter bak anlegget, og kjøpe meg en Supra 8 utgangs Strømpadde med overspenningsvern og strømrens for tv og spillere, to skjermede uten rens for effekt og Yamaha Avr.

Vil få litt mer orden og litt muligens litt tryggere og ryddigere koblinger, om det blir bedre lyd med skjerming av el så blir det en bonus...

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (11 minutter siden):

Er snart tid for å rydde i kabelsalaten som går på kryss og tvers mellom kontakter og skjøter bak anlegget, og kjøpe meg en Supra 8 utgangs Strømpadde med overspenningsvern og strømrens for tv og spillere.

Jeg gjorde noe av det samme da jeg monterte inn alt i tv-benken min. Jeg brukte disse kabelsamlerne fra Clas til å feste kveilene med kabler på baksiden av tv-benken. Får tv-benken nærmere veggen og slipper kabelspagettien når jeg må dra ut møbelet fra veggen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (10 minutter siden):

Kanskje vurdere UPS for alt utstyret? Jeg bruker slike: https://www.komplett.no/product/925462/datautstyr/pc-tilbehoer/ups-overspenningsvern/ups-og-ups-batteri/bluewalker-powerwalker-ups-vfi-2000-tg
Disse gjør en BEDRE jobb enn et ymse filter.. Hadde lyn-nedslag i huset og alt utstyr som hang på en sånn overlevde skadefritt!
 

Hva er det? Aggregat/Spenningsvern?

Supra tåler vel ikke direkte lynnedslag i huset, men tror den tåler lokale nedslag i området, overspenning etc...  Spenningsvern/surge Skal fungere 3 veier.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Er nok kun backup av nettspenning.. Benytter batterier for å 'lage' spenning / strøm sånn at utstyret som sådan drives av denne boksen.
Tror forsikringsselskapet mitt elsker disse, reddet de fra en saftig erstatning. 🙂 
Har 4 sånne her i huset, drifter kino-anlegget samt datanett, alarm, overvåking og adgangs-anlegg. 

 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (På 21.1.2022 den 10.28):

Jeg har vitrineskap på den ene siden og en bokhylle på andre siden av tv-benken. Frontøyttalerne står på hver sin side av disse. Jeg tror det var @Gouldfan som foreslo for en god siden å flytte bort vitrineskapet og bokhyllen slik at fronthøyttalerne kan stå nærmere tv-benken.

Medgjørlig eller ingen medlåntaker som har noe å si i stua di? 😛

Jeg lo litt inni meg. Jeg har knapt nok fått lov å ta inn noen "små" designhøyttalere i stua, hadde ikke fått noe særlig pent blikk om jeg hadde foreslått å flytte møblement for å bedre lydbildet 😅

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 timer siden):

Medgjørlig eller ingen medlåntaker som har noe å si i stua di? 😛

Jeg lo litt inni meg. Jeg har knapt nok fått lov å ta inn noen "små" designhøyttalere i stua, hadde ikke fått noe særlig pent blikk om jeg hadde foreslått å flytte møblement for å bedre lydbildet 😅

Godt det finnes hodetelefoner....

Hadde en dame på besøk som spurte hvorfor i all verden jeg hadde så mange teite høytalere.

Ble med den daten....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Medgjørlig eller ingen medlåntaker som har noe å si i stua di? 😛

Jeg lo litt inni meg. Jeg har knapt nok fått lov å ta inn noen "små" designhøyttalere i stua, hadde ikke fått noe særlig pent blikk om jeg hadde foreslått å flytte møblement for å bedre lydbildet

Jeg er min egen fiende når det gjelder waf.  😅

Jeg har vel lenge hatt interesse for lyd og bilde men det var vel først for 7-8 år siden jeg begynte å "slå meg opp" med skikkelig tv og lydanlegg. Den forrige samboeren var gamer så da jeg bodde med henne hadde vi både Playstation 3, Playstation 4 og Playstation 4 Pro i hus. Hun synes det var veldig greit å ha stor tv med UHD og bra anlegg. 

Jeg lot henne få med seg mye av møblene da hun flyttet ut og mye av grunnen til dette var for å kunne kjøre en mer ensartet stil hva gjelder interiør og det er noe jeg har kjørt hardt på. et hjem er mer enn bare lyd og bilde, og når jeg sier dette føler jeg meg litt gammel. Så til syvende og siste så blir det et kompromis med meg selv mellom en ensartet stil innenfor interiør og ha best mulig lyd som passer inn i pakka. Jeg kunne fått ganske fete gulvstående høyttalere i front for prisen jeg betalte for de små fronthøyttalerne jeg har nå.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 time siden):

Jeg er min egen fiende når det gjelder waf.  😅

Jeg har vel lenge hatt interesse for lyd og bilde men det var vel først for 7-8 år siden jeg begynte å "slå meg opp" med skikkelig tv og lydanlegg. Den forrige samboeren var gamer så da jeg bodde med henne hadde vi både Playstation 3, Playstation 4 og Playstation 4 Pro i hus. Hun synes det var veldig greit å ha stor tv med UHD og bra anlegg. 

Jeg lot henne få med seg mye av møblene da hun flyttet ut og mye av grunnen til dette var for å kunne kjøre en mer ensartet stil hva gjelder interiør og det er noe jeg har kjørt hardt på. et hjem er mer enn bare lyd og bilde, og når jeg sier dette føler jeg meg litt gammel. Så til syvende og siste så blir det et kompromis med meg selv mellom en ensartet stil innenfor interiør og ha best mulig lyd som passer inn i pakka. Jeg kunne fått ganske fete gulvstående høyttalere i front for prisen jeg betalte for de små fronthøyttalerne jeg har nå.

Jeg synes de BW er nydelige, og vil du ha mer dyp- bass fungerer det vel med en subwoofer?

Kommer an på musikken også det.

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (8 timer siden):

Jeg synes de BW er nydelige, og vil du ha mer dyp- bass fungerer det vel med en subwoofer?

Kommer an på musikken også det.

Jeg digger også farven på de høyttalerne. Jeg har en B&W ASW 675 subwoofer så jeg har muligheter for nok bass. Så var det disse naboene da....

Jeg har en B&W CM center senterhøyttaler og leker litt med tanken på å bytte den ut med en B&W HTM72 S2. Jeg leker litt med tanken på å bytte ut subwooferen i stuen med en B&W DB4S men den sitter litt langt inne. Galskapen pengebruken bør stoppe snart.

Jeg har en B&W ASW 608 på hjemmekontoret sammen med B&W CM5 og NAD 3080 (jeg var v1 med USB-inngang, noe som gjør at den fungerer som en DAC for datamaskinen). Jeg synes lyden fra 608'en kan være litt mer "spretten" / responsiv men det kan godt skyldes bedre plassering enn jeg har på sub'en i stuen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...