Gå til innhold

Renault lanserer ny Zoe


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dem klarer å prise denne agressivt, typ rundt 250 000 klassen, tror jeg dette kan bli spennende! Pokker, om den koster det kan det være at jeg om et år eller to kanskje kjøper en slik en. Rekkevidde og pris står høyt i kurs hos meg, er jo mest opptatt av å komme meg fra A til B enn at jeg skal sitte som en konge. Har en 1. gen Leaf nå som realistisk går rundt +- 10-11 mil, så ville vært en solid oppgradering.

 

Når dem nå benytter seg av CSS plugg, vil det si at vi i fremtiden også kan benytte oss av Teslas ladenettverk iom. at dem oppgraderer til CSS plugger, eller hvordan var dette igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Renault gir Zoe en massiv oppgradering

Endelig hurtiglading og større batteri.

...

Nye Zoe får imidlertid et mindre batteri, på 52 kilowattimer (54 kilowattimer brutto).

...

Batteriet er for øvrig likt i størrelse som dagens 41 kilowattimer batteri. Batteriet kalles Z.E. 50.

Litt forvirrende skrevet, men mindre enn Leaf, større kapasitet enn i dag og likt i størrelse som dagens?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om dem klarer å prise denne agressivt, typ rundt 250 000 klassen, tror jeg dette kan bli spennende! Pokker, om den koster det kan det være at jeg om et år eller to kanskje kjøper en slik en. Rekkevidde og pris står høyt i kurs hos meg, er jo mest opptatt av å komme meg fra A til B enn at jeg skal sitte som en konge. Har en 1. gen Leaf nå som realistisk går rundt +- 10-11 mil, så ville vært en solid oppgradering.

 

Når dem nå benytter seg av CSS plugg, vil det si at vi i fremtiden også kan benytte oss av Teslas ladenettverk iom. at dem oppgraderer til CSS plugger, eller hvordan var dette igjen?

Prisene i UK er oppgitt til 22.000 £ før statlige incentiver.

Sklir vel litt under 200 000 kr her hjemme da?

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tolker disse ordene annerledes:

 

filholderassistent, automatisk oppbremsing

Fantastisk!

 

Ennå en bil uten mulighet for hengerfeste. Har ikke bruk for alskens teknologi ala parkeringssensor på landet. Vi trenger hengerfeste for å frakte kano / noen fjøler / sykkel til hytta. Skulle gjerne kjøpt denne, men nei.

Hvor mange biler i denne størrelsen har egentlig mulighet for hengerfeste?

Lenke til kommentar

Savner informasjon om aktiv temperaturkontroll av batteripakke. Som tidligere eier av Opel Ampera-e synes dette viktig, spesielt ettersom fabrikantenes software for kontroll av tilført effekt oppleves som i overkant konservativ. Resultatet er typisk at bilen ofte har "hurtiglading" kun på papiret, og "semihurtiglading" i virkelligheten.

 

For noen år siden var chiptuning av fossilbiler populært. Jeg tenker at "tuning" av styringsparametere for hurtiglading av elbiler kunne blitt like populært, men at samfunnsnytten i dette tilfellet hadde vært langt høyere enn gammeldags chiptuning. I beste fall ville slik økning av tillatt ladeeffekt redusere ladekø, og slik sett være vinn-vinn.

Lenke til kommentar

Savner informasjon om aktiv temperaturkontroll av batteripakke. Som tidligere eier av Opel Ampera-e synes dette viktig, spesielt ettersom fabrikantenes software for kontroll av tilført effekt oppleves som i overkant konservativ. Resultatet er typisk at bilen ofte har "hurtiglading" kun på papiret, og "semihurtiglading" i virkelligheten.

 

For noen år siden var chiptuning av fossilbiler populært. Jeg tenker at "tuning" av styringsparametere for hurtiglading av elbiler kunne blitt like populært, men at samfunnsnytten i dette tilfellet hadde vært langt høyere enn gammeldags chiptuning. I beste fall ville slik økning av tillatt ladeeffekt redusere ladekø, og slik sett være vinn-vinn.

Står i denne artikkelen at der er aktiv luftkjøling via en luft til luft-varmepumpe som også er aktiv under hurtiglading:

https://elbil.no/elbiler-som-kommer/renault-zoe-52-kwh/

Lenke til kommentar

 

Eneste negative med denne er at den er Fransk :p

Er ikke dette noe man sa på 90 og 00 tallet? ^^ 

De argumentene omhandlet som regel merkelige løsninger som gjorde "hjemmemekk" på dem vanskelig, men det ser man jo omtrent overalt nå?

Nei, det var noe man sa på 60 og 70 tallet. På 90 tallet var franske biler lettmekkede, driftssikre, og aller best i klassen mtp rust. "Merkelige" løsninger har de aldri hatt, det er en myte. Kreves mer spesialverktøy til hvilken som helst tysk eller japansk bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...