Gå til innhold

Der røyk Komplett mobil...


Anbefalte innlegg

Finnes det fortsatt operatører som driver med det tullet der?

 

Faktisk flere, de jeg kommer på i farten er Fjordkraft Mobil, Sponz.no, Telipol (Hudya) og Saga Mobil.

 

Telipol har muligens datakontroll fortsatt men dette må aktivt legges til abonnementet av kunden, om ikke så er det makspris på data som gjelder. Fjordkraft har erfaringsmessig ikke tilgjengelig tjeneste som struper fremfor å fakturere overforbruk og ser ikke ut til at Sponz.no eller Saga Mobil har dette heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Faktisk flere, de jeg kommer på i farten er Fjordkraft Mobil, Sponz.no, Telipol (Hudya) og Saga Mobil.

 

Telipol har muligens datakontroll fortsatt men dette må aktivt legges til abonnementet av kunden, om ikke så er det makspris på data som gjelder. Fjordkraft har erfaringsmessig ikke tilgjengelig tjeneste som struper fremfor å fakturere overforbruk og ser ikke ut til at Sponz.no eller Saga Mobil har dette heller.

Du glemte Talkmore.

 

Telipol har endret fakturarutiner fra 2 mnd på forskudd til 1. Dvs. fakura for mars forfaller i mars, og dette er en kraftig forbedring fra før. Med datakontroll fremstår abonnementene deres som svært gode. Det er fortsatt mulig å bestille Telipol og jeg tror det er her de fleste kundene er. Hudya er ikke like gode så de har alt å tjene på videreføre Telipol.

Lenke til kommentar

Jeg har nå bestilt overgang til Telipol. Jeg har vurdert dem som de mest utholdende på Telenor sitt nett samt at de har moderate priser. Selv hadde jeg problemer med netcom sitt nett for mange år siden på jobben. Jeg har tatt en runde i dag og fått inntrykk at at de som har telia nå opplever de samme problemene jeg hadde før. Derfor skyr jeg deres nett som pesten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har nå bestilt overgang til Telipol. Jeg har vurdert dem som de mest utholdende på Telenor sitt nett samt at de har moderate priser. Selv hadde jeg problemer med netcom sitt nett for mange år siden på jobben. Jeg har tatt en runde i dag og fått inntrykk at at de som har telia nå opplever de samme problemene jeg hadde før. Derfor skyr jeg deres nett som pesten.

Hva slags problemer var det?

Lenke til kommentar

Hva slags problemer var det?

Hovedsaklig vekslende datatilgang, hoppet tidvis mellom 3G og Edge selv om mobilen viste full styrke på mottaket. Videre fikk jeg innimellom beskjed fra fra folk at de hadde prøvd å ringe meg men ikke kommet gjennom mens jeg var på jobb. Var en del andre rariteter og som jeg ikke husker. Det var alltid stedsavhengig, for hjemme fungerte alt som det skulle. Ringte brukerstøtte et par ganger men de fortalte at det ikke var noen problemer i mitt område. Har aldri opplevd tilsvarende problemer i Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar

Hovedsaklig vekslende datatilgang, hoppet tidvis mellom 3G og Edge selv om mobilen viste full styrke på mottaket. Videre fikk jeg innimellom beskjed fra fra folk at de hadde prøvd å ringe meg men ikke kommet gjennom mens jeg var på jobb. Var en del andre rariteter og som jeg ikke husker. Det var alltid stedsavhengig, for hjemme fungerte alt som det skulle. Ringte brukerstøtte et par ganger men de fortalte at det ikke var noen problemer i mitt område. Har aldri opplevd tilsvarende problemer i Telenor sitt nett.

Helt enig. Aldri problemer med Telenor. Men etter at jeg fikk (Ice) Telia, så hopper den veldig mye mellom 4g, 3g og 2g, og tidvis veldig treg på data i Telia's nett.

Er jeg heldig og får inn ICEs nett, er den mer stabil.

 

Med Telenor var den alltid stabil på 4g uansett hvor jeg var...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har aldri opplevd problemer som dette hos Telenor eller Telia, men hos ICE derimot viste telefonen fulle signaler men de som forsøkte ringe fikk beskjed om at telefonen var avslått.

Jeg tror kundeservice låste meg til Telias nett en periode men det var like ille.

Senere har jeg hatt både OneCall og Telia uten problemer.

Synd at jeg opplevde store problemer hos ICE da jeg støtter deres arbeid med det 3. nettet. Andre jeg kjenner har aldri opplevd problemer hos ICE så mulig det er dekningsrelatert på tross av fri sikt til flere basestasjoner i tillegg til kort vei.

Lenke til kommentar

Helt enig. Aldri problemer med Telenor. Men etter at jeg fikk (Ice) Telia, så hopper den veldig mye mellom 4g, 3g og 2g, og tidvis veldig treg på data i Telia's nett.

Er jeg heldig og får inn ICEs nett, er den mer stabil.

 

Med Telenor var den alltid stabil på 4g uansett hvor jeg var...

Dette er min erfaring. Og jeg reiser hele tiden i jobb...
Lenke til kommentar

Hovedsaklig vekslende datatilgang, hoppet tidvis mellom 3G og Edge selv om mobilen viste full styrke på mottaket. Videre fikk jeg innimellom beskjed fra fra folk at de hadde prøvd å ringe meg men ikke kommet gjennom mens jeg var på jobb. Var en del andre rariteter og som jeg ikke husker. Det var alltid stedsavhengig, for hjemme fungerte alt som det skulle. Ringte brukerstøtte et par ganger men de fortalte at det ikke var noen problemer i mitt område. Har aldri opplevd tilsvarende problemer i Telenor sitt nett.

Samme var det når mitt mobil abb. hoppet over til Netcom, da ble mobil nettverket HELT ubrukelig her jeg bor. Fikk sms om at det var folk som hadde prøvt å ringe meg, selv om mobilen var "på nett". Gikk over til Talkmore i den tiden.

 

For et par mnd siden testet jeg ut ICE data mobil nett(Try & Buy 100 GB Mobilt Bredbånd Privat), og det var LITE stabilt og ble lovet "Teoretisk nedlastingshastighet hos ice.net er inntil 50 Mbit/s, og inntil 20 Mbit/s i opplastingshastighet." Fikk i beste fall 20/4 Mbit/s og ping på over 70-100 

Sa opp innen et par dagers test.

Så TVILER jeg kommer til å bruke ICE lenge som mobil abb, kanskje ikke perioden enn har blitt lovet data kvoten en gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette var nok onecall da nettet funker i fra min andre telefon som er på telia.

 

 

OneCall hadde problemer i går men det var tilfeldig hvilke brukere som ble påvirket.  Det førte til problemer med oppkobling, dataforbindelser og annet i noen timer på dagen i går.  Jeg ble oppmerksom på det fordi fruen har OneCall og hun var uten nett (ingen forbindelse) i flere timer på dagen før det plutselig kom tilbake.  Sjekket opp mot Facebook-siden deres og så tilbakemeldingene fra OneCall.

 

Det er vel eneste gangen de siste 5 årene hun har hatt problemer med OneCall.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...