Gå til innhold

Se første glimt av Star Wars Jedi: Fallen Order


Anbefalte innlegg

 

 

De har bekreftet at det aldri kommer mikrotransaksjoner.

Det er EA vi snakker om her, tror det ikke før jeg ser det.

Trenger ikke mikrotransaksjoner når man har dlc.

Er dette ment som kritikk? I så fall skjønner jeg ingenting. Virker egentlig som man ikke kan vinne. Mange som nå kritiserer EA for at det sikkert kommer DLC i stedet for MTX. Men samtidig klager folk på at Rockstar ikke lager historiefokusert DLC til GTA og Red Dead.

 

For å sitere Ryan Gosling: What do you want?!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du håper på et spill der kan bli nødt til å spille i 15 timer før du finner neste bit av historien?

Du håper på et spill som ikke respekterer tiden din?

Du håper på et spill som er fyllt opp med ødemark og/eller fetch-quests?

For det er dette som karakteriserer en åpen verden til syvende og sist.

 

Men så viste de absolutt ingenting av spillet, et halvt år før det skal komme ut. La oss håpe de er i gang med å lage spillet i det minste.

Hvis du kaver rundt i RDR2, The Witcher 3 eller Fallout 4 i 15 timer uten å klare å dytte historien videre, tror jeg problemet ligger hos deg og ikke spillet.

 

Kort vindu fra annonsering til lansering tror jeg heller er en bra ting enn en dårlig ting, og det blir mer og mer vanlig.

Lenke til kommentar

Hmm og jeg som trodde jeg hørtes bitter og grinete ut.

15 timer med godt spill for å finne neste bit med info er greit så lenge det er gøy. Hvis jeg ønsker å få ting servert på et fat så kan jeg jo bare se en film. Ingen spill respekterer tiden din egentlig, men en utvikler kan jo lage et spill som iallefall respekterer intellektet og lommeboka di uten å direkte fortelle deg at du ikke har noe liv.

Og nei....ingen vil vel som regel ønske seg et spill fullt av ødemark og fetch-quests. Du får Google litt.

 

Uansett så har jeg ikke så veldig trua på dette. EA har klart å presse frem litt før mange premature produkter i senere tid og er redd de ødelegger for respawn denne gangen. Håper jeg tar feil i så måte.

 

Problemet med åpen verden-spill er at det er vanligvis 3 timer med godt gameplay, og 12 timer der du vandrer rundt i verdenen og ser på "den fantastiske grafikken og de flotte områdene" mens du prøver å finne ut av hvor du bør dra videre.

Det aller største problemet er at det dreper tempoet, og fører til at alle kamper i spillet blir håpløst kjedelige fordi du er så vanvittig overlevelet, eller så er level-skaleringen helt på trynet slik at du dør om drar feil sted.

 

Det er rimelig komisk at du mener utviklere som respekterer intellektet lager åpen verden-spill.

 

Hvis du kaver rundt i RDR2, The Witcher 3 eller Fallout 4 i 15 timer uten å klare å dytte historien videre, tror jeg problemet ligger hos deg og ikke spillet.

 

Kort vindu fra annonsering til lansering tror jeg heller er en bra ting enn en dårlig ting, og det blir mer og mer vanlig.

 

Likte ikke Fallout 3, syns det var rett og slett kjedelig, så har naturligvis ikke spilt Falout 4

RDR2 har jeg ikke spilt, kommer nok heller aldri til å spille det. Samme med GTA 3/4/5, Far Cry 2/3/4/5, og de aller fleste åpen verden spill.

Witcher 3 har jeg spilt gjennom, men syns det i store og hele var et skritt bakover fra Witcher 2, selv om åpen verden faktisk fungerte i det spillet (i motsetning til stort sett alle andre åpen verden spill).

 

Kort vindu fra annonsering til lansering er bra, men her ble det ikke vist noe som helst, hva kommer spillet til å bestå av (utenom at det er satt i eller rett etter Star Wars Episode 3)?

 

FYI:

Jeg spilte gjennom Witcher 3 på 35-40 timer, gjorde flere sidequests, og vil absolutt påstå at det hadde problemer med tempoet, flere steder måtte man praktisk talt grinde sidequests for å ikke være håplløst underlevelet.

 

Derfor er jeg glad dette spillet sannsynligvis ikke er åpen verden, fordi det forhåpentligvis ikke vil kreve timesvis med intetsigende tull.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Nå fikk vel RDR2 faktisk kritikk får å ikke være open world nok, for mye historie drevet og at det var mer en illusjon av open world.

 

Noen open world spill er bra andre er ikke, og veldig mange føles klaustrofobiske, hvor du bokstavlig talt har monstre eller andre fiender 30 meter fra en landsby.

 

Eller når jeg tok over en sånn base i farcry 5. Og rett over veien 20 meter fra basen som nå er befolket av et dusin tung bevæpna motstands folk, står det en slemming med et gissel. Som om ingen ting har skjedd.

Jeg bare skøyt han i hode fra der jeg syo i basen.

Da blir det for dumt.

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

FYI:

Jeg spilte gjennom Witcher 3 på 35-40 timer, gjorde flere sidequests, og vil absolutt påstå at det hadde problemer med tempoet, flere steder måtte man praktisk talt grinde sidequests for å ikke være håplløst underlevelet.

Jeg vil si at det ikke har så mye med at det er et åpen verden-spill og mer med at det er et level-basert rollespill. GTA og RDR har ikke samme level-hindringene. Og rollespill som ikke er åpen verden-spill har de samme level-hindringene, hvor man har tilgang til et område fra tidlig i spillet, men man har ikke en sjanse på å "vinne" pga. for lavt level.

Lenke til kommentar

Nå er det dessuten bekreftet at Jedi Fallen Order er et spill med lineære lokasjoner, hvor du kan velge hvilken rekkefølge du vil reise til de forskjellige lokasjonene på. Omtrent som i det siste God of War.

 

Se tråden jeg har opprettet under Generell spilldiskusjon for mer info.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

 

 

 

De har bekreftet at det aldri kommer mikrotransaksjoner.

Det er EA vi snakker om her, tror det ikke før jeg ser det.

Trenger ikke mikrotransaksjoner når man har dlc.

Er dette ment som kritikk? I så fall skjønner jeg ingenting. Virker egentlig som man ikke kan vinne. Mange som nå kritiserer EA for at det sikkert kommer DLC i stedet for MTX. Men samtidig klager folk på at Rockstar ikke lager historiefokusert DLC til GTA og Red Dead.

 

For å sitere Ryan Gosling: What do you want?!

I single player spill så trenger man ikke kosmetiske mikrotransaksjoner for å se annerledes ut i forhold til de andre man spiller sammen med, ettersom man spiller alene.

 

Man har heller ikke problemet med at man får kart og lignende i dlc som de andre spillerne ikke har, noe som splitter spillere.

 

Derfor gir dlc mening i single player spill, og man kan tjene mye penger på det.

I multiplayer spill gir mikrotransaksjoner mer mening.

 

Så, om dette spillet ikke får mikrotransaksjoner så kan det godt få dlc.

Lenke til kommentar

I single player spill så trenger man ikke kosmetiske mikrotransaksjoner for å se annerledes ut i forhold til de andre man spiller sammen med, ettersom man spiller alene.

 

Man har heller ikke problemet med at man får kart og lignende i dlc som de andre spillerne ikke har, noe som splitter spillere.

 

Derfor gir dlc mening i single player spill, og man kan tjene mye penger på det.

I multiplayer spill gir mikrotransaksjoner mer mening.

 

Så, om dette spillet ikke får mikrotransaksjoner så kan det godt få dlc.

 

 

Ja, det kommer jo til å få DLC. Men spørsmålet mitt er om det er noe negativt?

Lenke til kommentar

Det er rimelig komisk at du mener utviklere som respekterer intellektet lager åpen verden-spill.

 

 

Likte ikke Fallout 3, syns det var rett og slett kjedelig, så har naturligvis ikke spilt Falout 4

RDR2 har jeg ikke spilt, kommer nok heller aldri til å spille det. Samme med GTA 3/4/5, Far Cry 2/3/4/5, og de aller fleste åpen verden spill.

 

Du slakter åpen-verden spill, men har ikke spilt noen av dem? Jaggu. Åpningskommentaren din som jeg siterer til her må forøvrig være det mest pretensiøse og arrogante jeg noen gang har lest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I single player spill så trenger man ikke kosmetiske mikrotransaksjoner for å se annerledes ut i forhold til de andre man spiller sammen med, ettersom man spiller alene.

 

Man har heller ikke problemet med at man får kart og lignende i dlc som de andre spillerne ikke har, noe som splitter spillere.

 

Derfor gir dlc mening i single player spill, og man kan tjene mye penger på det.

I multiplayer spill gir mikrotransaksjoner mer mening.

 

Så, om dette spillet ikke får mikrotransaksjoner så kan det godt få dlc.

 

 

Ja, det kommer jo til å få DLC. Men spørsmålet mitt er om det er noe negativt?

Det trenger ikke være negativt, med mindre de starter med day 1 dlc som tar ut de beste oppdragene og slikt.

 

Det kan jo også hende man må kjøpe dlc for at spillet skal bli stort nok.

Lenke til kommentar

Du slakter åpen-verden spill, men har ikke spilt noen av dem? Jaggu. Åpningskommentaren din som jeg siterer til her må forøvrig være det mest pretensiøse og arrogante jeg noen gang har lest.

Har spilt/prøvd mer enn nok av sjangeren til å vite at åpen verden spill er et steg i feil retning:

Witcher 3

Arkham City

Far Cry 3 Blood Dragon

Fallout 3

TESV: Skyrim

Assassin's Creed (1)

Red Faction: Guerilla

 

 

Ubegrenset frihet fører sjelden til et bedre spill. Man får mye av effekten uten tapene i spill som er semi-åpne, som Deus Ex: Human Revolution, Vampire: The Masquerade, Super Metroid, Dishonored, Crysis, Wolfenstein: TNO, og så videre.

Lenke til kommentar

 

Du slakter åpen-verden spill, men har ikke spilt noen av dem? Jaggu. Åpningskommentaren din som jeg siterer til her må forøvrig være det mest pretensiøse og arrogante jeg noen gang har lest.

Har spilt/prøvd mer enn nok av sjangeren til å vite at åpen verden spill er et steg i feil retning:

Witcher 3

Arkham City

Far Cry 3 Blood Dragon

Fallout 3

TESV: Skyrim

Assassin's Creed (1)

Red Faction: Guerilla

 

 

Ubegrenset frihet fører sjelden til et bedre spill. Man får mye av effekten uten tapene i spill som er semi-åpne, som Deus Ex: Human Revolution, Vampire: The Masquerade, Super Metroid, Dishonored, Crysis, Wolfenstein: TNO, og så videre.

*etter din mening :). Det er jo helt greit å sette pris på forskjellige spillsjangre, så får man bare droppe de spillene som ikke taler til deg. Eller teste de med f. eks. Steam Refund.

Lenke til kommentar

Dette har jeg ikke noe tro på. Kommer til å bli et spill med massevis filmsekvenser, quicktime events og avbrudd i spillingen, for her skal det føles og vises frem det utvikler vil at vi skal se på. Akkurat slik som de siste COD enspiller hvor vi må krype i sakte film og trykke som en gal på en tast. Kan ikke fordra det.

Jeg ville ha et "Skyrim" lignende RPG i SW universet, men ser ut som vi må vent på et slikt spill til EA ikke har enerett lenger. Bummer!

Lenke til kommentar

Nei takk, EA. En grådig gruppe løgnere på toppen av av en haug med dritt stoler jeg aldri på, ei heller kjøpe noe fra.

 

Samme løfter og lovord de kom med rundt Anthem og ser jo hvordan den early access søppeldynga tok fyr ved release.

Japp. Alt EA tar i blir før eller siden til bæsj. Jeg står over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...