Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Private bilder hacket - Trusler på email


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei igjen. 

 

Lenge siden sist, har vært i kontakt med Microsoft angående logger. De hadde ikke noen innloggings logger eldre enn 30 dager. Har etterspurt innloggingsdata fra Apple, det skulle ta ei uke før jeg fikk noe svar..

Har ikke hørt noe fra han siden sist jeg postet her.. trodde han hadde gitt opp.

 

Men i kveld fikk kona mail igjen.

 

************

Subj: Sharing list

Date: Today 21:05

 

Hi again,

 

One last e-mail.

Since you have been opening all my e-mail and still wont give me a reply (yes, I have notifications for when you open them), I have decided to take a look at your facebook friends list.

Starting tomorrow night, the first ones to recieve your pictures, selected ramdomly is:

"Nevner tre facebook venner av kona"

The following night I will select 3 more random people from your list and so on... 

Hopefully this will give you some incentive to give me a reply so that maybe we can make a deal :-)

 

-Simon

*******************

 

Når vi fikk første mail, så fjernet kona tilgang til vennelista si. Så denne må han ha hentet tidligere.. 

Noen gode råd for hva/hvordan vi går frem her? 



Anonymous poster hash: 6a311...362
Lenke til kommentar

Første som slår meg er å så raskt som mulig informere facebook om trusselen og de spesifikke målene (vennene som er nevnt) slik at de er klar over at det vil skje en kriminell handling her. De har kanskje prosedyrer for å snappe opp slikt.

De er iallefall ansvarlige for hva som skjer av ulovligheter på sin tjeneste når de er gjort oppmerksom.

 

Mange har avslått funksjonen som tillater andre utenfor venners venner å sende dem meldinger, hos andre vil det ikke havne i standard inboksen, men "others" og det kan gå litt tid før de legger merke til en melding fra utenforstående. Innen den tid har kanskje fb fjernet meldingen om dere gjør dem obs på det.

 

Jeg vet ikke hvordan politiet reagerer her mtp hurtighet. Om de vil kunne kreve innsyn og myndighet til blokkering raskt nok. Noen som vet?

 

 

Ellers kan man være pre-emptiv og informere de navngitte om trusselen og be dem rapportere/anmelde når/hvis det kommer.

 

 

Stay strong og ikke gi etter.

Gir man etter har man aldri noen garanti for hva som vil skje senere.

Dette kunne skjedd mange.

Endret av Invader Zim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en eks som skulle sende meg noen bilder. Dette var i MSN-tidene. Hu klarte å sende de til alle på vennelista. Det går over. Bare si fra. Venner lar være å se på de. Ekte venner ser på de og sier de ikke har sett noe.

 

Det går over. Bare si fra at det har skjedd.

Som sagt; De er der ute. Du kan ikke stoppe toget. Jeg har bilder der ute som hadde vært ekstremt flaue. Men de er tatt. Jeg gjorde valget om å ta de. Om de kommer i feil hender så må jeg bare stå for de. Og jeg snakker ikke om vanlige dickpics. Du tar en sjanse i det øyeblikk du tar de med noe annet enn et air gapped-device. Brutalt sagt så må du ta konsekvensen.

Endret av L4r5
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har bilder av meg selv i dameundertøy. Det er mitt valg. L4r5 har rett. Om de lå på mitt kompaktkamera så var det en ting. Men jeg hadde måtte stått for det jeg gjorde. Hadde sikkert blitt mobba herfra til Moss, men jeg gjetter dine er mindre flaue. Rune Rudberg blei avbilda med en dildo i rumpa. Hvor mange henger seg opp i det i dag?



Anonymous poster hash: fb7f8...453
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Første som slår meg er å så raskt som mulig informere facebook om trusselen og de spesifikke målene (vennene som er nevnt) slik at de er klar over at det vil skje en kriminell handling her. De har kanskje prosedyrer for å snappe opp slikt.

De er iallefall ansvarlige for hva som skjer av ulovligheter på sin tjeneste når de er gjort oppmerksom.

 

Mange har avslått funksjonen som tillater andre utenfor venners venner å sende dem meldinger, hos andre vil det ikke havne i standard inboksen, men "others" og det kan gå litt tid før de legger merke til en melding fra utenforstående. Innen den tid har kanskje fb fjernet meldingen om dere gjør dem obs på det.

 

Jeg vet ikke hvordan politiet reagerer her mtp hurtighet. Om de vil kunne kreve innsyn og myndighet til blokkering raskt nok. Noen som vet?

 

 

Ellers kan man være pre-emptiv og informere de navngitte om trusselen og be dem rapportere/anmelde når/hvis det kommer.

 

 

Stay strong og ikke gi etter.

Gir man etter har man aldri noen garanti for hva som vil skje senere.

Dette kunne skjedd mange.

Er i gang med å informere facebook nå, spent på hva facebook kommer tilbake med. Satser på de kan legge ut noen "sniffere" i innboksen til de tre vennene det er snakk om, og evt blokkere meldinger som virker mistenksomme.

Kona har også ringt til de 3 facebook vennene det er snakk om. 

 

 

Jeg har en eks som skulle sende meg noen bilder. Dette var i MSN-tidene. Hu klarte å sende de til alle på vennelista. Det går over. Bare si fra. Venner lar være å se på de. Ekte venner ser på de og sier de ikke har sett noe.

 

Det går over. Bare si fra at det har skjedd.

Som sagt; De er der ute. Du kan ikke stoppe toget. Jeg har bilder der ute som hadde vært ekstremt flaue. Men de er tatt. Jeg gjorde valget om å ta de. Om de kommer i feil hender så må jeg bare stå for de. Og jeg snakker ikke om vanlige dickpics. Du tar en sjanse i det øyeblikk du tar de med noe annet enn et air gapped-device. Brutalt sagt så må du ta konsekvensen.

Ingen vits å grave seg ned nei. Går relativt greit altså, men føler en hvis irritasjon når en annen person sitter med private bilder av noen nære deg selv. Og alt jeg kan gjøre er å se og vente.. 

 

 

Anonymous poster hash: 6a311...362

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Since you have been opening all my e-mail and still wont give me a reply (yes, I have notifications for when you open them), I have decided to take a look at your facebook friends list.

Hvordan kan han vite at man har åpnet e-posten?

 

Hvordan gikk det forresten?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan kan han vite at man har åpnet e-posten?

Enten er det ren gjetting. Leser en e-postene så stemmer det jo - leser en de ikke er det ingen som ser at en tok feil :)

 

Alternativt kan man legge inn et lite bilde(trenger ikke være synlig) i e-postene, som går til en webserver man kan følge med i loggen på. Hentes bildet har man lest e-posten. Men tipper det er første forslag(gjetting) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enten er det ren gjetting. Leser en e-postene så stemmer det jo - leser en de ikke er det ingen som ser at en tok feil :)

 

Alternativt kan man legge inn et lite bilde(trenger ikke være synlig) i e-postene, som går til en webserver man kan følge med i loggen på. Hentes bildet har man lest e-posten. Men tipper det er første forslag(gjetting) :)

Ikke noe hokuspokus, mange e-post tjenester støtter lesebekreftelse. Da vil du få beskjed når e-posten er blitt åpnet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke noe hokuspokus, mange e-post tjenester støtter lesebekreftelse. Da vil du få beskjed når e-posten er blitt åpnet.

Mottager velger selv om han vil la det sendes bekreftelse eller ei. Automatisk lesebekreftelse er som regel deaktivert som standard.
Lenke til kommentar

Enten er det ren gjetting. Leser en e-postene så stemmer det jo - leser en de ikke er det ingen som ser at en tok feil :)

 

Alternativt kan man legge inn et lite bilde(trenger ikke være synlig) i e-postene, som går til en webserver man kan følge med i loggen på. Hentes bildet har man lest e-posten. Men tipper det er første forslag(gjetting) :)

Eksterne bilder blokkeres vel som standard i omtrent alt som er av mailtjenester og mailklienter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...