Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

En ting som man bør huske på, er at når sosiale medier fjerner "grumset" så forsvinner det ikke. De som blir påvirket drar til mer ekstreme sider og blir radikalisert.

 

Jeg tror en mer åpen og inkluderende debatt, vil føre til at færre blir radikalisert på begge sider.

 

Det er ganske uproblematisk og finne det man ønsker, i verste fall så må du bare google hvordan du skal finne det. Joda, men Diplomati,Nestekjærlighet og debatter stopper kanskje noen, Men det stopper nok ikke de verste. Antifa,Blitz og mindre farlige grupper på andre siden av politikken kan du nok stoppe med debatt og åpenhet. Men for mange er det nok bare et spørsmål om tid før de pakker sekken full av våpen og tusler avgårde. Drapene i Marokko osv, noen sånne episoder til så har vi nok ganske mange flere ABB typer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig veldig vanskelig og overbevise en bitter fyr som sitter alene og bare oppsøker den informasjonen han selv ønsker og finne. De sitter og overbeviser seg selv om at det de gjør er nødvendig, Jeg trur ikke dette er noe vi får gjort så mye med i stor grad uten og begynne med overvåking.

Det er jo tydlig at sånne fyrer som Breivik og Brenton ønsker å være på frontlinjen men ikke har funnet frem til en legal væpnet styrke de kan være en del av. Myndighetene må prøve å snappe opp slike som Breivik og Brenton, gi dem trening og sende dem ut på frontlinjen, der de vil være. Så slipper vi slike enmanns angrep med egne frontlinjer og mål.

Lenke til kommentar

Det er ganske uproblematisk og finne det man ønsker, i verste fall så må du bare google hvordan du skal finne det. Joda, men Diplomati,Nestekjærlighet og debatter stopper kanskje noen, Men det stopper nok ikke de verste. Antifa,Blitz og mindre farlige grupper på andre siden av politikken kan du nok stoppe med debatt og åpenhet. Men for mange er det nok bare et spørsmål om tid før de pakker sekken full av våpen og tusler avgårde. Drapene i Marokko osv, noen sånne episoder til så har vi nok ganske mange flere ABB typer.

 

Er de allerede radikalisert så er det for sent, men det kan hindre ytterligere vekst. Om folk kan få nyhetene de vil ha fra tradisjonelle medier så har de ingen grunn til å oppsøke alternative medier. 

 

Et eksempel på dette er når twitter forbyr visse personer. De som lytter til personen vil da oppsøke gab og finne andre med mer radikale meninger.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

En ting jeg kicker litt på er at når det er hvit eller vestlig gjerne høyreekstrem terror mot islam så er media veldig raske med overskrifter om å bekjempe hatet og om verdier og holdninger. Føler ikke at de er like ivrige på det når det er andre veien. Noe som er litt feil synes jeg da begge deler er like ille og må bekjempes like mye.

 

Ekstremisme er veldig farlig uansett hvilken retning det er.

Endret av boundishh
  • Liker 8
Lenke til kommentar

En ting jeg kicker litt på er at når det er hvit eller vestlig gjerne høyreekstrem terror mot islam så er media veldig raske med overskrifter om å bekjempe hatet og om verdier og holdninger. Føler ikke at de er like ivrige på det når det er andre veien. Noe som er litt feil synes jeg da begge deler er like ille og må bekjempes like mye.

 

Ekstremisme er veldig farlig uansett hvilken retning det er.

 

det er vell fordi de har gitt opp med holdningskampanjer blant ekstreme islamister, der må det sterkere lut til har det vist seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda mer som ødelegger for Frp. Hvordan skal dette ende. :shrug:

 

Hvordan i all verdens navn og rike har dette noe med FrP å gjøre?

 

Merker meg forøvrig at muslimer i andre land fort er ute og går i demonstrasjoner for å fordømme dette angrepet, i motsetning til den komplette stillheten når deres egne begår terror.

 

Dette er en ganske vill kontrast til f.eks oss nordmenn, som var ute å demonstrerte med en gang en av "våre egne" begikk terror (ABB).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvordan i all verdens navn og rike har dette noe med FrP å gjøre?

 

Merker meg forøvrig at muslimer i andre land fort er ute og går i demonstrasjoner for å fordømme dette angrepet, i motsetning til den komplette stillheten når deres egne begår terror.

 

Dette er en ganske vill kontrast til f.eks oss nordmenn, som var ute å demonstrerte med en gang en av "våre egne" begikk terror (ABB).

Det er da absolutt ikke "komplett stillhet" når deres egne begår terror. Sympatidemonstrasjoner fra muslimer skjer hver eneste gang. Rart du ikke har lagt merke til det.

 

 

Screen-Shot-2015-12-12-at-1.36.06-PM.png

 

Endret av Skurupu
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvordan i all verdens navn og rike har dette noe med FrP å gjøre?

 

Merker meg forøvrig at muslimer i andre land fort er ute og går i demonstrasjoner for å fordømme dette angrepet, i motsetning til den komplette stillheten når deres egne begår terror.

 

Dette er en ganske vill kontrast til f.eks oss nordmenn, som var ute å demonstrerte med en gang en av "våre egne" begikk terror (ABB).

Det er alltid muslimske organisasjoner som markerer og offentlig fordømmer terrorhandlinger i "deres" nav. Det får bare ikke samme mediedekning.

 

Folk liker galskap, ikke fornuft og mediehusene designer sine dekninger deretter.

 

 

Dette har ingenting med religion å gjøre.

Dette er enkelt og greit en sinnsyk person som utfører forkastelige handlinger som fordømmes av alle oppegående mennesker.

Han bør da heller ikke omtales som noe annet enn et sykt individ.

 

Jeg er imot all form for religion og mener organisert religion er ansvarlig for mye ondskap i verden, men dette er ikke måten å gjøre det på. Om noe så blir jeg mildere i mitt syn på muslimer etter slike hendelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er alltid muslimske organisasjoner som markerer og offentlig fordømmer terrorhandlinger i "deres" nav. Det får bare ikke samme mediedekning.

 

Folk liker galskap, ikke fornuft og mediehusene designer sine dekninger deretter.

Det er sant! Ingen vil se en moderat muslim! Ekstremisme får flere klikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke IS jævler og de høyrejævlene møtes på battlefield og drepe hverandre og la oss alle andre være ifred...

 

Til en viss grad gjorde de det, flere amerikanske "leiesoldat bedrifter" er/var drevet at kristen fundementalister og mange som jobbet for de, dro til Irak for å kjempe korstog mot muslimene. 

Det er også en del av de i det amerikasnke forsvaret. 

Endret av Gunfreak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I manifestet skriver han 

 

"But I have only had brief contact with Knight Justiciar Breivik, receiving a blessing for my mission after contacting his brother knights."

 

Politiet og media sier dette brorskapet ikke eksisterer

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/hyller-breivik-i-manifest/70875248

 

Jeg tror deres leder er i Serbia. Brenton spiller serbisk ekstremistisk musikk i bilen på vei til åstedet og har navnet til flere serbisk middelalder krigere skrevet på sine våpen.

 

Breivik planned to steal plane and fly to Serbia

 

Anders Behring Breivik attacks inspired by Serbian nationalists

 

The Norwegian mass murderer Anders Behring Breivik had an obsession with the Balkans and Serbs

 

For første gang bekrefter nå politiet at Anders Behring Breivik har vært i Liberia, slik han skriver i manifestet. Der skulle han rekruttere en serbisk krigshelt til sin kamp mot muslimene i Europa.

 

Det er helt tydlig at det er en ekstremistisk serbisk leder bak Breivik og Brenton

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...