Gå til innhold

Skattemeldingen for 2018 er tilgjengelig - hvor mye fikk du?


Visum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingenting noen vei her, jeg er omfattet av en ren lønnstrekkordning uten fradrag og slikt.

Jeg er imidlertid også skattepliktig til fastlandsnorge men ender der med et negativt beløp i år, dette regnes som fremførbart underskudd og lånes i praksis ut til staten frem til jeg får ny inntekt som er skattepliktig det kan motregnes mot på fastlandet.

Lenke til kommentar

Jeg har lånt bort 4000,- kroner til Staten i fjor, å sender nå regning på de 80,- kronene de skylder meg i renter.

 

Du tror Staten betaler så godt faktisk. Det gjør de ikke. Renten er på 0,59 % eller bare en 24 kroner.

 

Husk at pengene dine har mistet verdi pga. inflasjon. Det vil si at du har tapt 3 % eller 120 kroner i dette tilfellet.

 

Med andre ordet har du gitt Staten 120 - 24 = 96 kroner for å låne 4000 kroner. 

 

 

Kan du også gi meg 96 kroner for å låne meg 4000 kroner av deg?

Endret av Riktig Lønn
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man "får" ingenting, man har fått for lite gjennom året. Så det er ingen grunn til å skryte ^^

 

Tar utforming denne gangen, før har det alltid stått "til overs", nå står det "å betale". Det står ikke minustegn foran, så regner med jeg må betale da ^^ tror det er første gang i livet, dog de har vært temmelig presise med meg, dog jeg aldri har hatt noen høy inntekt, ca 1200 kr.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Litt over 13k før justeringer. Tipper jeg lander på litt mer med en god gjennomgang. Rimelig fornøyd da jeg fekk smell sist år etter en heftig jobbreise til mexico med mye overtid.

 

Må kanskje vurdere å skifte skattekort for å komme nermere 0 til neste år. Ser jeg betaler latterlig mye ved overtid nå, tett opp mot 50%. Ingen vits å låne ut så mye penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...