Gå til innhold

2 moskeer angrepet i New Zealand, minst 40 døde


Anbefalte innlegg

Da er det mulig å bli en moderat ekstremist ifølge deg hvis en bruker vold og ikke tåler andre synespunkter

 

Hvis det er sannt, så er det ikke ideologien som er problemet manglende toleranse og hvor villig en er til å bruke vold. Jeg ser ikke da at venstresidens ideologien er overlegen til høyresidens ideologien. Antifa tåler like lite som KKK. Forskjellen er bare hvor voldelig disse gruppene er.

Ekstremister har tendenser til å trekkes til det ekstreme; absolutter.

 

Det er minst to faktorer bak ekstremisme:

Hvor langt unna idealet man (tror at man) befinner seg, og hvor villig man er (hvor mye man ønsker å ofre, hvor mye lykke man taper) til å oppnå målet sitt.

 

I et totalitært diktatur, så kan man lett tenke seg en ekstremist som ligger på AP/Sp/Venstre som utøver vold mot myndighetene i landet.

 

Vi kan også tenke oss at sosialdemokrater er affiliert med kapitalister og antifascister mot diktaturet:

Venstresiden, sentrum, og høyresiden er alle langt unna et totalitært diktatur, og er alle likere hverandre enn diktaturet ville vært.

 

---

 

En moderat, i sentrum i vestlig politikk, er et av de mest ekstreme avvikene i et samfunn som er delt opp i en kapitalistisk og en sosialistisk del, som lar alle velge systemet de vil tilhøre og bo under.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstremister har tendenser til å trekkes til det ekstreme; absolutter.

 

Det er minst to faktorer bak ekstremisme:

Hvor langt unna idealet man (tror at man) befinner seg, og hvor villig man er (hvor mye man ønsker å ofre, hvor mye lykke man taper) til å oppnå målet sitt.

 

I et totalitært diktatur, så kan man lett tenke seg en ekstremist som ligger på AP/Sp/Venstre som utøver vold mot myndighetene i landet.

 

Vi kan også tenke oss at sosialdemokrater er affiliert med kapitalister og antifascister mot diktaturet:

Venstresiden, sentrum, og høyresiden er alle langt unna et totalitært diktatur, og er alle likere hverandre enn diktaturet ville vært.

Det gjelder ikke bare diktaturer. En norsk sentrumekstremist kunne drepe folk i Norge som ikke støtter Ap eller H, politikk, for eksempel. Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

 

 

Sentrumsekstremist for å være konkret ... akkurat som ABB og karen i Christchurch.

.

Sentrumister i Norge tror innvandring fører til «White genocide»? Kan du vise meg en politiker i Norge som har brukt dette som argument mot innvandring og som er glad i white supremcy websider/musikk?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Sentrumister i Norge tror innvandring fører til «White genocide»? Kan du vise meg en politiker i Norge som har brukt dette som argument mot innvandring og som er glad i white supremcy websider/musikk?

Vis meg en politiker i Norge som er imot bruk av vold som virkemiddel for å nå sine mål.

 

Tross alt var det ikke dette som kjennetegnet ekstremister?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vis meg en politiker i Norge som er imot bruk av vold som virkemiddel for å nå sine mål.

 

Tross alt var det ikke dette som kjennetegnet ekstremister?

Folkevalgte bruker generelt sett ikke vold for å oppnå sine mål.

Den lovgivende forsamling bruker lover for å oppnå målene de har satt.

Regjeringen og departementene utøver lovene.

 

Villigheten til å bruke vold er nær null.

Det er oftest ekstreme eller mennesker i ekstreme situasjoner som er villige til å bryte lovene i samfunn med noenlunde rettferdige lover.

 

I mindre rettferdige systemer er politikerene ofte mer ekstreme, i retning korrupsjon, plutokrati, messias-kompleks, dunning-kruger, overklasse, narsissisme, og/eller kapitalisme.

Da er de som bryter lovene oftere nærmere sentrum og i mindre ekstreme personlige situasjoner, og noen begår til og med kriminalitet på fellesskapets vegne selv om de ikke personlig er i en ekstrem situasjon, i samfunn med ekstreme ledere og lover.

 

Men så igjen, for ekstremister er ikke samfunnet de opponerer mot normalt, men ekstremt langt unna sitt ideal, sett fra deres synspunkt -- uavhengig av hvordan resten av samfunnet opplever det.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

 Vis meg en politiker i Norge som er imot bruk av vold som virkemiddel for å nå sine mål.

 

Tross alt var det ikke dette som kjennetegnet ekstremister?

Bare i din alternativ verden som ikke aksepterer demokrati. Dette er et godt eksempel hvor du bidrar lite. Hvorfor diskutere hva slags demokrati er bedre når du hater demokrati?

Jeg plager ikke andre på diskusjoner om baseball fordi jeg mener det er altfor kjedelig og nesten aldri se på kampene og fordi jeg ville bidra lite konstruktivt annet enn - ja det er kjedelig....

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...