Gå til innhold

NRK legger ned lisensavdelingen i Mo i Rana - 100 ansatte mister jobben


Anbefalte innlegg

Og dermed hadde vi blitt kvitt søpla uten at man trengte bære den ut selv. 

 

NRK er langt ifra søppel. De har veldig mye bra TV. Selvom du ikke ser på det, bør du også betale for siden det er statskanalen. Det er nesten som å si at du ikke vil betale trygdeavgiften siden du ikke går til legen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK er langt ifra søppel. De har veldig mye bra TV. Selvom du ikke ser på det, bør du også betale for siden det er statskanalen. Det er nesten som å si at du ikke vil betale trygdeavgiften siden du ikke går til legen.

Nei. Velferd og underholdning er ikke sammenlignbart. Om NRK kun besto av nøytrale nyheter og viktige meldinger hadde det vært greit nok, men de bruker milliarder på underholdning - det blir som å tvinge alle til å ha Netflix og HBO og ta betalt over skatten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvom du ikke ser på det, bør du også betale for siden det er statskanalen.

Eller at du ikke vil betale for andres Tesla ... fordi du kjører Volvo.

 

Det er nesten som å si at du ikke vil betale trygdeavgiften siden du ikke går til legen.

Eller som å si at du ikke vil betale legen ... fordi du ikke går til legen. Eller ikke betale tannlegen fordi du ikke går til tannlegen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi først filk et slikt system skulle det heller vært omvendt, altså at de som ser på kanalen betaler mest og andre betaler minst. Dette kunne de ha regulert gjennom abnpakker til kundene.

 

Slik som det er nå er skkurat samme som at alle i landet skal betale en elbilavgift, fordi staten vil bli mer miljødyktige. Så alle betaler for å bygge opp ladestasjoner,etc. Selv om det ikke er alle i norge som eier elbil.

Lenke til kommentar

NRK er langt ifra søppel. De har veldig mye bra TV. Selvom du ikke ser på det, bør du også betale for siden det er statskanalen. Det er nesten som å si at du ikke vil betale trygdeavgiften siden du ikke går til legen.

Du vil frata meg rettigheten til å velge selv? Det er godt mulig du synes de har mye bra TV og derfor kan du sammen med dine betale for lisensen. Derimot synes jeg at NRK ligner mer og mer en propagandamaskin som jeg ikke vil benytte som et medie. Derav vil jeg heller ikke betale for noe jeg ikke bruker. Du har helt rett i at jeg ikke vil betale trygdeavgiften fordi jeg ikke går til legen. Derimot kunne jeg gjerne tenkt meg brukt de midlene til å betale for mitt "regiment", som koster ganske mye per mnd, men som fungerer for meg slik at jeg slipper gå til legen eller den alternative behandleren. I tillegg ville jeg kunne spart denne avgiften månedlig slik at om ulykka skulle komme ville jeg hatt midler til å betale for meg eller jeg kunne gitt de oppsparte midlene til mine arvinger, slik at de kunne brukt de til samme formål om det skulle bli nødvendig.

 

Om du virkelig tror at noe er gratis her i livet tar du skammelig feil. Da kan du ikke ha levd veldig lenge i allefall og derfor gir jeg deg et lite tips nå slik at sjokket ikke skal bli så altfor stort for deg.

 

Nei. Velferd og underholdning er ikke sammenlignbart. Om NRK kun besto av nøytrale nyheter og viktige meldinger hadde det vært greit nok, men de bruker milliarder på underholdning - det blir som å tvinge alle til å ha Netflix og HBO og ta betalt over skatten.

 

Kryss i taket :)  Du burde se dokumentaren Icarus på Netflix. Siden vi har diskutert mye om konspirasjonsteorier og hvor reelle disse egentlig er. 

Lenke til kommentar

 

Kryss i taket :) Du burde se dokumentaren Icarus på Netflix. Siden vi har diskutert mye om konspirasjonsteorier og hvor reelle disse egentlig er.

Hvis du mener den om doping har jeg absolutt sett den, og elsket den. Ser dog ikke parallellen til NRK - NRK blåser åpent store budsjetter, ikke i det skjulte. Vi har vel heller ingen indikasjoner på lovbrudd.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Velferd og underholdning er ikke sammenlignbart. Om NRK kun besto av nøytrale nyheter og viktige meldinger hadde det vært greit nok, men de bruker milliarder på underholdning - det blir som å tvinge alle til å ha Netflix og HBO og ta betalt over skatten.

Underholdning kan fint være en form for velferd.

 

Man kan godt diskutere hvor godt eller dårlig NRK utfører sitt samfunnsoppdrag, eller kostnadsnivået men det er egentlig en annen debatt enn om vi bør ha NRK eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det positive er at alle skattebetalere må spleise på driften av statskanalen, ikke bare en liten gruppe!

 

Meget positivt for oss som betaler lisens idag, dårlig nytt for unnasluntrerne!

 

Lisensen øker og hvis du er registrert med samboer må du betale dobbelt så mye... Jeg ser aldri på NRK men tvinges til subsidiere boomers'n sine zombie fetisher for TV. Alle taper bortsett fra boomer og hipster freaks som liker NRK. Som caffe latte damene i USA sier "It's the current year!" på tide å begrave the living dead mediene i fortiden hvor de hører hjemme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Underholdning kan fint være en form for velferd.

 

Man kan godt diskutere hvor godt eller dårlig NRK utfører sitt samfunnsoppdrag, eller kostnadsnivået men det er egentlig en annen debatt enn om vi bør ha NRK eller ikke.

Tror du ser forskjell på velferdsverdi i helse vs gullrekka..
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

NRK er ikke nødvendig lengere, de klamerer seg til og henger på kanten ved og stjele penger fra folk.

da har ingenting å si for Norge hvis NRK ble borte, bare at nordmenn ville hatt 1700kr mer i året.

vi blir mer og mer slaver til samfunnet, til slutt tar de alle pengene våre og vi får matupponger.

Lenke til kommentar

Minutt for minutt er jo et begrep som NRK har skapt og formet for en hel verden. Absolutt et behagelig alternativ til masete importert sitcom oppstykket av plagsom reklame.

 

Ikke er det dyrt å lage minutt for minutt heller. En Gopro, litt gaffa framme på lokomotivet, en reporter, tut og kjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...