Gå til innhold

Der røyk Komplett mobil...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Noen som har gått fra Komplettmobil til Chilimobil? Jeg skal ikke ha Ice, og hadde egentlig ikke tenkt å ha Telia, men det sies jo at Telia og Telenor er nokså sidestilt nå.

Jeg hadde nå bare ventet og testet ut ICE. Om en eller annen operatør ikke fungerer tilfredsstillende tar det ca. 10 dager å bytte. Null stress.

Lenke til kommentar

Man kan jo undres hvor folk bor i dette land siden så mange påstår at verken Telia eller Ice virker...

De som ikke er fornøyd med en tjeneste eller et tilbud er gjerne de som skriker høyest ut. På en annen side har jeg personlig merket at telia forbedrer seg kraftig. For et år siden var det uaktuelt for meg å velge telia der jeg ferdes. Nå derimot, har telia like bra eller bedre dekning enn telenor der jeg ferdes. Og etter onecall ga meg wifi tale, har jeg fått kittet igjen de små hullene innendørs også. :)

Lenke til kommentar

Dette er jo bare tull. Og...du vet bedre.

Da har du åpenbart ikke oppholdt deg i store deler av midtnorge, man skal ikke langt utenfor byene før det jeg skriver er veldig sant, Ice bygger riktignok ganske heftig akkurat nå, men det er ikke lenge siden jeg kjørte en kartlegningsrunde der oppe og dekningen telenor tilbyr der er voldsomt mye bedre.

Lenke til kommentar

Da har du åpenbart ikke oppholdt deg i store deler av midtnorge, man skal ikke langt utenfor byene før det jeg skriver er veldig sant, Ice bygger riktignok ganske heftig akkurat nå, men det er ikke lenge siden jeg kjørte en kartlegningsrunde der oppe og dekningen telenor tilbyr der er voldsomt mye bedre.

vel...

Jeg har brukt Telia i jobb og Telenor privat og hyppig oppholdt meg i Trøndelag og Nordland (midtnorge).

Ser at det er forskjeller enkelte steder. Men, hvem som er best, har jeg aldri funnet helt ut av.

Bor man utenfor tettbygd, så tror jeg den enkelte få finne ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vel...

Jeg har brukt Telia i jobb og Telenor privat og hyppig oppholdt meg i Trøndelag og Nordland (midtnorge).

Ser at det er forskjeller enkelte steder. Men, hvem som er best, har jeg aldri funnet helt ut av.

Bor man utenfor tettbygd, så tror jeg den enkelte få finne ut.

Kjørte feks Trondheim - Levanger og hadde en samtale, hadde 4 brudd med Telia, testet med telenor på vei tilbake, 0 brudd...

 

Alle jeg kjenner i midtnorge har Telenor (som regel via en MVNO), med unntak av de som bor i Trondheim og sjeldent beveger seg utenfor byen.

 

Forøvrig er det en grunn til at de fleste langtransportsjåfører som får velge selv har Telenor.

Lenke til kommentar

Det er en kjent sak at Telia har langt færre sendere enn Telenor, samt at Telia bruker færre frekvenser/bånd på sine master. 4G dekningen til Telia er stort sett basert på 800 MHz, mens Telenor så å si alltid har en frekvens ekstra (1800 MHz).

Endret av Krokan
Lenke til kommentar

Det er en kjent sak at Telia har langt færre sendere enn Telenor, samt at Telia bruker færre frekvenser/bånd på sine master. 4G dekningen til Telia er stort sett basert på 800 MHz, mens Telenor så å si alltid har en frekvens ekstra (1800 MHz).

Det der er bare reinspikka tøv. I finnsenderen.no ser du at Telia bruker 800/1800/2100/2600 på de aller fleste sendere dine.

Endret av beladinka
Lenke til kommentar

Det er en kjent sak at Telia har langt færre sendere enn Telenor, samt at Telia bruker færre frekvenser/bånd på sine master. 4G dekningen til Telia er stort sett basert på 800 MHz, mens Telenor så å si alltid har en frekvens ekstra (1800 MHz).

 

 

Ja, Telenor har flere sendere enn Telia særlig fordi de bygget ut for 3G kapasitet i perioden 2000-2010.  Men med bruk av andre frekvenser og særlig 4G så er ikke regnestykket så enkelt.    Telia benytter ikke bare 800 Mhz til 4G.  Det er faktisk veldig lenge siden.  I starten av 4G-perioden bygget Telia ut 4G på 800 Mhz mens Telenor bygget ut både 800 og 1800 Mhz. Men det har endret seg.  Nå bygger begge aktørene (Telia og Telenor) ut flere 4G-frekvenser på alle sine 4G siter.  De har begge to uttalt at tilnærmet alle deres 4G sendere skal dekke 4G+ og benytter både 800, 900, 1800, 2100 og 2600 til 4G.  Foreslår at du sjekker finnsenderen.no før du kommer med denne type uttalelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Telia er ok om det er akseptabelt med brudd i samtaler her og der

 

Vet ikke hvilken telefon du har eller hvordan du bor, men bor på sør-vestdelen av Norge og reiser jevnlig til/fra Oslo-området og høyfjellet i Sør-Norge og har ikke opplevd brudd på mobilsamtaler de siste 5 årene.  Og jeg har Telia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...