Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg mente er at hvis jeg gir deg hans sine sine holdninger til muslimer, så vil du bli skremmende lik han, mye mer enn vanlige høyreekstreme.

 

Og om du hadde tippet over med dine nåværende meninger, så ville du definitivt ikke gått etter statsledere i diktaturer. Enslige terrorister går alltid etter noen i sitt nærområde, og de går etter gruppen de hater mest. Praktiske hensyn er også viktig, Breivik ville nok helst ha angrepet toppolitikere, men siden det ikke var mulig så dro han til utøya.

 

Du skriver ikke masse innlegg om hvordan du kritiserer diktaturer, du skriver masse innlegg hvor du kritiserer alt-right. Jeg har sett deg bli kraftig provosert på grunn av hva noen brukere sier. Du ville derfor gått etter alt-right, fordi du mener de er en trussel mot demokratiet.

Her viser du hvordan du ikke forstår hva jeg sier eller motivasjonen min.

 

Vi kan bekjempe ekstreme holdninger og redde ungdommer med forvridd verdensbilde og ekstreme holdninger med ord og gjennom samfunnet vårt.

 

Og ja, jeg blir provosert av at mennesker ukritisk sluker løgnaktig propaganda.

Men det er kilden og innholdet i propagandaen jeg er motstander av, ikke de som er forgiftet.

 

Og takk for at du erkjenner at ingen terrorister angriper de skyldige for verdenssituasjonen - altså at de er så fjernt fra mine holdninger som overhode mulig.

 

...

 

Det er ingen villighet til å diskutere hvordan vi kan avsette diktatorer i Russland, Kina og Midtøsten uten å drepe sivile.

 

Derfor diskuterer jeg hva som faktisk vi kan gjøre noe med og som det kan finnes politisk vilje til å forandre.

 

Høyreekstremisme, nasjonalisme og rasisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her viser du hvordan du ikke forstår hva jeg sier eller motivasjonen min.

 

Vi kan bekjempe ekstreme holdninger og redde ungdommer med forvridd verdensbilde og ekstreme holdninger med ord og gjennom samfunnet vårt.

 

Og ja, jeg blir provosert av at mennesker ukritisk sluker løgnaktig propaganda.

Men det er kilden og innholdet i propagandaen jeg er motstander av, ikke de som er forgiftet.

 

Og takk for at du erkjenner at ingen terrorister angriper de skyldige for verdenssituasjonen - altså at de er så fjernt fra mine holdninger som overhode mulig.

 

Du sier det rett ut, du er mostander av kilden til propagandaen. Hvem er kilden, det er høyrevridde politikere og folk som Sargon of Akkad.

 

Du vil derfor "redde" ungdommer ved å angripe kilden til propagandaen. Dette er et mål som er nærme deg, og som er lettere å angripe enn f.eks. politikere i Iran.

 

 

 Det er ingen villighet til å diskutere hvordan vi kan avsette diktatorer i Russland, Kina og Midtøsten uten å drepe sivile. 

 

Dette er en unnskyldning. Det har vært debatter om Kina, Russland og Midtøsten, og jeg har aldri sett deg bruke mye tid på å kritisere de landene. Om du kommer, så er det for å angripe alt-right. 

 

Innrøm det, du bryr deg mye mer om alt-right enn du gjør om diktaturer rundt om i verden.

Endret av Camlon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Han hater innvandrere.

Ja, men kun når de har en ikke-vestlig kultur (hva nå enn det betyr igjen).

 

Gitt at han oppgir Candance Owens som sin viktigste inspirasjon, kan man neppe si at det er white supremacist rasisme som er hovedmotivet ... dog han innrømmer selv at har er rasist (i den betydning at han anser at der er forskjeller mellom rasene).

 

Det mannen ønsker er tydeligvis å legge sperrer iveien for innvandring ... noe som vel må sies å være sentrumspolitikk i disse dager.

 

Mao enda en sentrumsekstremist på linje med ABB.

 

 

 

Det er ingen villighet til å diskutere hvordan vi kan avsette diktatorer i Russland, Kina og Midtøsten uten å drepe sivile.

Det er ingen vilje til å diskutere hvordan vi kan avsette diktatorer i USA, Norge eller Andorra uten å drepe sivile heller. Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Ja, men kun når de har en ikke-vestlig kultur (hva nå enn det betyr igjen).

 

Gitt at han oppgir Candance Owens som sin viktigste inspirasjon, kan man neppe si at det er white supremacist rasisme som er hovedmotivet ... dog han innrømmer selv at har er rasist (i den betydning at han anser at der er forskjeller mellom rasene).

 

Det mannen ønsker er tydeligvis å legge sperrer iveien for innvandring ... noe som vel må sies å være sentrumspolitikk i disse dager.

 

Mao enda en sentrumsekstremist på linje med ABB.

En kan godt mene ens rase er overlegen og respektere individer i den andre rasen

 

Du vet- “they’re sending rapists and murderers, SOME are ok”.

Lenke til kommentar

Jeg innser at drapsmannen best kan beskrives som ytterste høyre sosialt og politisk, autoritær/fascist, MEN økonomisk på sentrum/venstre, om han snakker sant.

Men han drepte ikke muslimer på grunn av sitt økonomiske syn.

 

Du sier det rett ut, du er mostander av kilden til propagandaen. Hvem er kilden, det er høyrevridde politikere og folk som Sargon of Akkad.


Nja. Alt-right stammer fra Russland sin informasjonskampanjer, ganske likt høyreekstrem islam fra Saudi-Arabia.

Å fjerne diktatorer og gjenopprette normal skolegang til alle er det nest ekstreme tiltaket som er nødvendig, da forgiftede mennesker ikke selv er skyld i hva de bærer på - uansett hvor ekstremt anti-fascistisk du er.
Husk at jeg erkjenner at fri vilje er umulig.

Informasjonskrig løses ikke med vold, men ansvar - og holde mennesker ansvarlig for sine ytringer og volden de utøver eller får andre til å utøve mot uskyldige.

Du må ha fått med deg at Informaskonskrig er et av favorittemnene mine, og at anti-propaganda og søken etter løsningen på å bekjempe ondsinnet propaganda og nettroll som sprer seg er et av de få emnene jeg har startet.
 

Du vil derfor "redde" ungdommer ved å angripe kilden til propagandaen. Dette er et mål som er nærme deg, og som er lettere å angripe enn f.eks. politikere i Iran.



Det motsatte av svart, er hvitt.

Ekstrem-hvitt er bare hvitere hvitt; det går aldri over til svart.

Rettferdighet, uansett hvor ekstrem, rammer aldri uskyldige.
Jeg tror ikke helt du følger med på hva jeg sier og har sagt de siste 10 årene.
 

Dette er en unnskyldning. Det har vært debatter om Kina, Russland og Midtøsten, og jeg har aldri sett deg bruke mye tid på å kritisere de landene. Om du kommer, så er det for å angripe alt-right.


FN er for korrupt til å være verdenspoliti.
Landet vårt ville fått ledelsen og aktive politikere utryddet om vi offentlig arbeidet for å fjerne diktatorer, spesielt om arbeidet ble effektivt.
Det er utenfor vår rekkevidde å gjøre noe, utenom å vinne informasjonskrigen.

Det er innenfor rekkevidde å gjøre vestlige land bedre og korrupsjonsfrie.

Om FN blir fri fra korrupsjon og uavhengig av statsledere, eller en annen korrupsjonsfri organisasjon tar ansvar for å rydde opp i den politiske verden, så melder jeg meg og mitt liv til tjeneste umiddelbart.

Ingenting ved diktaturer kan løses med snakking.
Statslederne må stilles til ansvar.
 

Innrøm det, du bryr deg mye mer om alt-right enn du gjør om diktaturer rundt om i verden.


Jeg bryr meg om problemer vi kan løse uten vold og uten tap av uskyldige menneskeliv.

Du kunne bokstavelig talt ikke misforstått min posisjon sterkere, når du tror at den mest tenkelige polariserte versjonen av mitt nåværende syn dreper uskyldige av noe slag eller er villig til å drepe mennesker som ikke har drept uskyldige og kommer til å drepe flere.

Noe må forandres, en bryter må flippes 180 grader, fra hvitt til svart, før jeg kunne vært villig til å la uskyldige dø - og det igjen ville ikke vært en ekstrem versjon av mitt syn, men en perversion, en syk skygge.

Rettferdighet er det absolutt viktigste prinsippet mitt, og det er allerede absolutt så ekstremt som det kan være.

...Men hey, hvis jeg ikke var mer ekstrem i mine syn - men mer umoralsk og brydde meg mindre om rettferdighet, og brydde meg mer om å få goder, så har du nok rett, men legg litt og litt umoral og egoisme og 99.99999% dreper meningsmotstandere før jeg ville vært villig til å gjøre det.

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Det kan MAN ... dog muligens burde du påpeke grunnlaget du har for å påstå at denne personen mente dette.

Bevisbyrden ligger hos deg som påsto at han ikke var en white supremacist. Jeg har ikke påstått at han er en white supremacist. Jeg har sagt at han var motivert av hat og frykt. Han har sagt direkte at han hater ikke hvite innvandrere og frykter hvit folkemord. Han har sagt at det finnes raseforskjeller og flere kilder hevder at han uttryker white supremacy på sosial media. Eksperter mener han også troller og prøver å lure oss. Hva han egentlig mener vet vi ikke ennå
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Bevisbyrden ligger hos deg som påsto at han ikke var en white supremacist.

Jeg ber deg om kilde som understøtter påstanden du nettopp fremsatte.

 

At du da svarer med at jeg har bevisbyrden fordi jeg tidligere fremsatte en annen, om en relatert, påstand er kun en "red herring".

 

 

 

 

Jeg har ikke påstått at han er en white supremacist.

Jeg har ikke påstått at du har påstått at han er en white supremacist.

 

Det jeg ba om begrunnelse for var ditt utsagn:

"En kan godt mene ens rase er overlegen ... "

 

 

 

 

 

Han har sagt at det finnes raseforskjeller

Eksperter mener han også troller og prøver å lure oss. Hva han egentlig mener vet vi ikke ennå

... om man ikke har lest hans manifest for der står det svart på hvitt. Folk som tror han troller er muligen bekymret fordi de er enige i mye av det som står der ... men uenige i de politiske midlene som er tatt ibruk.

Lenke til kommentar

Folk som tror han troller er muligen bekymret fordi de er enige i mye av det som står der ... men uenige i de politiske midlene som er tatt ibruk.

 

Eller så synes de kanskje det er rart at han er morsom og ironisk i et slikt manifest.

 

 

Were you taught violence and extremism by video

games,music,literature,cinema?
 
Yes, Spyro the dragon 3 taught me ethno-nationalism. Fortnite trained me
to be a killer and to floss on the corpses of my enemies.
No. 
Lenke til kommentar

 

Jeg ber deg om kilde som understøtter påstanden du nettopp fremsatte.

 

At du da svarer med at jeg har bevisbyrden fordi jeg tidligere fremsatte en annen, om en relatert, påstand er kun en "red herring".

Jeg påsto at «en kan mene», ikke at «denne personen» mener..

 

 

 

 

 

... om man ikke har lest hans manifest for der står det svart på hvitt. Folk som tror han troller er muligen bekymret fordi de er enige i mye av det som står der ... men uenige i de politiske midlene som er tatt ibruk.

Svart på hvitt- og massemordere som skriver politiske manifester burde man ta som fakta? Det er mye i manifestet som kopierer de som troller rasistiske fora

 

https://www.google.com/amp/s/www.theatlantic.com/amp/article/585058/

Lenke til kommentar

Jeg påsto at «en kan mene», ikke at «denne personen» mener..

Isåfall "fallacy of irrelevance" ettersom det er ganske så klart at denne personen, som oppgir en farget person som sitt viktigste ideologiske forbilde, ikke mener dette.

 

 

 

Svart på hvitt- og massemordere som skriver politiske manifester burde man ta som fakta? Det er mye i manifestet som kopierer de som troller rasistiske fora

 

https://www.google.com/amp/s/www.theatlantic.com/amp/article/585058/

Nei, man bør ikke ta det noen politikere sier som fakta, ei heller i denne saken.

 

Dog, om man ønsker å forstå Cesar burde man nok lese hva han skriver, og ikke kun basere seg på hva Lucanus skriver ... eller enda værre noen som kun skriver basert på Lucanus men selv aldri har lest Cesar eller hatt noen kontakt med ham.

 

Så kan du gjøre deg opp din egen mening ... istedenfor at andre gir deg din mening.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Isåfall "fallacy of irrelevance" ettersom det er ganske så klart at denne personen, som oppgir en farget person som sitt viktigste ideologiske forbilde, ikke mener dette.

 

Og Hitler hadde ingenting imot jøder siden han selv hadde jødiske gener. Halmstrå lager fine slutninger..

Det er ordene som hun fremmer som inspirerte ham, hudfargen på den svært politisk brune sokken som ytret dem er irrelevant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Og Hitler hadde ingenting imot jøder siden han selv hadde jødiske gener. Halmstrå lager fine slutninger..

Det er ordene som hun fremmer som inspirerte ham, hudfargen på den svært politisk brune sokken som ytret dem er irrelevant.

Hevder du at Candance, eller "ordene hennes", er rasistiske ... til og med "white supremasist" rasistiske?

 

920x920.jpg

Candance

 

Skal vel bemerkes at jeg aldri hadde hørt om henne tidligere, og har ikke sett ett ord hun har skrevet ... eller sagt. Så kanskje hun faktisk ER en White Supremasist Racist?

 

Dog, kanskje de som insinuerer dette burde legge frem kilder?

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Hevder du at Candance, eller "ordene hennes", er rasistiske ... til og med "white supremasist" rasistiske?

 

Skal vel bemerkes at jeg aldri hadde hørt om henne tidligere, og har ikke sett ett ord hun har skrevet ... eller sagt. Så kanskje hun faktisk ER en White Supremasist Racist?

 

Dog, kanskje de som insinuerer dette burde legge frem kilder?

 

Nope, hevder du at hun er det? Eller hvorfor spør du meg?

Jeg har kun hevdet at hun er svært politisk brun. Altså veldig nasjonalistisk og veldig sterkt for å skille de som er innenfor sin aksepterte gruppe og de som er utenfor sin aksepterte gruppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nope, hevder du at hun er det?

Nei, jeg finner det svært lite troverdig at hun skulle være White Supremiacist.

 

Eller hvorfor spør du meg?

Fordi jjkoggan insinuerte at Brenton Tarrant skulle være en White Supremacist, hvilket jeg tilbakeviste med referanse til av vedkommende har oppgitt Candance som sin viktigste ideologiske inspirasjon. Når jjkoggan deretter sier at hans insinuasjon ikke refererte til Brenton Tarrant så påpeker jeg at hans kommentar i såfall var en "fallacy of irrelevance".

 

Dette kaller du "å gripe etter halmstrå", samt du påpeker at "Det er ordene som hun fremmer som inspirerte ham, hudfargen på den svært politisk brune sokken som ytret dem er irrelevant."

 

Dog hudfargen er til den som ytrer ordene er relevante om-når det insinueres at vedkommende som har blitt inspirert av ordene er "White Supremasist".

 

 

Jeg har kun hevdet at hun er svært politisk brun.

Jeg har ingen formening, men jeg har konstantert at hun er brun utenpå.

 

Altså veldig nasjonalistisk og veldig sterkt for å skille de som er innenfor sin aksepterte gruppe og de som er utenfor sin aksepterte gruppe.

Hvilket er sentrumspolitikk i praktisk talt alle land, men spesielt i rike vestlige land. Dette fordi den ideologiske grunnmuren tilnærmet alle stater bygger på er nasjonalismen. Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...