Gå til innhold

Se første glimt av Star Wars Jedi: Fallen Order


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, ingenting er som et historiedrevent enspillerspill fra utviklerne som ga oss de historidrevne enspillerklassikerne Titanfall, Titanfall 2 og Apex Legends. Sammen med legendene i EA høres dette nøyaktig ut som utviklerne som kan lose dette trygt i havn!

 

PS: Jedi Knight-spillene er til salgs på GOG. Alle vet at Fallen Order ikke kommer til å være i nærheten av disse engang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah, ingenting er som et historiedrevent enspillerspill fra utviklerne som ga oss de historidrevne enspillerklassikerne Titanfall, Titanfall 2 og Apex Legends. Sammen med legendene i EA høres dette nøyaktig ut som utviklerne som kan lose dette trygt i havn!

 

PS: Jedi Knight-spillene er til salgs på GOG. Alle vet at Fallen Order ikke kommer til å være i nærheten av disse engang.

 

Nå har ikke jeg prøvd det, men folk sier Titalfall 2 hadde en veldig bra singleplayer kampanje.

Lenke til kommentar

Har spilt/prøvd mer enn nok av sjangeren til å vite at åpen verden spill er et steg i feil retning:

Witcher 3

Arkham City

Far Cry 3 Blood Dragon

Fallout 3

TESV: Skyrim

Assassin's Creed (1)

Red Faction: Guerilla

 

 

Ubegrenset frihet fører sjelden til et bedre spill. Man får mye av effekten uten tapene i spill som er semi-åpne, som Deus Ex: Human Revolution, Vampire: The Masquerade, Super Metroid, Dishonored, Crysis, Wolfenstein: TNO, og så videre.

En håndfull spill, der de fleste er gamle og ligger langt bak utviklingen vi hr i dag. Personlig spiller jeg nesten utelukkende åpen-verden spill. Spilling handler i større og større grad for meg om å leve seg inn i en verden, og bruke gjerne hundrevis av timer i den. Jo mer det er tilrettelagt for at jeg bare kan surre rundt på egne eventyr, jo bedre. For eksempel synes jeg telt-funksjonen i Red Dead 2 er helt genial. Jeg skal på et oppdrag helt andre siden av kartet? Greit, da må jeg planlegge ruta litt. Åpner kartet og finner en teltplass. Rir til det blir kvelding, og setter opp leir. Før jeg duner på kvelden burde jeg sikkert jakte litt middag/frokost. For meg er dette spill handler om. Elsker å bare fordype meg i fantastiske åpne verdener.

Lenke til kommentar

Nei takk, EA. En grådig gruppe løgnere på toppen av av en haug med dritt stoler jeg aldri på, ei heller kjøpe noe fra.

 

Samme løfter og lovord de kom med rundt Anthem og ser jo hvordan den early access søppeldynga tok fyr ved release.

De lovde et utelukkende enspillerfokusert spill uten mikrotransaksjoner med Anthem? Tror du er den eneste med akkurat den oppfatningen. Kritiser alt du vil, men prøv å vær litt på skiva.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En håndfull spill, der de fleste er gamle og ligger langt bak utviklingen vi hr i dag. Personlig spiller jeg nesten utelukkende åpen-verden spill. Spilling handler i større og større grad for meg om å leve seg inn i en verden, og bruke gjerne hundrevis av timer i den. Jo mer det er tilrettelagt for at jeg bare kan surre rundt på egne eventyr, jo bedre. For eksempel synes jeg telt-funksjonen i Red Dead 2 er helt genial. Jeg skal på et oppdrag helt andre siden av kartet? Greit, da må jeg planlegge ruta litt. Åpner kartet og finner en teltplass. Rir til det blir kvelding, og setter opp leir. Før jeg duner på kvelden burde jeg sikkert jakte litt middag/frokost. For meg er dette spill handler om. Elsker å bare fordype meg i fantastiske åpne verdener.

 

Jeg er enig i at total slagt av open work er teit, men jeg kan ikke se  at de nyere open world spillene er noe bedre enn de han har nevnt, Farcry har virkelig ikke gjort noen forbedriner siden FC3, assassin creed er ikke noe bedre "open world" nå enn de var i AC 2 eller 3, om noe har de fått mer "time wasting" ja noen AC spill er bedre enn andre, men vil ikke se de er bedre open world spill de er bare bedre spill, da open world mekanikkene er klin like.  og Fallout 4 er vel sett på av nesten alle som dårligere enn Fallout 3, i hvertfall mye dårligere enn new vegas.

 

Så jeg vil ikke si at dagens open world spill er bedre open world spill enn de han har nevnt(bortsett fra geurilla som jeg ikke har prøvd) 

Noen av dagens open world spill er bedre enn de han har nevnt, men ikke fordi formelen på open world har blitt forbedret bare fordi som i alle sjangere er noen spill bedre enn andre. 

 

Jeg er helt enig i det du sier med RDR2, spillet fikk kritikk fordi det ikke var open world nok, men det jo det som er bra, fordi open world spill er ofte fylt med totalt uinteresant innhold. og dette var det mye mindre av i RDR2. 

Jeg ville gjerne se flere "open world" spill følge sporet til RDR2, der du har en stor åpen verden, men fremdeles er mye mer konsentert på historien. 

 

Tenk deg et star wars spill laget i samme stil som RDR2, du har en åpen verden, men mye historie, og du slipper å løpe rundt å plukke 100 note ark med sanger, eller 100 sand people treasures

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at total slagt av open work er teit, men jeg kan ikke se  at de nyere open world spillene er noe bedre enn de han har nevnt, Farcry har virkelig ikke gjort noen forbedriner siden FC3, assassin creed er ikke noe bedre "open world" nå enn de var i AC 2 eller 3, om noe har de fått mer "time wasting" ja noen AC spill er bedre enn andre, men vil ikke se de er bedre open world spill de er bare bedre spill, da open world mekanikkene er klin like.  og Fallout 4 er vel sett på av nesten alle som dårligere enn Fallout 3, i hvertfall mye dårligere enn new vegas.

 

Så jeg vil ikke si at dagens open world spill er bedre open world spill enn de han har nevnt(bortsett fra geurilla som jeg ikke har prøvd) 

Noen av dagens open world spill er bedre enn de han har nevnt, men ikke fordi formelen på open world har blitt forbedret bare fordi som i alle sjangere er noen spill bedre enn andre. 

 

Jeg er helt enig i det du sier med RDR2, spillet fikk kritikk fordi det ikke var open world nok, men det jo det som er bra, fordi open world spill er ofte fylt med totalt uinteresant innhold. og dette var det mye mindre av i RDR2. 

Jeg ville gjerne se flere "open world" spill følge sporet til RDR2, der du har en stor åpen verden, men fremdeles er mye mer konsentert på historien. 

 

Tenk deg et star wars spill laget i samme stil som RDR2, du har en åpen verden, men mye historie, og du slipper å løpe rundt å plukke 100 note ark med sanger, eller 100 sand people treasures

 

 

RDR2 har jo enormt med innhold ved siden av historien da. Det smarte Rockstar har gjort er bare å unngå å ha det som en enorm sjekkliste. Det er enormt mye å gjøre, men det er mer opp til spilleren å oppdage de tingene. Litt på samme måte som i Breath of the Wild, som også er et eksempel på et veldig bra åpen-verden spill.

 

Far Cry-spillene, Assassin's Creed osv. kan jeg være enige i at ikke er så bra åpen-verden spill, og det er fordi du er veldig begrenset utenfor aktivitetne. Ja, man har kanskje 1000 ikoner på kartet for å gjøre diverse ting, men de atmosfærebyggende elementene, som for eksempel campingen i Red Dead, er ikke tilstede. Uenig i at Fallout 4 er et dårligere åpen-verden spill enn Fallout 3 og New Vegas. Ja, historien er dårligere, men alt i den åpne verden er jo mye bedre. Synes både Fallout 4 og Skyrim er helt latterlig gode spill, og spesielt om man spiller på Survival-mode, da det tvinger deg til å bruke redskapene som finnes i verden. Ja, jeg er kanskje en weirdo, men jeg liker å måtte jakte, lage mat, sove, helbrede meg for sykdommer osv. Det får meg til å føle meg som en del av verden, og til syvende og sist er det alt jeg vil når jeg spiller; transporteres til en annen verden.

Lenke til kommentar

Du er ikke alene CommanderKeen, jeg elsker Open World jeg også - det er slikt som kjennetegner slike som oss - kreative mennesker som setter pris på frihet  :D

Hvis du tror du blir mer kreativ av å ha ingen begrensninger tror jeg ikke du har vært kreativ noen gang, eventuelt har du aldri tenkt på de gangene du faktisk har vært kreativ. Mennesker er mest kreative når man har begrensninger eller utfordringer å leve opp til, ikke når man har total frihet.

 

Derfor foretrekker jeg spill der jeg må bruke hodet i mer enn 60 sekunder per time, som XCOM, Deus Ex, Doom, Civilization, Hotline Miami, Thumper, og alle sammen på en vanskelighetsgrad designet for voksne mennesker. Ikke nødvendigvis fordi jeg tror jeg blir mer kreativ av det (da burde jeg nok heller brukt tiden på differensial- og integralligninger), men fordi åpne verdener koker ned til å gjøre den samme greia 50 ganger på rad.

Lenke til kommentar

Hvis du tror du blir mer kreativ av å ha ingen begrensninger tror jeg ikke du har vært kreativ noen gang, eventuelt har du aldri tenkt på de gangene du faktisk har vært kreativ. Mennesker er mest kreative når man har begrensninger eller utfordringer å leve opp til, ikke når man har total frihet.

 

Derfor foretrekker jeg spill der jeg må bruke hodet i mer enn 60 sekunder per time, som XCOM, Deus Ex, Doom, Civilization, Hotline Miami, Thumper, og alle sammen på en vanskelighetsgrad designet for voksne mennesker. Ikke nødvendigvis fordi jeg tror jeg blir mer kreativ av det (da burde jeg nok heller brukt tiden på differensial- og integralligninger), men fordi åpne verdener koker ned til å gjøre den samme greia 50 ganger på rad.

Hva er greia di egentlig? Prøver du å fremstå som den største drittsekken på jord? Isåfall greier du det ganske bra. Helt greit om du ikke liker åpen-verden spill, men ikke prøv å argumenter for at det handler om intellekt. Like lett å argumentere det andre veien.

 

Du må ha lineære spill fordi åpne verdener blir for utfordrende for deg, og den lille hjernen din blir overveldet.

 

Kom an, ser du ikke hvor dum en sånn diskusjon er? Folk har forskjellige preferanser. Jeg mener helt klart man får utfoldet sin kreativitet i åpne verdener, men det gjør ikke du. Greit det, men ikke vær så ovenfra og ned bare fordi du har en annen preferanse. Helt ærlig, voks opp.

 

Og bare for å knuse det argumentet ditt med at man er mer kreativ når man har bergensninger; i hvilket MGS spill tror du at man får brukt kreativiteten sin mest? De gamle lineære, eller MGSV? Bare arsenalet med verktøy du har for hånden gir deg muligheter du aldri var i nærheten av før, og måten man kan løse alle situasjoner på en helt unik måte i det spillet er uendelig. Forskjellen til et spill som Deus Ex er at alle handlemåter allerede er tenkt ut av utvikleren. De har allerede gitt deg løsningene, og du må velge den du liker best. Det er ikke du som er kreativ, fordi de har allerede vært det for deg.

 

Og avslutningsvis, til poenget ditt om å gjøre det samme om og om igjen... Hvilket spill gjelder ikke det? Doom? Hotline Miami? Er du seriøs nå? Det er jo det jeg liker best med åpen-verden spill. Man har mye forskjellige ting å velge mellom hele tiden, i stedet for å være låst til å gjøre en ting.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...