Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er viktig er å ta avstand fra hans holdninger til muslimer. Det er den tankegangen som i hovedsak var feil ved ham. Han er ansiktet til, og representerer, alle som hater muslimer. Samme med Breivik.

 

Alle som trur på slike muslimkritiske konspirasjonsteorier er en direkte trussel mot vår fred. Det kan ikke tas alvorlig nok.

-den demogratiske utviklingen i vest-europa er entydig. Det er allerede muslimsk flertall i noen lokale bydeler her og der, og det er kun tiår til vi får ikkevestlig/muslimsk flertall i flere land.

-i alle samfunn som har blitt muslimske har det skjedd masse overgrep mot den opprinnelige befolkningen.

-vi har allerede mistet mye bevegelsesfrihet, yttringsfrihet og sikkerhet i vest-europa og vil sannsynligvis miste enda mere, spesielt går dette utover kvinner.

-flere arabiske/islamske ledere har sagt at Europa skal erobres gjennom befolkningsutvikling

-Organisasjoner som IS har aktivt skapt muslimske flyktningestrømmer mot Europa og har eksplisitt sagt at det var deres plan for å erobre europa

-Det er stor spredning av muslimer som ankommer, noen ser det som om de er med i en invasjon og nekter respektere lokalsamfunn og angriper systemstisk autoriteter som politi der. Andre muslimer er egentlig på flukt fra Islam og ønsker integrere seg og bli mere vestlige.

-innvandringen skjer til enorme og langvarige kostnader for velferdsstatene.

 

Alt dette er fakta som lett kan sjekkes og det burde ikke være tvil om noe av dette. Hva er det så dette som du omtaler som "konspirasjonsteorier"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feil, han var kommunist og kalte seg selv i tillegg øko-fascist.

 

Folk må slutte å stole på lyge-media.

han ser ut til å hylle Candace Owens, Donald Trump, Anders Breivik. dette er folk på ytre høyre. ved å bruke argumenter som at han var på venstre eller sentrum i noen saker, så kan man også kalle nazistene for "et sentrumsparti" eller venstreparti. dette fordi Hitler støttet en nasjonalisering av store deler av økonomien på lik måte som kommunistene. riktignok nasjonaliserte de økonomien fordi de ville ha den hvitt og forberedte en krig, men det politiske målet er det samme.

 

Når du dreper muslimer "for å bevare den hvite rase"

 

Er du per def høyreekstrem.

dette! 

 

men vi bør selvsagt ikke glemme at det finnes nok av venstreekstremister som bruker vold. det er bare det at denne fyren ikke er det. han virker mer forvirret. han ser også ut til å ha en progressiv vei til høyre.

 

kommunisme = helt til venstre. veldig fokus på kollektivisme og et klasseløst samfunn.

anarkisme = litt til høyre for venstre fordi det tillater individualisme, men målet fortsatt er et klasseløst samfunn.

liberterianisme= til høyre for anarkisme fordi det er et enormt fokus på individuelle rettigheter og målet er ikke lenger et klasseløst samfunn. 

fascime= sterkt klassedelt samfunn. man skal innfinne seg med det man har og hylle en leder spesielt. helt til høyre i det politiske spekter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

idag domineres politiske massemordere av høyresiden og religiøse i den vestlige verden. Burde media ignore massemordere?

Det finnes venstreradikale terrorister som James T. Hodgkinson. Men som oftest foretrekker radikale venstrevridde å bli med i voldelige demonstrasjoner.

 

Men nå flytter du målskivene. Det han sa er at få venstreradikale hater de som er annerledes, noe som er en absurd påstand. Venstreradikale er kjent for å angripe sine egne, fordi de har noen få meninger som er annerledes.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Liberale er freden og frihetens voktere. Det ligger i navnet. (Og handlingene.)

Tror han mente sosialliberale, og siden navnet er litt feil så handler det ikke om frihet, men om å beskytte visse minoriteter uansett om det går på bekostning av frihet.

 

Personlig er jeg liberal, men jeg tror ikke det er mine holdninger han snakker om.

Lenke til kommentar

Den største trusselen mot vesten er liberale. Ensomme ulver endrer ikke det faktum.

Ekstremisme er det som er farlig fordi det truer demokratiet og toleranse enten fra venstresiden eller høyresiden.

 

At du mener den andre siden er en stor trussel er et større problem enn liberal ideologien selv. Det hindrer kompromiss, noe som er nødvendig for et demokrati til å fungere.

Lenke til kommentar

han ser ut til å hylle Candace Owens, Donald Trump, Anders Breivik. dette er folk på ytre høyre. ved å bruke argumenter som at han var på venstre eller sentrum i noen saker,

Han likte enkelt uttalelser fra Candace Owens og liket at Trump stod opp for "den hvite mann", men sa at han var klart imot hans politikk. Og Fjotolf var ikke høyreekstrem selv om lygemedia ønsker fremstille det slik. Gæringen i New Zealand sa også at han likte politikken til Kina, var mot firmaer og for at abeiderne burde eie produksjonsmidlene. For meg høres han veldig ut som en sosialistisk rasist.

 

Og sosialistiske rasister er nok vanligere enn hva du ønsker tro. Det finnes sikkert noen rasister i alle partier, men alle partiene på Stortinget unntatt Høyre og Frp fører offisielt en rasistisk politikk, det har jeg dokumentert i flere tråder.

 

så kan man også kalle nazistene for "et sentrumsparti" eller venstreparti. dette fordi Hitler støttet en nasjonalisering av store deler av økonomien på lik måte som kommunistene. riktignok nasjonaliserte de økonomien

Det er bra at du dokumenterer at det Nasjonal-sosialistiske Arbeiderpartiet  faktisk hører til på venstresiden.

 

 

3 massemord hver dag i den vestlige verden?

I verden, nærmere oss enn New Zealand. Og da teller man selvsagt ikke med slikt som det bestialske mordet nylig begått i Sverige av 2 returnerte IS-krigere. Det fikk du selvsagt med deg da det var hovedoppslag i alle Norges aviser og på nyhetene på TV, ikke sant?

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det bestialske mordet nylig begått i Sverige av 2 returnerte IS-krigere.

 

derfor er det logisk for deg at det er greit å massakrere helt uskyldige på andre siden av jordkloden? Faktum er at IS har drept flere muslimer enn "hvite" og bekjempes med lovlige midler både av muslimske/vestlige land.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

I verden, nærmere oss enn New Zealand. Og da teller man selvsagt ikke med slikt som det bestialske mordet nylig begått i Sverige av 2 returnerte IS-krigere. Det fikk du selvsagt med deg da det var hovedoppslag i alle Norges aviser og på nyhetene på TV, ikke sant?

Hver dag drepes noe rundt 50 amerikanere rundt landet. Det får du selvsagt på NRK hver dag - ikke sannt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har han til felles med venstreradikale også.

 

Jeg synes det er fascinerende hvordan du tolker motstand mot høyreradikalisme som pro-venstre, og faktumet at du i det hele tatt prøver å forsvare høyreradikale er skammelig.

 

Så er det heller ikke slik at moderne høyreradikalisme ikke er en soleklar leder på antallet drepte.

Endret av Gavekort
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hver dag drepes noe rundt 50 amerikanere rundt landet. Det får du selvsagt på NRK hver dag - ikke sannt?

Det er vanskelig å dekke alle enkelthendelser i alle land, men jeg synes det er en veldig ubalanse om dekningen i media. Selvsagt er alle drap like ille, men når det er rettet mot muslimer så er det et stort oppslag og man skal finne hva som er årsaken og finne hvilke tiltak som man kan ta for å stoppe det. Mens 3 muslimske terror-angrep om dagen er noe som maks blir en liten notis og man skal i alle fall ikke finne hva som er årsaken eller sette inn tiltak mot det.

 

Tenk om det hadde væt etnisk engelskmenn som hadde drevet voldtekstgjenger mot hundreder av mindreårige muslimske jenter. Gjett om det hadde blitt kjempeoppslag i media med masse dekking av rettssakene. 

 

Når retur av IS-krigere er et aktuelt tema så burde et bestialsk drap som nylig er begått i Sverige begått av returnerte IS-krigere ha nyhetens interesse.

 

Ellers ser vi i Norge at en innvandrer drept av rasister får førstesideoppslag, fakkeltog og tiltak, mens en rasistisk innvandrer som dreper en etnisk nordmann gir en liten notis og er en ikke-sak.

Lenke til kommentar

Det er kun mulig om man feilklasserer mange, inkludert gæringen i New Zealand og på Utøya og Islamister som høyreradikale.

 

Jeg er ikke uenig på basis av at det er en unødvendig og upresis polarisering. Disse gærningene ligger der resten av de voldelige rasehaterne ligger, og de ligger i samme retningen som Resett-kommentatorer, /pol/-minglere og folk med MAGA-caps. Det er hverken rødt eller blått, men snarere brunt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig på basis av at det er en unødvendig og upresis polarisering. Disse gærningene ligger der resten av de voldelige rasehaterne ligger, og de ligger i samme retningen som Resett-kommentatorer, /pol/-minglere og folk med MAGA-caps. Det er hverken rødt eller blått, men snarere brunt.

Jeg skjønner ikke logikken til enkelte:

-venstresiden har den klart mest voldelige ideologien med over 200 millioner drepte

-venstresiden er mest rasistisk. Det er selvsagt noen rasister i alle grupperinger, men partier på venstesiden har faktisk en klar rasistisk politikk. Har dokumentert dette i flere tråder hvor alle de andre partiene stemte mot forslaget fra Høyre og Frp og at alle med lovlig opphold i Norge skulle bli behandlet likt i Norge uavhengig av opprinnelse.

 

Når det så er en voldelig rasist som begår et angrep så skal venstrevridd media likevel straks stemple personen som "høyreekstrem" og det til tross for at personen i New Zealand sier at han liker best politikken i Kina, er mot firmaer og for at arbeiderne skal eie produksjonsmidlene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke logikken i at du tror at motstand mot ekstremisme betyr at jeg er på venstresiden, eller at på til ikke misliker venstreekstremisme. Jeg har aldri stemt noe som har antydning til å være rødlig, men dette er tydeligvis relevant fordi jeg forakter skaprasister/rasehatere og brønnpissere som MAGA-gjengen.

 

Din teori om hvorfor venstresiden er verre enn høyresiden får tale for seg selv. Jeg tror ikke du klarer å selge den til noen andre enn de som allerede er nede i det kaninhullet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...