Gå til innhold

Nå kan Volkswagens første ID forhåndsbestilles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Norge hevdes å være et av de viktigste markedene for bilen, og Volkswagen planlegger å i snitt utlevere mer enn 100.000 ID.3-modeller i året verden over."

 

Han rettet på dette spørsmålet i etterkant, og påpekte at 100,000 produserte biler inkluderer andre I.D varianter i det kommende året. Så det handler nok ikke om 100,000 ID.3 modeller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag?

 

Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden.

Snakker du om Roadster 2.0 med 200kWh pakke? Blir vell litt merkelig å sammenligne en bil med 62kWh batteri mot en på 200kWh. :p 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag?

...

Fordi den er Tysk? De 'Tyskvennlige' har lenge vært misunnelig på de i 'Teslamenigheten' fordi de har så kule elbiler. Nå øyner de 'Tyskvennlige' endelig muligheten til å skaffe seg en dugelig elbil for en ikke altfor dyr penge, produsert i det eneste landet en skikkelig bil kan bygges i.

 

/s

 

 

(hvor er Øl, Pølser, Lederhosen og Ompamusikk-smilefjeset når du trenger det?)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvorfor ønske å kjøpe en elbil som kommer ila 2020, når den allerede er utdatert i forhold til hva som leveres i dag?

 

Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden.

Lengden betyr ikke alt ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla er nå på trappene med en bil som har 1000 km i rekkevidde. Og det vil være idioti å reservere en bil som kommer om 1-3 år med under halvparten av den rekkevidden.

Ja, helt idioti å kjøpe Honda Civic når man heller kan gå for en Lamborghini Huracan i stedet for :roll:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

...den første produksjonsmodellen heter «ID.3 1ST»

 

Her ser det ut som det har vært en økonom som har forsøkt snakke nerd. Får en følelse av at de ser ned på elbilkunder når jeg ser sånt. Dette er like kleint som Volvos "Service 2.0".

 

:-B 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har sikkert vært omtalt før, men er det noen som vet hva som skjer med e-Golfen når denne kommer på markedet? 

 

Hvis denne skal være omtrent like stor som en e-Golf utvendig, vil det fortsatt være rom for en e-Up, men e-Golfen virker da overflødig. Eventuelt kan man gro noen ekstra cm på [e-]Golfen, det har vel skjedd før. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Har sikkert vært omtalt før, men er det noen som vet hva som skjer med e-Golfen når denne kommer på markedet? 

 

Hvis denne skal være omtrent like stor som en e-Golf utvendig, vil det fortsatt være rom for en e-Up, men e-Golfen virker da overflødig. Eventuelt kan man gro noen ekstra cm på [e-]Golfen, det har vel skjedd før. 

Produksjonen av eGolfen stopper opp. I.D 3 tar over. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Greit med personlige preferanser, men utrolig at noen ikke ser viktigheten av denne bilen for VW.

 

Mest solgte biler i Europa i 2018:

 

1. VW Golf - 445k

2. Renault Clio - 336k

3. VW Polo - 299k

4. Ford Fiesta - 270k

5. Nissan Qashqai - 233k

6. Peugeot 208 - 230k

7. VW Tiguan - 224k

8. Skoda Octavia - 223k

9. Toyota Yaris - 217k

10. Opel / Vauxhall Corsa - 217k

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Greit med personlige preferanser, men utrolig at noen ikke ser viktigheten av denne bilen for VW.

 

Mest solgte biler i Europa i 2018:

 

1. VW Golf - 445k

2. Renault Clio - 336k

3. VW Polo - 299k

4. Ford Fiesta - 270k

5. Nissan Qashqai - 233k

6. Peugeot 208 - 230k

7. VW Tiguan - 224k

8. Skoda Octavia - 223k

9. Toyota Yaris - 217k

10. Opel / Vauxhall Corsa - 217k

 

Den er selvfølgelig viktig for merket, det var ikke poenget mitt. Men jeg ser ikke hva alle er så hypet for akkurat denne modellen, det er jo denne en har "mest" av på elbilsiden, altså liten bil. Og nå har jo de fleste batterier på tilsvarende nivå også. 

 

Men som du sier, personlige preferanser. Det er ingen tvil om at mange her til lands og ellers i verden er Golf fans, men de hadde nok kjøpt en e-golf med større batteri også, spørs om ID faller i smak for de. 

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at mange her til lands og ellers i verden er Golf fans, men de hadde nok kjøpt en e-golf med større batteri også, spørs om ID faller i smak for de. 

Hvilke aspekter av eGolfen er det folk foretrekker som man ikke får ved I.D 3? 

 

Golfen i seg selv er jo ikke akkurat den tøffeste bilen i gata. Men den er ekstremt populær. Grei pris, fin service og "scorer" over snittet på det meste, når man ser på konkurrerende hatchbacker. I.D 3 tar det meste videre med litt "attåt". Så jeg trur denne bilen kommer til å bli ekstremt populær. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er selvfølgelig viktig for merket, det var ikke poenget mitt. Men jeg ser ikke hva alle er så hypet for akkurat denne modellen, det er jo denne en har "mest" av på elbilsiden, altså liten bil. Og nå har jo de fleste batterier på tilsvarende nivå også. 

 

Men som du sier, personlige preferanser. Det er ingen tvil om at mange her til lands og ellers i verden er Golf fans, men de hadde nok kjøpt en e-golf med større batteri også, spørs om ID faller i smak for de. 

Golf er egentlig ingen liten bil i europeisk målestokk. Clio, Polo, Fiesta, 208 og Yaris befinner seg alle i klassen under, og de brukes faktisk som familiebiler i Sentral- og Sør-Europa. En videreutvikling av e-Golf gir liten mening, da den er basert på en fossilbilplattform. ID.3 vil faktisk ha nesten like stor innvendig plass som dagens Passat (over 20 cm lengre akselavstand sammenlignet med Mk7 Golf).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke aspekter av eGolfen er det folk foretrekker som man ikke får ved I.D 3? 

 

Golfen i seg selv er jo ikke akkurat den tøffeste bilen i gata. Men den er ekstremt populær. Grei pris, fin service og "scorer" over snittet på det meste, når man ser på konkurrerende hatchbacker. I.D 3 tar det meste videre med litt "attåt". Så jeg trur denne bilen kommer til å bli ekstremt populær. 

 

Nei det vet jo verken jeg eller de fleste andre, siden vi vet lite om ID3. Poenget er bare at en vet egolf/golf selger bra. Så med ett batteri som tar den lengre ville også fått opp farten på salget, samt få prisen ned. 

 

Jeg sier ikke at jeg tror id3 blir noe dårlig greier, jeg synes bare den er vanvittig kjedelig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...