Gå til innhold

Nye Peugeot e-208: 50 kWh batteri for under 250 000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette kan bli en bil til en god pris med en forholdsvis anstendig rekkevidde. Det blir interessant å sammenligne den med de nærmeste konkurrentene i ca. samme prisklasse for å se hvor mye man får for pengene.

 

Dvs. at den ikke sammenlignes med Model 3, men med for eksempel Leaf.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En bybil altså, dessverre.

 

Både Polo og 208 er vel vokst ut av 'bybil'-klassen. Tenk heller på Golf med litt trangere baksete og litt mindre bagasjeplass. Ikke akkurat familiebil (men det er ikke Golf'en heller etter min mening) men fullt kapable til god komfort også på lengre turer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Denne er vel mer på størrelse med Polo. Altså noe mindre enn Golf.

En bybil altså, dessverre.

Så lenge man får takgrind på den til ski (i pose, ikke boks) kunne jeg fint hatt dette som eneste bil. Folk har forskjellige behov. Jeg frakter lite gjødselsekker og høyballer, så trenger bare en "bybil"!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til 250 000 tror jeg denne vil bli en storselger. Den konkurrerer veldig bra på rekkevidde vs pris, så da gjenstår det bare å finne ut om den er bra ellers også. Foreløpig ser det jo lovende ut.

 

Ikke uenig, men med SUV-syken som herjer for tiden så vil jeg tro at e-2008 som kommer en måned senere blir minst like populær her til lands hvis det ikke blir for stor prisforskjell. Den er bygget på samme plattform og er vel nesten identisk teknisk bortsett fra SUV-utseende og markhøyde.

Lenke til kommentar

Den har i tillegg et fornuftig energiforbruk. Selv om det burde ha vert lavere. 100wh PR km burde vert mulig.

Ja, 147 Wh/km er ganske effektivt. Det er ganske bra til å være så høy og romslig som den er. Jeg tror ikke alle ønsker seg en bil som er like lav som model 3.

 

Ikke uenig, men med SUV-syken som herjer for tiden så vil jeg tro at e-2008 som kommer en måned senere blir minst like populær her til lands hvis det ikke blir for stor prisforskjell. Den er bygget på samme plattform og er vel nesten identisk teknisk bortsett fra SUV-utseende og markhøyde.

Hvis den aggresive prisingen av e-208 er en indikasjon på prisingen på e-2008 så tror jeg den også blir en storselger. Men alle har ikke behov for eller lyst på SUV eller stasjonsvogn. Men litt for en hver smak er jo veldig bra.

 

Missi: 100kW og varmepumpe er oppgitt her. Aktiv temperaturstyring av batteriet har jeg ikke funnet kilde på, og heller ikke lett så mye. Edit: her.

  • The battery is linked to the passenger compartment cooling system, fluid-cooled temperature control enables fast recharging, optimised range and increased life-span
  • 340 km (211 miles) range in WLTP and 450 km (280 miles) in NEDC
  • 11 kW 3-phase on-board charger
  • 100 kW fast charging via CCS allows to charge the battery from 0 to 80 % in 30 minutes
Her står det 11 kW via 3-fase, mens artikkelen på TU.no skriver 6,6kW, så det kan være at spesifikasjoner er endret eller feilsitert. Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...